Hi en kpn schijnen een "fair use policy" te hebben van 250MB. Zodra je in een maand meer dan dat verbruikt wordt de snelheid verlaagd naar GPRS snelheid tot aan de volgende maand.
Ik zeg "schijnt", want ik heb zelf geen kpn, en het is niet in de algemene voorwaarden te vinden. Het enige dat er in staat is dat er een limiet is van 10x het gemiddelde verbruik, en dat je snelheid dan wordt verlaagd. Wat het gemiddelde verbruik is wordt niet gemeld, en ook niet naar welke snelheid je bundel wordt verlaagd.
Maar het gemiddelde verbruik blijkt dus 25MB per maand te zijn volgens kpn, en de verlaagde snelheid betekent GPRS snelheid van 64kbit down.
De gemiddelde gebruiker blijkt dus extreem weinig van de "onbeperkte" data bundels van kpn gebruik te maken. Want zelfs op 384kbit (de standaard 'totaal' bundel), kan je 25MB in minder dan 9 minuten verbruiken. Voor de gemiddelde gebruiker blijkt dus "onbeperkt" internet zo'n 9 minuten per maand te zijn!!
(hoezo onwaarschijnlijk)
Ok, ik geef toe, als je browse, dan download je niet constant, dus effectief doe je langer dan 9 minuten om 25MB te downloaden, maar nog steeds is het een extreem onwaarschijnlijk gemiddeld verbruik.
En uiteraard moeten de consumenten kpn maar op zijn mooie multi-color logo geloven dat het gemiddelde verbruik echt zo laag is, want dat is niet te controleren.