Scarlet One via Teletrends

Gepost op 16/11/09 om 15:22 uur
Geblokkeerd
Ik had ook gevraagd naar de snelheid, 8MB, nou dat komt er bij mij echt niet in, daar kan ik niks mee.
Gepost op 17/11/09 om 15:02 uur
Nou mensen.Ik heb met scarlet gebeld. Bij mij is alleen 8mbit leverbaar.Dit is mij niet meegedeeld tijdens het opgenomen gesprek bij het aanvragen van scarlet one.Baal er nogal van. Alle andere leveranciers hebben wel 20mbit in Noordwijk (ZH).Dus mensen opletten bij het aanvragen van deze.De prijs is wel gunstig anders had ik echt werk van gemaakt.
Gepost op 30/11/09 om 17:45 uur
http://www.prijsvragenweb.nl
Vandaag gebeld naar Scarlet omdat ik nog steeds niks van ze gehoord heb. Ze zouden op 27-11 opleveren, maar dit kunnen ze niet waar maken. M'n oude abonnement verloopt morgen, en m'n nieuwe abonnement moet dus nog geactiveerd worden. Het modem konden ze ook nog niet opsturen, want dat mocht niet volgens de regels omdat de lijn nog niet is vrijgegeven

Als ze nou ook nog eens dat 8 mb/s geintje gaan flikken bij me, dan gaan we maar eens kijken wat voor verdere stappen we kunnen ondernemen tegen deze amateuristische boefjes
Gepost op 30/11/09 om 20:23 uur
cnsmr
Alles netjes opgeleverd door Scarlet, kan m'n oude Compuserve modem (Zyxel) blijven gebruiken icm Budgetphone/Voipbuster
Gepost op 30/11/09 om 21:27 uur
Bij mij was alles ook netjes opgeleverd alleen konden ze geen 20mbit leveren omdat alleen 8mbit beschikbaar is op mijn adres. Tijdens het aanvragen werd dit niet gemeld ondanks het feit dat in expres vroeg of 20mbit leverbaar was. Ik kon ook niet via de modem bellen en dit is blijkbaar nodig voor het porteren van je nummer. Ik moest ook een eigen splitter gebruiken omdat de verkeerde werd geleverd namelijk eentje geschikt voor isdn en niet analoog. De helpdesk heeft mij geinformeerd dat porteren gebeurd ook als je niet via de modem belt maar inmiddels heb ik een brief gekregen van Scarlet waarom ik niet via de modem heb gebeld ivm porteren.Het sturen van een email leerd weren dat 20mbit wel leverbaar is maar het was een standard copy en past antwoord. In andere worden als je problemen hebt is de helpdesk slecht. langs elkaar heen communiceren. Heb nooit eerder zoiets meegemaakt.
Gepost op 30/11/09 om 22:40 uur
bcool
Als ik dit zo lees ben ik toch blij dat ik er niet aan begonnen ben. Vond er toen al veel onduidelijkheid over bestaan en dat blijkt dus nu te kloppen. Je weet gewoon niet wat je in huis haalt. Voor de meesten zal het gewoon kloppen maar je zal maar net bij die sommigen horen die niet krijgen waar ze recht op denken te hebben. Die 8 Mbit inplaats van 20 Mbit namelijk... Nergens staat zwart op wit dat er de mogelijkheid bestaat dat je maar maximaal 8 Mbit geleverd krijgt op jouw adres. En bij de helpdesk navragen heeft duidelijk ook geen zin gehad. Veel ergernis voor een gratis router, dect-telefoon en een kleine korting op je abonnement lijkt mij.
Gepost op 30/11/09 om 22:52 uur
Ik kan nog niet zeggen of Scalet wel of niet de juiste snelheid levert, omdat de lijn pas eind januari bij mij wordt opgeleverd (heb wel reeds router en telefoon ontvangen).
Maar laten we nou eerlijk zijn; bij welk bedrijf gaat niets mis? Kijk een keer naar het programma Radar of ga een keer zelf bij een Klantenservice werken en je zult zien dat ieder bedrijf z'n problemen heeft. UPC, Ziggo, KPN, energieleveranciers, noem het maar op.
Lijkt me dan erg voorbarig om bij 2 posts van mensen direct de conclusie te trekken dat het boeven en oplichters zijn.
Gepost op 30/11/09 om 23:10 uur
Hugo Boss
Ik heb me verder totaal niet in deze aanbieding verdiept, maar als ik die link open, zie ik binnen 3 seconden staan: internet tot 20Mb, dat betekent dus dat het ook minder dan dat kan zijn.. geen kleine lettertjes, staat duidelijk vermeld ;) en voor 17,50 vind ik dat je echt niet moet zeuren dat je "maar" 8 Mb krijgt, met verder wel de verwachte rest ;)
Gepost op 30/11/09 om 23:15 uur
bcool
Ik zei ook niet dat het oplichters zijn.... Ik zeg dat er gewoon teveel onduidelijkheid bestaat. Overal gaat idd wel eens wat mis maar dan weet je wel waar je recht op hebt. Het staat zwart op wit! Bij Scarlet is gewoon heel veel onduidelijkheid en ze hebben nog steeds hun site niet aangepast welke nog vol foutieve informatie staat.

@Hugo Boss

Niet zeuren? Er staat idd tot 20Mbit ja. Dan hoort je snelheid afhankelijk te zijn van afstand tot de centrale en niet omdat je afgeknepen wordt tot maximaal 8Mbit.
Gepost op 30/11/09 om 23:26 uur
Hugo Boss
Wie beweert dat je wordt afgeknepen? Is daar al bewijs over, of toegegeven door iemand? Volgens mij zit Scarlet op BBned, dus dan zegt het compleet niks dat KPN wel 20 Mb zou kunnen leveren... het lijkt mij een vrij sterk verhaal in ieder geval ;)
Gepost op 30/11/09 om 23:44 uur
ik heb ook veschillende keren geinformeerd , en de medewerkers spreken elkaar tegen. De eerste keer was het bij mij 16-20 , later werd er verteld dat ze maar 8 mb konden leveren, omdat ze geen afspraak hadden met KPN over de 16mb aansluiting.er werd mij steeds verteld dat ze niet over BBned maar over KPN lijn leveren. Uiteindelijk besloten om , ondanks die 8mb het toch te nemen, bel ik op , kan ik weer 16 krijgen
Daarna Tele2 gebeld om mijn adsl daar op te zeggen, krijg ik van Tele2 een aanbod van 10/maand korting als ik nog een jaar blijf. Heb ik dat uiteindelijk maar gedaan en blijf ik lekker zitten , heb daar toch meer vertrouwen in dan in Scarlet met hun telkens veranderende beloften Medewerker wist mij wel te vertellen dat als er een storing was in de internet verbinding, de telefonie bij hun gewoon blijft werken
Gepost op 01/12/09 om 00:42 uur
dikkie
Het blijft hoe dan ook goede aanbieding, ook met maximaal 8 MB. Ik ben het er wel mee eens dat ze die beperking tot 8 MB op sommige adressen er wel met kleine lettertjes onderaan de pagina bij hadden moeten vermelden. Maar formeel gezien staat er met hun claim van "tot 20 MB" geen onwaarheid in de aanbieding.

Wat die bewering van die Tele2 medewerker betreft dat als er een storing in de internet verbinding is, de telefonie bij hun gewoon blijft werken daar heb ik voor als nog niet zoveel vertrouwen in. Dat zou dan het eerste bedrijf zijn dat dit voor mekaar krijgt want ik heb dit bij verschillende andere providers bij een storing nog nooit meegemaakt dat ik dan nog kon bellen. Een gezonde dosis wantrouwen ten opzichte van de praatjes van medewerkers van de klantenservice en afdeling verkoop lijkt me hier wel op zijn plaats.
Gepost op 01/12/09 om 08:35 uur
@ dikkie , het was een medewerker van Scarlet die me dat verhaal vertelde over telefonie. Ik geloof er ook niets van.
Maar inderdaad , ondanks dat ze op bepaalde plaatsen maar 8 mb leveren , blijft het op zich een goede aanbieding. Er zijn trouwens nog zat plaatsen in Nederland waar er zelfs niet meer dan 8 mb door de centrale geleverd kan worden. Ook Online werkt zo , al is er 20 mb aanwezig , als je op een centrale aangesloten zit waar geen eigen Online netwerk aanwezig is, krijg je maar max 8mb over een KPN lijn.
Gepost op 01/12/09 om 09:28 uur
cnsmr
Dat verhaal van Scarlet over de telefonie klopt wel, Scarlet gebruikt VoDSL ipv voip, de spraak gaat apart over de DSL lijn. Als internet wegvalt, zou telefonie nog wel moeten werken tenzij de DSL verbinding ook wegvalt.
Gepost op 01/12/09 om 10:43 uur
@dikkie. Ik ben niet helemaal met je eens.De vermelding tot 20mbit impliceert dat je de mogelijk zouden moeten krijgen om 20mbit te kunnen halen. Als je lijn op maximaal 8mbit word gezet betekend dat dat je geen mogelijkheid heb om de 20mbit te kunnen halen.Dat is wel iets anders. Niet netjes gewoon.Tijdens het aanvragen had scarlet dit duidelijk moeten vertellen en helemaal zoals in mijn geval als je expliciet om vroeg.Ik geef toe dat de aanbieding goed is maar er ontbreekt duidelijkheid bij de medewerkers in het verstrekken van informatie.
Gepost op 01/12/09 om 12:09 uur
Geblokkeerd
Sterker nog, ik zou ook maar 8mb krijgen over kpn. Natuurlijk wil ik dat niet, ik wil over BBned want dat heeft 16-20mb, dit is bevestigd door de medewerkster. Zo de aanvraag gedaan en dat zou dan geregeld worden. Wordt ik een paar dagen later gebeld door die gasten dat maximaal 8mb mogelijk is, vanwege slechte koperlijn bla bla bla.....
Nou ja zeg, afspraken komen ze blijkbaar ook niet na. Ze willen blijkbaar gewoon iedereen op een goedkoop 8mb kpn lijntje kwakken.
Gepost op 01/12/09 om 12:19 uur
Hopeloos gewoon.Onduidelijkheden en slechte communicatie.Heb vandaag voor de derde keer contact met de klantenservice gehad m.b.t het nog niet porteren van mijn telefoon nummer.Moet wel eerlijk zeggen dat ik snel doorverbonden werd met de technische dienst deze keer.Nu afwachten of de portatie wel plaatsgevonden heeft als ik thuis ben en of ik wel weer de modem kan bellen.
givemebeer wijzigde dit bericht op 01/12/09 om 12:19.
Gepost op 01/12/09 om 13:08 uur
dikkie
@givemebeer ik ben het met je eens dat als jij er speciaal naar gevraagd hebt dan had die medewerker je natuurlijk de goede info moeten geven. Ik kan me voorstellen dat je je hierdoor misleid voelt. Het zou me trouwens niet verbazen als dit niet bewust is gedaan maar dat de betreffende medewerker ook maar gewoon op de informatie op de website is af gegaan (en dus niet uitblonk in deskundigheid).
Wat de info op hun website betreft, daarom schreef ik ook formeel klopt het "tot 20 MB" maar ze hadden moeten vermelden tot 20 MB* en dan onderaan dat dit voor sommige adressen maximaal 8 MB zou kunnen zijn.

Ik denk dat we de conclusie kunnen trekken dat het een goede aanbieding is (ook met max. 8MB) maar dat ze hun zaakjes wat informatie verstrekking en klantenservice betreft nog niet op orde hebben.
Gepost op 01/12/09 om 14:05 uur
Scarlet blijft mij verrassen. Ik heb net een reactie gekregen van de digitale klantenservice en ben geinformeerd dat de profiel op mijn adres zeker 20mbit is maar ja een betrouwbare speedtest geeft keurig 8mbit aan. Ze willen ook weten wie mij geinformeerd heeft m.b.t 8 mbit want volgens hen klopt het niet.Zelf kan ik alleen bedenken dat er iets verkeerd is met de modem b.v oude firmware of zoiets.Het blijft een rommel daar met de informatie voorziening.Het kan ook zijn dat 20mbit via bbned gaat en dat ik op een kpn 8mbit zit.Misschien zijn beide snelheden in Noordwijk (ZH) verkrijgbaar via scarlet.Het blijft gissen.
givemebeer wijzigde dit bericht op 01/12/09 om 14:05.
Gepost op 01/12/09 om 17:11 uur
http://www.prijsvragenweb.nl
Vandaag dan de bevestiging gehad dat 3,5 week na de beloofde leverdatum mijn abonnement eindelijk wordt opgeleverd. In de tussentijd zit ik dus zonder internet, en een 'excuses voor het ongemak' kon er niet vanaf bij de klantenservice Zodra m'n contract erop zit ben ik weg bij de Debitel onder de internetaanbieders!

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone