[Providers] [Ay Yildiz] Beltegoed onder nul

Gepost op 06/11/09 om 22:30 uur
Ik heb vanochtend met mijn Ay Yildiz-prepaid telefoon met primaire telefoon gebeld omdat ik die niet kon vinden. Toen ik hem niet meteen zag ben ik maar zonder telefoon vertrokken. Toen ik terugkwam bleek echter dat de tweede telefoon verborgen op de grond lag en het gesprek met de eerste had opgenomen (waarschijnlijk op gaan staan) dat pas na twee uur automatisch was opgehangen. Resultaat: een gesprek van 33,80 euro en mijn beltegoed 23 euro onder nul.

Nu snap ik dat zoiets kan gebeuren ik mijn spullen beter moet opbergen, en ik vind het geen probleem de 23 euro te betalen, maar toch rijst de vraag: kan dit? Als mijn beltegoed zomaar 23 euro onder nul kan duiken vraag ik mij af of er nog sprake is van een prepaidconstructie... Kan nergens de algemene voorwaarden van de provider vinden en dus ook niet zien hoe zij daarover denken. Iemand hierover iets te zeggen?
Gepost op 06/11/09 om 22:46 uur
Hugo Boss
Ik snap niks van je eerste alinea, maar inderdaad, dit is net zo'n constructie als bij Simyo dat je onder nul kunt komen... sim wordt daarna geblokkeerd.. ik vind het nog steeds vreemd dat het mogelijk is, want bij prepaid denk je inderdaad aan niet meer kunnen bellen dan je beltegoed. Na een aantal jaren bestaan, is daar blijkbaar nog steeds niets in veranderd ;)
Gepost op 06/11/09 om 22:55 uur
Ter verduidelijking: heb een telefoon met T-Mobile-abonnement, en een telefoon met een AY Yildiz-prepaid Sim (die meer als wekker dienstdoet). Toen ik vanochtend de eerste kwijt was, heb ik hem gebeld met de Ay Yildiz-telefoon. Blijkbaar ben ik daarna op de andere telefoon gaan staan (wat ik uiteraard niet heb gezien, en is daarmee het gesprek opgenomen. Ik heb dat niet gemerkt, en heb onverrichter zaken het pand verlaten. Twee uur later pas is dat gesprek automatisch verbroken, en daarmee is het beltegoed ver onder nul geraakt.
Gepost op 06/11/09 om 23:11 uur
Hugo Boss
Op zo'n manier ;) Ik raad je wel aan om je beltegoed gewoon aan te vullen, anders zul je vroeg of laat toch wel een keer aanmaningen / incassobureau op je afkrijgen, mocht je misschien overwegen om het simmetje gewoon weg te gooien..
Gepost op 06/11/09 om 23:16 uur
Dat was ik ook zeker van plan, is best een mooi nummer. Overigens heb ik het idee dat Yildiz een beetje op zijn gat ligt. Het is al een tijdje niet niet mogelijk online een simmetje te bestellen...
Gepost op 07/11/09 om 01:02 uur
Moderator
Windstorm
http://www.windbel.nl/
je zou ook kunnen proberen je nummer daar eerst weg te porteren, wie weet lukt dat en hoor je nog meer wat van Ay Yildiz.
Het is het proberen waard, verder is het in deze ook wel interessant wat er nou precies over een negatief saldo staat vermeld in de algemene voorwaarden.
Gepost op 07/11/09 om 01:35 uur
Heb nog even de algemene voorwaarden van Ay Yidiz gegoogelt:

1:8.3 Ay Yildiz wijst U er op dat opwaarderingen en afwaarderingen met een vertraging worden uitgevoerd. Vanwege deze vertraging is het mogelijk dat uw Beltegoed op enig moment negatief is. Het negatieve saldo van het Beltegoed is een schuld van U aan Ay Yildiz.

Ben daarmee bang, dat hoewel ik nog steeds vind dat het negatieve tegoed wel erg is opgelopen, er weinige andere opties dan opwaarderen resteren...

Porteren is inderdaad een optie, wilde toch al richting Ben Zuinig. Ben echter bang dat Yildiz dat niet zo maar goed vindt. Overigens nog een geluk bij een ongeluk dat ik nog niet had geporteerd, met een abonnement was ik waarschijnlijk nog meer in de aap gelogeerd. Voortaan gewoon maar beter opletten (zowel op de voorwaarden als de vloer)...

Overigens interessant is dat Ay Yildiz op zijn site zelf nergens de term prepay oid hanteert. Zou bijna denken dat ik ten onrechte heb aangenomen dat het om een prepaiddienst gaat...
ivib wijzigde dit bericht op 07/11/09 om 01:35.
Gepost op 07/11/09 om 02:34 uur
Kans is groot dat nummerportering niet mogelijk is zolang je een schuld hebt.
Gepost op 07/11/09 om 12:53 uur
Hugo Boss
Ik heb ooit van Simyo Webcare, ook actief hier op het forum, dat een negatief saldo bij simyo geen reden is om nummerportering te weigeren. Ik neem aan dat dit ook voor Ay Yildiz zal gelden.. Maar dan blijft je schuld uiteraard gewoon bestaan, dus die zul je nog steeds moeten betalen ;)

2 tientjes negatief valt trouwens mee hoor, het kan veel erger.. heb wel eens gehoord dat het praktisch mogelijk is om 1100 euro negatief te komen staan..
Hugo Boss wijzigde dit bericht op 07/11/09 om 12:53.
Gepost op 07/11/09 om 19:08 uur
Geblokkeerd
Ach maak je niet druk, het zijn allemaal merkprodukten van KPN zelf.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone