www.TelecomVergelijker.nl
spacer
CeBIT 2010

Toestelreviews

08/03 Sony Ericsson Elm
08/03 Sony Ericsson Hazel
08/03 Samsung Diva Folder S5150
04/03 Nokia C5

MENU EN ARTIKELEN

TelecomVergelijker

Goedkoop mobiel bellen in 5 stappen
Uitleg voor gevorderden
Veel gestelde vragen en richtlijnen

Overzichten

Mobiel internet
Goedkoopste aanbiedingen per toestel
Populairste aanbiedingen

Handig

Opzegbriefgenerator
Nummerbehoud
Aanvragen unlockcode
Beltegoed opvragen
Contactgegevens providers

Video reviews GSM & Smartphones

T-Mobile SUPERAANBIEDING GRATIS Blackberry Bold 9700 i.c.m. Relax 25 en onbeperkt internet voor maar €26.90 per maand. Beste aanbod in de markt!

NIEUWS
07:46 Nieuwe veiling frequenties trekt neg...
04/03 Limiet op datagebruik in buitenland
28/02 T-Mobile wijzigt mobiel internet voo...

FORUM
01:25 [Tringg] Tringg: Onbeperkt bellen, S...
01:03 [T-Mobile] Prepaid tarief meer dan v...
23:55 [Aanbiedingen] [Afhandeling] Acer As...
22:23 [Aanbiedingen] Afhandeling Vodafone-...
22:13 [Aanbiedingen] Gratis simkaart HEMA...
21:19 [gsmweb.nl] Is hier sprake van misle...
20:56 [Aanbiedingen] [aanbieding] Samsung...
16:02 [Aanbiedingen] Samsung Galaxy Spica...
14:28 [Data diensten] unlock code calculat...
10/03 [GSM toestellen] Samsung P960 vraagt...

GSM REVIEWS
07/02 Samsung Omnia HD i8910
20/01 Nokia 6700
11/01 Nokia 6310i

WINKEL REVIEWS
10:40 typhone.nl
08/03 phoneplaza.nl
07/03 bestelmaar.nl

PROVIDER REVIEWS
09/03 Vodafone
20/02 Telfort
11/02 Ben

Google
TelecomVergelijker.nl Web

Forum bar:   Index   Zoeken   Actieve discussies  

/ Index / Algemeen

Onderwerp: Einde Compuserve ADSL

1 2  >> 

Gepost door yeahbaby op 20/10/2009 17:21
Vandaag brief binnengehad: mijn Compuserve ADSL abonnement wordt overgegenomen door Telfort. Van de informatie op de telfort-site blijkt dat Compuserver haar ADSL en inbel faciliteiten in Nederland staakt.

In de brief staat netjes dat je het abonnement kunt opzeggen voor 20 november, dan wordt het per 1 december beëindigd.

Voordelen:
* 20 mbit ipv 8 mbit

Nadelen:
* starttarief (5ct) bij vastbellen
* inflatiecorrectie

Mijn abo wordt omgezet naar 20 mbit Telfort inclusief vastbellen voor 19,95 (excl. lijnhuur). Prima aanbod, hoewel ik de scarlet aanbieding nog overweeg.

De toenmalige aanbieding: link
Meer informatie op de website van Telfort: link

Gepost door kranendo op 20/10/2009 19:50
Ik heb de brief vandaag ook gekregen. Dat van die starttik betekent voor mij een forse verhoging van de kosten. Daarnaast wordt de helpdesk duurder en vrijwel zeker van slechtere kwaliteit (de helpdesk van CS was voor mij een goede reden om daar de afgelopen jaren te blijven).

Was Telfort ook geen KPN club die de prijzen aan de indexering van de prijzen koppelden en ieder jaar meer uit de klant proberen te persen?

Ik ben benieuwd of ik nu wel eindelijk een goede koperlijn naar de centrale kan krijgen. Compuserve kon daarin niets betekenen. Ik woon hemelsbreed nog geen twee kilometer van de centrale, maar het koper tussen centrale en mijn woonhuis legt een afstand van drie kilometer af terwijl diverse buren wel op 2 kilometer zitten. Tot nu kwam CS daar niet verder mee bij KPN. Ik blijf dus hopen.

Gepost door dikkie op 20/10/2009 20:07 - Laatst gewijzigd op 20/10/2009 20:14
Triest dit, KPN kan er maar geen genoeg van krijgen om de spoeling voor consumenten steeds dunner te maken! Weer een concurrent minder, wanneer houden ze er nu eens mee op om alle concurrentie op te kopen? Sinds KPN alles is gaan opkopen is de trend van elk jaar lagere tarieven of voor dezelfde prijs flink hogere snelheden wel voorbij. Vanaf nu zal het wel steeds duurder worden elk jaar.

Dit aanbod van Telfort van 20 MB + bellen is tegenwoordig ook verhoogd naar 34,95 euro (was eerst 19,95) maar is speciaal voor de overstappers van Compuserve weer even voor het oude tarief om de klanten vast te houden (ik verwacht dat het na het eerste jaar ook omhoog gaat). Die 34,95 is dan wel inclusief onbeperkt bellen naar alle vaste nummers in Nederland maar dat was vroeger ook voor de prijs van 19,95 euro net als destijds bij Tiscali wat nu Telfort is geworden. Zonder gratis bellen naar vast zal het na het eerste jaar wel worden verhoogd naar 24,95 voor ex Compuserve klanten.

Misschien is die nieuwe aanbieding van Scarlet wel een goed alternatief?

Gepost door yeahbaby op 20/10/2009 20:57
Ik verwacht niet dat deze abo-kosten voor 1 jaar zijn. Familie van me is van 12move naar Telfort overgegaan en die betalen de oude prijzen nog, wel met 'inflatiecorrectie'.

Maar idd erg triest dat KPN weer meer van de markt in handen krijgt.

Gepost door schraagen op 21/10/2009 00:11
Jammer... was wel tevreden over CompuServe (m.u.v. enkele kort op elkaar volgende onderhoudswerkzaamheden). Goede prijs (€20 incl. lijnhuur) voor goede snelheid (20 mbit/s) internet. Ga morgen maar eens Scarlet bellen om de overstap te regelen

Gepost door acgjong op 21/10/2009 00:22
hoeveel (ADSL) marktkaandeel heeft KPN nu al? Meer dan 50%?
En dat keurt de OPTA gewoon goed? We weten toch allemaal dat KPN de prijzen gaat verhogen en weer monopolistisch gaat gedragen.

Gepost door sjeroen op 21/10/2009 00:36
nee dat zal wel meevallen kabel jongens en scarlet, online, alice ect nog zat keuze in nederland.

Gepost door NetGez op 21/10/2009 10:01
Ik heb ook de brief ontvangen en vind het ook heeeel jammer.

Vooral onbeperkt bellen naar vast zonder startik was interessant.
Een poosje terug was Alice een goed alternatief hiervoor. Volgens mij één van de weinigen nog zonder die starttikken.

Gepost door bcool op 21/10/2009 10:22 - Laatst gewijzigd op 21/10/2009 10:31
Het kan goedkoper dan Alice hoor. Ik zou bij Telfort geen telefonie nemen maar je nummer porteren naar Budgetphone. Je kan daar voor 10 euro per jaar je nummer plaatsen. Dan heb je natuurlijk nog geen gratis bellen maar ben je al wel bereikbaar. Dan neem je bv. een account bij voipcheap en kun je gratis nationaal en internationaal bellen. Kost je dan 10 euro per 90 dagen dacht ik. Hier al in meerdere topics aangehaald. Je kunt bij Budgetphone trouwens onderling ook gratis bellen. Daarom heb ik geen voipcheap want ik belde toch alleen mijn vriendin op de vaste lijn. Nu hebben we de vaste lijn alleen maar voor bereikbaarheid voor mensen die ons gratis willen kunnen bellen.

PS je kan bij voipcheap ook voor 1 euro een nummer kopen begrijp ik. Dan wordt het geheel nog goedkoper maar heb je niet je eigen nummer.

Gepost door giel op 21/10/2009 10:38
Ik heb de brief (nog) niet ontvangen. Momenteel heb ik alleen een 20mbit abo voor 19,95/m (incl lijnhuur). Weet iemand wat mijn aanbod wordt en wat op dit moment een goed alternatief is?
Mijn wensen: +10mbit/s, max€20/m (incl lijnhuur en aansluitk.).

Gepost door telecomkommer op 21/10/2009 11:56
@giel

Dat pakket van je wensen heb je nu toch? Wat is nu je vraag?

Gepost door yeahbaby op 21/10/2009 12:06
@giel: ik verwacht dat het bij jou hetzelfde blijft.

Gepost door giel op 21/10/2009 13:34
Quote:
Dat pakket van je wensen heb je nu toch?
Nog wel ja
Quote:
Wat is nu je vraag?
Weet iemand wat mijn aanbod wordt?
Wat is op dit moment een goed alternatief?

Wanneer de prijs en snelheid gelijk blijft ben ik gerust.

Gepost door dikkie op 21/10/2009 16:36
Scarlet lijkt mij dan op dit moment het beste alternatief. 20MB+200 minuten gratis naar vast inclusief lijnhuur voor 17,50 EURO.

Gepost door giel op 21/10/2009 16:45
Linkje naar de aanbieding?

Gepost door yeahbaby op 21/10/2009 17:23
staat in de startpost

Gepost door giel op 21/10/2009 17:57
Heb er nog best lang naar zitten zoeken

Ik overweeg toch terug te gaan naar online ivm met hun newsserver.

Gepost door givemebeer op 21/10/2009 18:15
@dikkie Volgens mij is de Scarlet aanbieding via teletrends er niet meer.

Gepost door rvh op 21/10/2009 18:33 - Laatst gewijzigd op 21/10/2009 19:16
Dan bel je even met Scarlet en zeg je dat je na je aanmelding bij teletrends niets meer gehoord heb. Dikke kans dat ze je alsnog de aanbieding doen. Daarnaast wordt de scarlet-aanbieding nog steeds getoond op de site van teletrends en de link daar naar de aanbieding op scarlet.nl doet het ook nog.

Gepost door pingping op 02/12/2009 10:13
Ik had ADSL 8M van Compuserve. Volgens de brief van Compuserve, is het nu ADSL 20M van Telfort. Maar ik zie niets versnellen (bij www.speedtest.net). Ook er is geen brief van Telfort. Hoe weet ik dat of het nu bij Telfort of steeds bij Compuserve is?

1 2  >> 

Reageer...
Blijf per email op de hoogte van deze discussie (ThreadWatch)...
Rapporteer dit topic...