Hi of Vodafone?

Gepost op 09/10/09 om 16:03 uur
Ik ben van plan een Nokia N900 aan te schaffen en wil graag zo snel mogelijk mobiel internet.

Las dat Vodafone BloX 3600/384 aanbied, maar consumentenbond gaf aan dat hier vaak maar 15% van wordt waargemaakt.

Daarnaast overweeg ik Hi Eindeloos Xtra Snel af te sluiten, met 1000/128, want las dat dit netwerk in praktijk een stuk sneller en degelijker werkt.

Heeft iemand hier in praktijk ervaring mee, of heeft iemand advies?
Ik hoor het graag.
Gepost op 10/10/09 om 09:39 uur
Gebruik zelf Vodafone op mijn Touch Pro 2 & moet zeggen dat ik qua snelheid geen klagen heb. Had hiervoor een iPhone met T-Mobile (ze zeiden dat je daarbij een 2 mb verbinding kreeg), en vergeleken daarmee is Vodafone 'n verademing!
Gepost op 10/10/09 om 12:30 uur
Want welke snelheden haal je nu in de praktijk als ik vragen mag? Meer dan de 0,8Mbps die de meeste Hi Xtra Snel gebruikers behalen?
Gepost op 11/10/09 om 11:00 uur
Ik heb zelf iPhone 3g met Vodafone en over de snelheid is weinig te melden. Die is gewoon GOED!
Met speedtest heb ik (bijna altijd rond de 1,2 Mb/sec...
(de ene keer ook 0.4Mb en dan weer 2.5Mb/ sec...) ligt gewoon aan de drukte op netwerk...
Gepost op 11/10/09 om 13:12 uur
Bij mij hetzelfde, het is gewoon afhankelijk van de drukte. Ben zelf een fervent gebruiker van Internet (mail, browsen & YouTube), en het werkt goed genoeg voor mij!
Gepost op 10/11/09 om 12:04 uur
Consumentenbond spoort niet, ze hadden waarschijnlijk umts uit staan en internetten via GPRS. Persoonlijk haal ik bijna altijd tussen de 2 en 3Mbit/s.
Gepost op 09/12/09 om 14:58 uur
Ook ik zou zeker Vodafone aanraden als je puur voor mobiel internet gaat, ik heb ervaring met Hi, T-Mobile en Vodafone en Vodafone is qua snelheid echt een sprong beter.

let op mijn ervaring is louter in grote steden...
Gepost op 09/12/09 om 16:16 uur
Heb bij het afsluiten van een Abo bij de BC, eveneens icm een N900, dezelfde vraag gesteld. Werd geadviseerd dat als ik hem in dichter bevolkte delen van Nederland zou gebruiken Vodafone aan te raden is.
Dekking is goed en snelheid is beduidend hoger. Gaf aan dat eht gebruik zou plaatsvinden buiten de randstad en zelfs op het platte land van de polder.

In dat geval was KPN een betere keuze.

Off topic: Bij BC in een winkel de N900 icm 2 jarig flexibel 190 (Euro 26,75 p/m) Voor Euro 139,-
In combinatie met mobiel internet (a 10 E p/m) gratis. Actie was 1e jaar 1,25 per maand voor internet.

Na 3 mnd kan je de bundel verlagen en omgerekend bellen, internetten, SMS en een N900 voor ongeveer Euro 660,- over twee jaar..
Gepost op 13/12/09 om 16:16 uur
Hi en kpn schijnen een "fair use policy" te hebben van 250MB. Zodra je in een maand meer dan dat verbruikt wordt de snelheid verlaagd naar GPRS snelheid tot aan de volgende maand.
Ik zeg "schijnt", want ik heb zelf geen kpn, en het is niet in de algemene voorwaarden te vinden. Het enige dat er in staat is dat er een limiet is van 10x het gemiddelde verbruik, en dat je snelheid dan wordt verlaagd. Wat het gemiddelde verbruik is wordt niet gemeld, en ook niet naar welke snelheid je bundel wordt verlaagd.

Maar het gemiddelde verbruik blijkt dus 25MB per maand te zijn volgens kpn, en de verlaagde snelheid betekent GPRS snelheid van 64kbit down.

De gemiddelde gebruiker blijkt dus extreem weinig van de "onbeperkte" data bundels van kpn gebruik te maken. Want zelfs op 384kbit (de standaard 'totaal' bundel), kan je 25MB in minder dan 9 minuten verbruiken. Voor de gemiddelde gebruiker blijkt dus "onbeperkt" internet zo'n 9 minuten per maand te zijn!!
(hoezo onwaarschijnlijk)

Ok, ik geef toe, als je browse, dan download je niet constant, dus effectief doe je langer dan 9 minuten om 25MB te downloaden, maar nog steeds is het een extreem onwaarschijnlijk gemiddeld verbruik.
En uiteraard moeten de consumenten kpn maar op zijn mooie multi-color logo geloven dat het gemiddelde verbruik echt zo laag is, want dat is niet te controleren.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone