www.TelecomVergelijker.nl
spacer
CeBIT 2010

Toestelreviews

08/03 Sony Ericsson Elm
08/03 Sony Ericsson Hazel
08/03 Samsung Diva Folder S5150
04/03 Nokia C5

MENU EN ARTIKELEN

TelecomVergelijker

Goedkoop mobiel bellen in 5 stappen
Uitleg voor gevorderden
Veel gestelde vragen en richtlijnen

Overzichten

Mobiel internet
Goedkoopste aanbiedingen per toestel
Populairste aanbiedingen

Handig

Opzegbriefgenerator
Nummerbehoud
Aanvragen unlockcode
Beltegoed opvragen
Contactgegevens providers

Video reviews GSM & Smartphones

T-Mobile SUPERAANBIEDING GRATIS Blackberry Bold 9700 i.c.m. Relax 25 en onbeperkt internet voor maar €26.90 per maand. Beste aanbod in de markt!

NIEUWS
07:46 Nieuwe veiling frequenties trekt neg...
04/03 Limiet op datagebruik in buitenland
28/02 T-Mobile wijzigt mobiel internet voo...

FORUM
22:23 [Aanbiedingen] Afhandeling Vodafone-...
22:13 [Aanbiedingen] Gratis simkaart HEMA...
21:19 [gsmweb.nl] Is hier sprake van misle...
20:56 [Aanbiedingen] [aanbieding] Samsung...
20:13 [Aanbiedingen] [Afhandeling] Acer As...
17:55 [T-Mobile] Prepaid tarief meer dan v...
16:02 [Aanbiedingen] Samsung Galaxy Spica...
14:28 [Data diensten] unlock code calculat...
10/03 [GSM toestellen] Samsung P960 vraagt...
10/03 [KPN] KPN verhoogt prepaid piek en D...

GSM REVIEWS
07/02 Samsung Omnia HD i8910
20/01 Nokia 6700
11/01 Nokia 6310i

WINKEL REVIEWS
10:40 typhone.nl
08/03 phoneplaza.nl
07/03 bestelmaar.nl

PROVIDER REVIEWS
09/03 Vodafone
20/02 Telfort
11/02 Ben

Google
TelecomVergelijker.nl Web

Forum bar:   Index   Zoeken   Actieve discussies  

/ Index / GSM Winkels

Onderwerp: [xtracheap4you.com] Te mooi om waar te zijn !?!

1 2 3 4 5  >> 

Gepost door ZENGE op 11/10/2009 20:55
Ik kwam via marktplaats.nl een advertentie tegen van een originele simlockvrije Iphone 3Gs 32gb voor 579 euro. Nu kosten ze in België bij mobistar 675 euro simlockvrij.

Ik vind de prijs stelling eigenlijk te laag om echt te kunnen zijn, maar heb er een mailtje aan gewaagd. Ik krijg binnen 5 minuten (zondagavond om 20:40 uur) een mailtje terug (van een gmail-adres) dat ze te bestellen zijn via www.xtracheap4you.com . De naam hierbij was Jozias Stofan

Ik heb even gegoogled uiteraard, maar vind 0 resultaten op xtracheap4you.com of xtracheap4you. Op zich wel opmerkelijk dat van een webshop 0 resultaten te vinden zijn, behalve van hun eigen site.

Het nummer dat er onderin bij staat komt overeen met het nummer in deze advertentie Maar dit nummer is nu niet van Jozias Stofan maar blijkbaar van een dick commandeur.

Beide personen bieden geen duidelijkheid via de zoekmachine. Behalve dat Dick actief is op een 50+site.

Ik heb gemaild met de vraag of ik de Iphone ook kan afhalen. Vervolgens kreeg ik een mailtje terug dat dat ook mogelijk is en dat ze officieel een postorderbedrijf zijn.

De prijzen op de website zijn goedkoop maar opzich niet tegoedkoop om ongeloofwaardig te zijn. Maar met 0 zoekresultaten en bovenstaande gegevens vind ik het toch apart.

Wat denken jullie ervan?

Op zich ook wel vreemd, tenzij dat iemand

Gepost door TnT (banned_user) op 11/10/2009 21:21 - Laatst gewijzigd op 11/10/2009 21:58
Wat ik nog vreemder vind is dat hier iemand zwart gemaakt wordt zonder bewijs. Waarom bel je het bedrijf niet even, of haal je hem daar op. Dan kun je ons berichten hoe dat verlopen is.
Zo extreem goedkoop zijn de prijzen niet, de samsung d880 heeft overigens wel een lekker prijsje voor 99 euro.

De adcverteerder zit overigens aan de Jan Luijkenstraat in Amsterdam.
Het nummer moet je dan nog ff zelf achterhalen.

Gepost door 010 op 11/10/2009 21:22
Ze rekenen BTW, dus vraag ze maar naar hun KVK-nummer. En probeer maar eens te zoeken/googlen op het afhaaladres wat ze je geven (ook in de algemene voorwaarden staat geen adres).

Verder wel knap dat ze alle produkten binnen 24 uur versturen en ook klachten binnen 24 uur afhandelen. Mooi streven.

Gepost door mcjmeijer op 11/10/2009 21:52
De prijs vind ik niet té goedkoop, maar het ziet er allemaal wel een beetje vaagjes uit. Zelf zou ik er niet bestellen, maar iedereen is vrij om dat wel te doen en z'n ervaringen hier te delen.

Gepost door blabla op 11/10/2009 22:33
Nokia N86, N96 en N97 bijna 100 euro goedkoper dan de goedkoopste op TV. De Samsung Omnia HD 170 euro goedkoper. Dat blijft knap voor een klein particulier bedrijfje.

Gepost door opperbom op 11/10/2009 23:01
Staat ook een leuk notebookje op (HP EliteBook 8730w) voor "maar" 3999.00 Euro

Gepost door ZENGE op 11/10/2009 23:13 - Laatst gewijzigd op 11/10/2009 23:22
@TNT
Even voor de duidelijkheid: Ik beschuldig niemand en maak niemand zwart hier in dit forum. Ik zal dat ook nooit doen, zonder dat ik iets zeker weet.

Maar zeker door de vele neppers en oplichters op het internet die Iphones verkopen, denk ik dat je maar beter extra voorzichtig kan zijn.

Check voor de grap deze nog even.

Ik was benieuwd wat jullie hiervan dachten, voordat ik voor honderden euros de boot in zou gaan, wanneer ik een Iphone via het web zou aanschaffen. Natuurlijk zou ik bij een e.v.t. koop het toestel willen afhalen.

Mijn punt was dat ik het vreemd vond dat een webshop die goedkope(re) prijzen aanbiedt nergens via google terug te vinden is.

@mcjmeijer
Ik zei ook niet dat ze te goedkoop zijn, maar dat ze "niet ongeloofwaardig" goedkoop zijn. Ik ken de marges immers niet op deze toestellen.

Even voor de duidelijkheid.
De prijzen zijn wel degelijk goedkoop: een Iphone 3Gs 32 GB. fabrieksmatig simlockvrij moet bij overige aanbieders via het web veelal tussen de 850 - 1000 euro kosten.

Komt nog eens bij dat ik gisteren in België ben geweest voor een simlockvrije en dat deze overal uitverkocht zijn. De erkende verkooppunten krijgen per week 1 a 2 Iphones aangeleverd.

Knap dat een particuliere webshop, zo noem ik ze maar even wel op voorraad zou hebben en dat nog tegen een goedkopere prijs.

Dat was mijn punt.

Gepost door gsmfreak77 op 12/10/2009 08:29
Geen adresvermelding, geen KvK nummer op de website.
Algemene Voorwaarden gedeponeerd bij de Griffie van de Arrondissementsrechtbank te ROTTERDAM in plaats van bij de Kamer van Koophandel.
En dan ook nog prijzen, die in vergelijking met gangbare prijzen, onwaarschijnlijk zijn. Hoeveel meer is er nodig om je te laten vermoeden dat dit niet klopt?

Gepost door Gert-Jan op 12/10/2009 16:16 - Laatst gewijzigd op 12/10/2009 16:21
whois

Jullie stellen mij enigzins teleur. Een iPhone 3Gs 32 GB voor €579,00 hier in Nederland simlock vrij.

Dat gelooft toch geen enkele doorgewinterde TV-er meer.

Op de site staat nergens een adres, een normaal telefoonnummer, een KvK of BTW-nummer.

Kijk ook even naar de site registratie. Wel een mooi telefoonnummer daar vermeld.

Gepost door ikkenietweet op 12/10/2009 17:33
Als je een bestelling plaatst dan krijg je een email waarin onderstaande staat;
Vooruit betalen

Betaal aan:

Xtracheap4you bv
Ing Bank rek nr. 1066047
t.n.v C.Stolte te Amsterdam

Voor betalingen vanuit het buitenland:
IBAN: NL81INGB0001066047
Swift: INGBNL2A

Als ik bij de ING een verkeerde naam invul dan krijg ik als respond:
Bij de ING is onder deze Betaalrekening de naam Mw C Stolte AMSTERDAM ZUIDOOST bekend.

Kijk dat Amsterdam ZUIDOOST dat geeft mij wel weer wat vertrouwen in deze zaak.

Als je gaat Googelen op haar naam dan zie je dat ze sinds 1 dag ook op Marktplaats actief is.

Gepost door everheard op 12/10/2009 18:02
het lijkt me een geval van.... bij twijfel geld in je zak houden! Hou je even in met kopen, maar vermijd het risico opgelicht te worden.

Of, neem contact op, vraag of je het op kunt halen. Bij de meeste (kleine) bedrijfjes is er wel een mogelijkheid!

Gepost door ZENGE op 12/10/2009 18:42 - Laatst gewijzigd op 12/10/2009 18:48
Ik denk dat het goed is dat ik het bericht toch maar gepost heb, Ik wacht liever af tot er meerdere (lees: ervaren TV-ers) positieve ervaring hebben met dit bedrijf voordat ik met ze in zee ga.

Dus TNT mijn mening wordt gedeeld met meerdere TV-ers, dus voortaan niet zo aanvallend reageren. Het lijkt me duidelijk dat het zaakje her en der wat vraagtekens oproept. Verder "no hard feelings" hoor

Ik wilde alleen maar even jullie meningen weten.

@ikkenietweet

Zou die Stolte deze persoon toevallig zijn? Hij is al welgeteld 1 hele dag actief als aanbieder op marktplaats. Dat geeft ook een hoop vertrouwen, zo'n ervaren verkoper!

Gepost door TnT (banned_user) op 12/10/2009 19:42
die christian heeft al zijn ads verwijderd, dat geeft vraagtekens ja.

Gepost door ZENGE op 12/10/2009 19:45
Hoe bedoel je: Al zijn ads verwijderd?

Gepost door marcellus op 12/10/2009 23:23
Lijkt me nou niet echt een heel ingewikkelde zaak dit, zoals diverse mensen hierboven al vermoedden.

- Whois: telnr 003112345678
- Whois: geen volledig adres vermeld
- Website gehost in Orlando, Florida. Kan natuurlijk wel, maar is toch een beetje raar.
- Van de website: telnr begint met 084; 084 is het kengetal voor voicemaildiensten e.d.
- Standaard zencart(oid) template
- Bedrijf staat niet ingeschreven, er is nergens BTW vermeld op de site en toch verkopen ze nieuwe produkten?
- Website is geregistreerd op 30 aug 2009, veel te jong voor een shop met zoveel produkten op voorraad

Van de website:
"Onder Rembours kost 28 Euro en is alleen mogelijk binnen Nederland, u dient het rembours bedrag vooruit te betalen
uit voorzorg Gezien er vele valse bestellingen binnen komen."

^^ LOL?

Verder zijn de iphones gewoon nergens leverbaar. Alleen de gelockte 16GB 3GS versie is momenteel bij diverse shops uit voorraad leverbaar.

Gewoon wegblijven daar.

Gepost door ZENGE op 12/10/2009 23:30
Bedankt voor je reactie Marcellus!

Zo zie je maar dat je samen met wat andere TV-ers aardig wat te weten kan komen!

Gepost door ZENGE op 13/10/2009 19:15
Het gaat inmiddels ook anderen opvallen dat ze wel erg goedkoop zijn.

Ze zijn nu naast marktplaats ook actief op telecom.tweedehands.net

Voor de duidelijkheid, nu heet de aanbieder weer Christian.

Gepost door ZENGE op 13/10/2009 22:46 - Laatst gewijzigd op 13/10/2009 23:13
Hij is nu ook in België actief op KAPAZA.BE

update: ook op 2ehands.be is onze vriend actief. Hier worden de volgende gegevens getoond.

Naam: xtracheapyou
Telefoonnummer:
Land: België
Provincie: Henegouwen
Plaats: Wagnelée

Gepost door columbo op 13/10/2009 23:02
Heb vanmorgen gereageerd op een advertentie op Marktplaats van een dig. camera.
Gaat om een Panasonic Lumix DMC-TZ7 voor 199.00 euro
Dit is ongeveer 100.00 euro goedkoper dan elders.
Valt me op dat de advertentie niet meer op Marktplaats staat, maar de camera nog wel op hun site.
De site waar we het hier steeds over hebben.
Ook kreeg ik vanmorgen een (automatisch?)waarschuwingsbericht van Marktplaats om voorzichtig te zijn met zaken doen met een buitenlandse aanbieder.
Wacht deze discussie maar even af voor ik iets bestel/betaal.

Gepost door Pinokkio (moderator) op 14/10/2009 08:18
Verplaatst naar Winkels.

1 2 3 4 5  >> 

Reageer...
Toon ook de verborgen berichten (4)...
Blijf per email op de hoogte van deze discussie (ThreadWatch)...
Rapporteer dit topic...