Scarlet One via Teletrends

Gepost op 12/10/09 om 21:59 uur
Wat ik me ook afvraag: is bellen naar vaste nrs in NL gratis of niet?
En wat wordt er bedoeld met "als je geen KPN nummer hebt € 47,55 betalen"? Als je een vast nummer van Online hebt, zoals ik, moet je dan alsnog betalen?
Gepost op 12/10/09 om 22:16 uur
Veel is afhankelijk van de mogelijkheden van de centrale waar je op aangesloten zit.Niet alle centrales zijn op dit moment in staat om in theorie 20Mb snelheid door te geven (los van afstand,kabelkwaliteit etc)
Met name KPN centrale's in kleinere plaatsen leveren max 8 Mb.

Wellicht maakt men gebruik van zowel KPN als BBNed.Het zou Scarlet sieren om de juiste spec's online te zetten.
Als er staat geen eenmalige aansluitkosten,waarom dan evt toch kosten in rekening brengen ?

Gepost op 13/10/09 om 00:03 uur
Waar vinden jullie eigenlijk die €47,55 euro kosten terug?
Gepost op 13/10/09 om 08:55 uur
Geblokkeerd
Dat bedrag willen ze als ze geen vast kpn nummer kunnen inporteren, je moet ook betalen als ze geen mobiel nummer kunnen inporteren. Misschien ligt daar het addertje?
Gepost op 13/10/09 om 09:53 uur
De 47.55 nieuwe lijn kosten worden niet berekend, nooit bij Scarlet. En ik heb 2 Sim-kaartjes met nieuwe nummers. Hiervoor heb ik nix extra hoeven te betalen. Ook ik heb gebeld als bestaande klant en ik mag dus niet maar de aanbieding van Teletrends is alleen via hun te bestellen en is een tijdelijke aanbieding. Daarom kun je het alleen bestellen via het 0900-nummer en zie je het niet op de Scarlet Site. http://www.scarlet.nl/scarlet-one/teletrends.php Kijk effe op de link dan kun je precies zien wat je wel en niet krijgt.

Modem is inderdaad hetzelfde modem als BBNed gebruikt maar Scarlet levert over KPN: was voor mij een reden om het te doen. Het schijnt dat dit de reguliere modem is voor ADSL + telefoon.
theo1973 wijzigde dit bericht op 13/10/09 om 09:53.
Gepost op 13/10/09 om 10:34 uur
bcool
Als het een BBned modem betreft werkt de telefonie dus via VoDSL. Dan haak ik af want ik wil graag Budgetphone blijven gebruiken.
Gepost op 13/10/09 om 10:53 uur
Geblokkeerd
Zeg nooit nooit. Het gaat niet om nieuwe lijnkosten, maar een nieuw telefoonnummer. Dit staat op hun website, dus ze kunnen gewoon berekenen.
Quote:

Ik heb nu geen telefoonnummer van KPN, kan ik een nieuw telefoonnummer krijgen via Scarlet?

Antwoord
Ja, het is mogelijk een nieuw telefoonnummer aan te vragen bij Scarlet. Hier zijn eenmalige kosten aan verbonden van € 47,55 inclusief btw.

Gepost op 13/10/09 om 11:49 uur
Ik heb niets betaald. Moet je ze effe bellen.
Gepost op 13/10/09 om 12:33 uur
bcool
@TnT

Dit is dus het hele probleem! De site staat vol foutieve informatie. Ook bij de Faq en bij de Veel gestelde vragen. Je weet gewoon niet wat klopt en wat niet. Daarom ga ik ook niet in zee met deze partij. Ze zijn niet eenduidig en mocht je problemen krijgen kun je dus niet terugvallen op wat er op de website zwart op wit staat. Voorzichtigheid geboden dus met deze partij. Ik zeg niet dat dit niet en goeie aanbieding is, maar ik weet wat ik nu heb en betaal daar 2,95 euro meer voor dan bij deze aanbieding. En na 1 jaar betaal je toch weer de volle mep (als dat teminste klopt). Er kleeft nog teveel onduidelijkheid aan.
Gepost op 13/10/09 om 12:48 uur
@bcool:eea is afhankelijk van de firmware.Je kunt kiezen uit vods of voip.
Gepost op 13/10/09 om 13:02 uur
bcool
@norge

Dat had ik inmiddels ook al ontdekt De modem is voor beiden geschikt, maar bij Alice indertijd was deze modem dichtgetimmerd en kon je bijna niks wijzigen. De vraag is of je hier zelf je SIP instellingen in kunt stellen. Dat zou dan weer een overweging zijn om het toch te proberen.
Gepost op 13/10/09 om 15:14 uur
Ik zet er gewoon een Linksys ATA achter en dan kan ik sowieso via SIP bellen.
Gepost op 13/10/09 om 15:19 uur
Die "NR. 1 Beste Klantenservice" logo hebben ze waarschijnlijk ook uit een pak cornflakes.

Wat een onduidelijkheid zeg!
Gepost op 13/10/09 om 17:16 uur
@bcool
Ik zou het handiger vinden om mijn Telfort-router Zyxel P-2602hw-D1a te gebruiken als ik overstap naar Scarlet. Ook al omdat die 2 telefoon-poorten heeft. Zou ik die gewoon kunnen gebruiken ?

Trouwens dat Wifi-basestation snap ik niet. Vlgs mij heeft het modem zelf al Wlan. Wat zou dat (losse?) basestation (waarvan merk/type niet worden genoemd) kunnen toevoegen ....
Gepost op 13/10/09 om 17:51 uur
Hoeveel ethernet poorts heeft de modem eigenlijk?
Gepost op 13/10/09 om 18:03 uur
bcool
In principe zou je het Telfort modem moeten kunnen gebruiken maar bij BBned ben ik gewend dat ze hun modems dichtgetimmerd hebben en dat je alleen hun modems kunt gebruiken. Het BBned modem heeft 1 ethernetpoort en 2 aansluitingen voor telefoon. Heb hier nog zo'n modem liggen van Alice maar die is op dit moment alleen geschikt voor VoDSL. Dat Wifi-basestation zal wel een router zijn om draadloos internetfunctionaliteit te kunnen bieden. Raar dat ze dan niet gewoon een betere modem met draadloos er in gebouwd aanbieden. Nu zit je met 2 kastjes te stoeien.
Gepost op 14/10/09 om 13:31 uur
Op het gebied van modems is er weinig draadloos te koop voor ADSL in combi met VoDSL. Of heel erg duur maar dat kan niet voor de huidige prijs.
Gepost op 14/10/09 om 14:43 uur
@theo 1973
Je bent goed op de hoogte ! Ben je (mede gezien je post-historie) werkzaam bij Scarlet....?
Gepost op 15/10/09 om 14:15 uur
cnsmr
Ik ben vandaag gebeld door Scarlet, er worden geen extra kosten berekend als er op dit moment een actieve lijn aanwezig is. In mijn geval een aansluiting bij Telfort.

Er kan ook direct bij Scarlet besteld worden op telefoonnummer 0900-2353637 (lokaal tarief) ovv Teletrends actie.
Gepost op 15/10/09 om 14:46 uur
heb vandaag naar scarlet gebeld. Telefonie gaat via vodsl en geen voip.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone