|
 |
/ Index / Aanbiedingen
Onderwerp: Scarlet One via Teletrends
<< 1 2 3 4 5 6 7 8 >>
Mijn probleem met Scarlet is nog steeds niet opgelost! Situatie:
Mijn Online abo, zou 1 december jl. aflopen en ik zou dan door Scarlet overgenomen worden. Scarlet meldt mij dat ze ons "voor alle zekerheid" op 29 november zullen aansluiten op hun netwerk, zodat ik niet zonder internet en telefoon kom te zitten. Prima... zou je denken. Wat gebeurt er? Scarlet besluit (buiten mijn medeweten!) ons, per 27 november aan te sluiten. Maar op 27 november kom ik tot mijn schrik erachter, dat ik helemáál geen internet/telefoonlijn meer heb!
Online weet niet hoe dat kan. Scarlet zegt, dat ze me pas per 1 dec. aan zullen sluiten(!) 2 December, na elke dag te bellen met Scarlet krijg ik eindelijk mijn modem, wat blijkt: Nummerportering is niet rond. Zou ong. nog een paar dagen duren. Wéér elke dag bellen, en ja hoor: 10 december, zou nummerportering plaatsvinden. Maar 10 december: Wéér niets! 11 December weer bellen: ticket wordt aangemaakt! 14 December weer niets, weer bellen. Wordt niet teruggebeld, krijg geen contact. 15 December: Als ik naar mijn huisnummer bel, knippert Phone 1 lampje, alleen de telefoon gaat niet over! Bellen met Scarlet: "stopt u de stekker eens in Phone 2?" Dat heb ik gedaan, maar daar heb ik zelfs een dode lijn. (hij knippert niet en ik kan ook niet uitbellen, bij Phone 1, WEL)
Waarschijnlijk is de modem niet goed, krijg ik te horen, ze wil me doorverbinden met de technische dienst en.... de lijn verbreekt.
Weer terugbellen, krijg ik iemand anders. HELE verhaal weer vertellen, na een lange tijd van wachten: ze gaat contact opnemen met de lijndienst, want waarschijnlijk is er iets misgegaan bij het overzetten v/d lijn. Ik antwoord: Maar uw collega, beweerde net, dat het aan de modem kon liggen, dus ik wil een andere modem. DOET ZE NIET! Volgens haar ligt het niet aan de modem en "Phone 2 knop" zou het NOOIT doen, bij geen enkel ander modem, omdat ik maar 1 lijn heb.
Ik ben woedend, radeloos en vraag jullie: is het waar dat als je je telefoon aansluit in "Phone 2," en je hebt maar één aansluiting, DOET JE TELEFOON HET DAN NIET OF ZITTEN ZE GEWOON WEER UIT HUN NEK TE KLETSEN DAAR BIJ SCARLET?
Wat een onprofessioneel en ongeorganiseerd zooitje. Ik ga hier een schadeclaim indienen, via mijn rechtsbijstandverzekering, want de schade die ik geleden heb, materieel en vooral IMMATERIEEL is zeer groot!
|
Als je zo,n BBned modem hebt dan doet phone 2 idd niets. Dat was ook het geval bij Alice indertijd. Ik kon de telefoon alleen op phone 1 zetten. Dat was dan wel via Vodsl. Als jouw telefoon via voip verbonden wordt moet je in de instellingen kijken van het modem en dan bij SIP 2 account. Daar zouden dan instellingen moeten staan die hetzelfde zijn als bij de SIP 1 account. Dan pas kan je via phone 2 verbinding maken. Sterkte er mee.
|
Dank voor je reactie. Zij het niet, dat ik helemaal geen verstand heb van dit soort dingen. Ik zou dan ook niet weten hoe ik allemaal bij die instellingen kan komen en kijken. Mijn modem is een "Copper Jet." Weet niet of dat iets zegt?
|
Daar ben ik weer, met mijn leuke Scarlet problemen. Ik heb 3 vragen:
Vraag 1: Ik heb bij het knopje "Phone2" een dode lijn. Is dit bij iedereen zo? Dus kun je geen andere Voip aanbieders gebruiken om uit te bellen via deze modem?
Vraag 2: Mijn gewone Philips dect telefoon, doet het niet op deze modem. Daarom ging mijn telefoon niet over! Nu ik de gratis Siemens telefoon ingeplugd heb in de modem, kan ik ineens wél telefoontjes ontvangen.
Weet zeker dat mijn Philips dect telefoon het gewoon deed en doet, alleen met deze modem, dan deze telefoon WEL uitbellen. De telefoon gaat echter NIET over als er telefoontjes binnen komen? Maar als ik Phone 1 zie knipperen en ik neem de telefoon gewoon op, kan het ik gewoon contact en kan ik praten.
Wie herkent/snapt dit. Graag niet te technisch antwoorden, daar ik helemaal geen technische kennis heb.
Vraag 3: Biedt Scarlet niet gewoon nummerherkenning aan? Ik dacht dat dat standaard was tegenwoordig? Ik krijg nl. geen nummers/namen te zien van de ontvangen telefoontjes.
De KS beweert, dat Scarlet zowiezo geen VOIP ondersteunt? Dus ik zou geen gebruik kunnen maken van Phone2 op de modem, voor uitgaande gesprekken, waar ik dan mijn Voip provider naar toe wilde leiden.
Toen ik zei, dat dat wel was beloofd dat dat kon, heeft ze aangegeven, ons telefoongesprek af te luisteren om te horen, of dat inderdaad was toegezegd. Zo ja, moesten ze kijken naar een passende oplossing!
|
Vaak is het zo dat je niet direct met Scarlet contact hebt, maar met een call center wat voor Scarlet (en vaak ook voor anderen)werkt. Deze mensen hebben in de regel geen specifieke technische opleiding gehad om de moeilijkere problemen (waar die zich ook bevinden) te verhelpen. Even voor de duidelijkheid; We hebben het niet over domme mensen, maar mensen die niet bepaalde kennis en vaardigheden hebben om de vinger op de zere plek goed aan te kunnen wijzen. Zorg er daarom voor dat je het probleem duidelijk uit legt. Vaak wordt er niet (goed) begrepen waar / wat het probleem is, zodat er van alles wordt gedaan, behalve dan het oplossen van het "echte" probleem. De medewerker die je te spreken krijgt, dient er voor te zorgen dat het (technische) probleem bij de juiste mensen terecht komt. Wat ik niet begrijp is dat er wordt gezegd dat Scarlet geen Voip ondersteund. Raar, hoe bel je dan via Scarlet?! Eerlijker is het om te zeggen dat ze andere Voip providers niet ondersteunen en het modem dicht zetten om te voorkomen dat je zelf dingen gaat veranderen. De dames en heren verkopers beloven van alles om je binnen te halen. Tja en als ze niet kunnen nakomen wat ze hebben beloofd, dan is de koop / contract waarschijnlijk niet veel meer waard... maar om van ze af te komen. Bij mij was het een vreselijk drama, ik hoop dat het goed komt. Dat de Philips (dect) telefoon niet meer werkt, ligt niet aan Philips. Bij mij werkt geen enkele Siemens en wel Panasonic. Als ik mijn Siemens onder de arm neem naar de buurman doet hij het wel. Dit kan te maken hebben met bepaalde instellingen in het modem, of elders in de verbinding.
|
Voor zover ik weet is de telefoon verbinding van Scarlet via VoDSL ipv VoIP. Dat verklaart hun antwoord dat ze VoIP niet ondersteunen. Dat is gewoonweg een hele andere techniek, dus helemaal niet raar. Ik denk ook niet dat ze verplicht zijn om VoIP te ondersteunen. Dat is alsof je een auto met diesel-motor koopt en vervolgens van de fabrikant eist dat je ook op benzine moet kunnen rijden. Als je per se via VoIP wilt bellen, dan kun je een apparaatje aansluiten achter het modem en daar vervolgens je telefoon op aansluiten. Maar het ontvangen van gesprekken zal altijd via VoDSL blijven gaan, omdat dat via Scarlet gaat.
Dat je telefoon niet werkt met het modem komt vaker voor. Je kunt de schuld bij Scarlet leggen, maar net zo goed bij de fabrikant van de telefoon. (het gaat om de wisselwerking)
En nummerbehoud; ik kan nergens lezen dat Scarlet dat aanbiedt, dus dan kan het kloppen dat je geen nummers te zien krijgt. Ik kan niet zeggen dat ik daar blij mee ben, maar ik kan ook niet zeggen dat ik voorgelogen ben.
Kortom, lijkt erop dat iemand heel boos is op Scarlet, maar in dit geval mijns inziens niet terecht. (behalve dan over het feit dat er te laat is opgeleverd)
|
Het klopt inderdaad dat er problemen kunnen zijn met diverse (dect) telefoons. Zoals ik al zei; Bij mij krijg ik een Siemens dect niet goed aan de praat en wel een Panasonic. Ik heb echt geen hekel aan Siemens, ze maken gewoon goede en (vind ik) mooie telefoons maar ja, als het niet werkt, dan heb je daar niet veel aan. Scarlet adverteert met nummer behoud, dus dat zal je dan wel waar moeten maken. Vodsl is inderdaad anders. Ik heb niet kunnen zien of zij hier mee werken. Persoonlijk vind ik dat daar ook de voorlichting niet helemaal deugt. Eigenlijk geld dat voor de meeste providers. Voor de gebruiker is er weinig verschil: Pak de telefoon, toets het nummer in en begin een gesprek. Mensen die bijvoorbeeld vanwege gezondheid problemen een persoonlijk alarm bij zich hebben, zijn beter af (vaak verplicht) met een PSTN / life line. Dat zie ik in de meeste advertenties niet meer terug. Je praat over hele verschillende technieken, waar de eind gebruiker vaak geen weet van heeft. Zo krijg ik het in mijn familie kring niet uitgelegd, dat het Internet+bellen abonnement wat ze hebben van KPN anders is dan een bel basis abonnement met adsl. (terwijl KPN dat op de site hoewel een beetje verstopt wel vermeld). En eerlijk is eerlijk, het gaat toch wel erg vaak mis bij de telecom bedrijven in het algemeen. Als je overstapt naar een nieuwe provider en je verteld dat aan je collega's of vrienden, dan wensen ze je bij voorbaat al sterkte toe. Daar is de branche niet bij gebaat.
|
@belspel Nummerbehoud was ook geen probleem, ik denk dat @elyslam daar een foutje heeft gemaakt. Het ging om nummerherkenning, wat ik dus niet meer heb. En volgens @elyslam, mag ik daar niet over klagen, omdat dat inderdaad nergens is aangegeven dat dat bij Scarlet gewoon erbij zat. Maar dat betekent niet dat ik er wel teleurgesteld over ben en eigenlijk gedacht had, dat dat tegenwoordig standaard was. Maar blijkbaar dus niet. Je hebt helemaal gelijk wat betreft de "onwetendheid" van mensen over een gewone PSTN/life line of een zgn. Vodsl aansluiting. IK ben daar een goed voorbeeld van bijvoorbeeld. Ik dacht dat het net zoiets was als de lijn van Online, het Net, etc. Nooit gedacht dat je telefoon het dan ineens niet meer doet! (tenminste, je kunt er wel mee bellen en gebeld worden, alleen gaat de telefoon nooit meer "over" wat normaal wel gebeurt. Als ik het phone 1 lampje zag knipperen, en de telefoon opnam, kon ik wel een gesprek voeren. Maar dat is natuurlijk niet te doen)
@elyslam: watvoor apparaat zou ik dan aan het modem kunnen koppelen, om toch via VOIP te kunnen bellen?
|
Probeer eens in te loggen op die copperjet modem via 192.168.1.1 of 172.19.3.1 (in de adresbalk van je internet explorer zetten en dan Enter) Dan kom je als het goed is in het inlogscherm. Je kunt dan proberen in te loggen met admin, admin of user, user (Username + Password) Als deze niet dichtgetimmerd zijn kom je dan in het menu van de Copperjet. Als je nergens iets over SIP vindt gaat het dus via VoDSL
|
Excuses, ik bedoelde inderdaad nummerweergave ipv nummerbehoud.
Het apparaatje dat ik bedoel is bv een Linksys SPA-3102. Voordeel daarvan is dat je de telefoon lijn vanuit het modem daarop kan aansluiten en vervolgens 1 telefoon op de Linksys aansluit. Zo kan je met 1 telefoon gesprekken ontvangen via Scarlet en bellen via VoIP.
|
@bcool Met het nummer 172.19.3.1 kwam inderdaad een inlogscherm. Heb kunnen inloggen. Inderdaad, kom ik nergens SIP tegen. Dus dan gaat het over VoDSL en moet ik bijvoorbeeld een Linksys SPA-3102 (zoals @elyslam, aangeeft)kopen, om toch via VoIP te kunnen bellen? Waar kan ik zoiets kopen en weten jullie misschien ook hoeveel zoiets kost? Is de installatie ervan makkelijk? Bedankt voor jullie hulp allemaal!
|
@zebo Quote: Gepost door cnsmr op 30/11/2009 20:23 Alles netjes opgeleverd door Scarlet, kan m'n oude Compuserve modem (Zyxel) blijven gebruiken icm Budgetphone/Voipbuster Dit staat op pagina 5 van dit draadje. Op marktplaats worden veel ZyXel modems aangeboden. Als je het telefoniegedeelte van Scarlet dan toch niet gebruikt zou je dus ook een modem als de Zyxel P-2602R-D1A ADSL2+ modem router VoIP 2 kunnen overwegen. Of als je draadloos wil de Zyxel P-2602HW-D1A Draadloze Modem & Router ADSL2+ VoIP IAD. Laatstgenoemde modem/router heb ik laatst op marktplaats kunnen kopen voor 35 euro. Je kunt dan beide SIP accounts zelf configureren.
Wil je toch liever een Linksys kijk dan even hier http://www.budgetphone.nl/shop/product_info.php?cPath=29&products_id=51 Misschien is dat wat voor je
|
De SPA3102 is ook verkrijgbaar bij Tijdhof en de Voipshop. Ik heb er een aantal al geprogrammeerd en werkt goed, maar let wel het is geen plug & play apparaat. Wil je een eenvoudig te programmeren telefoon adapter pak dan een Fritzbox Fon adapter. Deze ligt hoger qua prijs, maar is vele malen eenvoudiger in te stellen en bied voor de normale gebruiker genoeg mogelijkheden. De Linksys dien je helemaal voor Nederland in te stellen en je dient een dial plan te maken (bel plan hoe en met welke provider te bellen). Als je met de Linksys aan de slag gaat, lees vooral de forums door, daar staan mooie bel plannen en nuttige tips. Bij de Fritzbox hoef je geen dialplan te maken en staat standaard al goed ingesteld voor Nederland. Afhankelijk van de Voip provider die je kiest is het mogelijk om bijvoorbeeld je nummer mee te zenden. In mijn situatie: Als ik via Voip bel, wordt mijn KPN nummer mee gezonden. Men kan mij terug bellen op de KPN lijn. Een andere optie is als Scarlet doorschakelen ondersteund (*21), je de telefoon gesprekken van Scarlet door laat schakelen naar een Voip provider met telefoon nummer. Bij een provider als 12 Connect krijg je een gratis nummer en bij de Betamax mensen (Voipbuster en dergelijke), kost dat eenmalig € 1,00. Als dit een goede optie is, zou je ook met de Linksys PAP2T vooruit kunnen. Deze zijn goedkoper als de SPA 3102. Ik weet niet of Budgetphone de SPA 3102 al heeft voor geprogrammeerd, dit zou je kunnen navragen. Als ze dit al gedaan hebben, dan zul je weinig last hebben van instel problemen bij de Linksys en zal er dan ook een passend bel plan instaan. Nummer weergave kan net als de verschillende telefoon soorten een hardware probleem zijn, of een bepaalde instelling die niet geheel goed staat in een modem.
|
Vandaag dan eindelijk alles werkend gekregen. Was een zware klus! Zou eerst 1 december opgeleverd worden, maar werd 17 december (geen idee waarom....???!!!). Daarna werd het modem, de dect en de router gestolen van de postbode dus moesten ze het weer opnieuw opsturen. Kerstvakantie zat ertussen dus was er 2 weken niet, maar toen ik thuiskwam kon ik een pakketje ophalen bij het postkantoor waar...... alleen het modem inzat en niet de router en de dectset.
Vandaag dan toch eindelijk alles binnen en gelukkig werkt het wel allemaal prima. Heb zelfs een Wifi-N router geleverd gekregen Ben ik de enige, of krijg je die sowieso al?
|
De router en de dect set worden apart nagestuurd. Dat was bij mij tenminste het geval.
Tot nu toe bevalt het me uitstekend, alleen vind ik scarlet wel erg traag met het porteren van mijn mobiele nummer. Dat is volgens mij nog steeds niet gedaan. Ook gaat mijn adsl maar tot 8mbit, waar ik reeds voor gemaild heb trouwens. Nog geen reactie gehad.
|
Zo, we zijn een half jaar verder. Ik ben benieuwd of iedereen nog tevreden is of dat er meerdere mensen zijn die last hebben van een lijn die af en toe wegvalt. Verder nooit een bericht gehad over de portering van mn mobiele tel.nr en mijn adsl is volgens mij ook nog steeds 8mbit?
|
Het heeft bij mij wel een tijd (2maanden) geduurd voordat ook telefonie werkte. Bij mijn broer en zus werkte alles wel goed vanaf dag 1. Moet wel zeggen dat ik ondanks dat probleem toch tevreden ben over de service. Ik heb namelijk de totale abonnementskosten van die 2 maanden teruggekregen. Dit hebben ze zelf aangeboden. Nu werkt alles al een tijdje goed (ook nummerweergave) en ik vraag me af of ik ooit ga overstappen. Een vaste lage prijs van 17,50 euro wordt namelijk niet snel overtroffen.
|
De snelheid van mijn lijn is inmiddels bijna gehalveerd van 1.4 mbyte/sec nu 800 kbyte/sec. Voor de rest ben ik wel tevreden.
|
Ik ben tevreden over snelheid (ik haal 4 mbit in een gebied met alleen KPN netwerk) en zeker over de service. Wel valt ook bij mij af en toe de lijn (tijdelijk) weg. Ben zeer benieuwd of de prijs inderdaad blijvend is (is wel toegezegd)
|
Eergisteren even met Scarlet gebeld. Ik krijg een ander modem opgestuurd; had nu nog een oude blauwe Copperjet. Daarmee zouden mijn problemen opgelost moeten worden dus ik ben benieuwd.
|
<< 1 2 3 4 5 6 7 8 >>
Reageer...
Blijf per email op de hoogte van deze discussie (ThreadWatch)...
Rapporteer dit topic...
|
 |
| Advertentie |
 |
| Hosted by |
 |
|