[T-Mobile] [01-2010]Tariefswijziging/Nieuwe Relax abonnementen

Gepost op 08/01/10 om 10:12 uur
Zou deze hele verandering ook betekenen dat ik mijn huidige Relax op kan zeggen?
Gepost op 08/01/10 om 10:47 uur
@Edgar, nee, beetje jammer die vraag, maar goed... pas als je verlengt gelden de nieuwe voorwaarden en nee, je kunt dus niet vroegtijdig opzeggen, je loopt een paar jaar achter ;)
DeSteef wijzigde dit bericht op 08/01/10 om 10:47.
Gepost op 08/01/10 om 14:05 uur
Ja, Orange was de bundel, daar kon geen provider tegen op.

Ik hoop dat er met de nieuwe veiling weer echte concurentie komt.
Gepost op 08/01/10 om 14:19 uur
Advies gevraagt aan mede tvs:
Ik wil graag een apple iphone 16GB of 32GB. Die wil ik graag verlengen met mijn huidige relax abonnement. Nu staat de prijs van apple 16GB/32GB mij wel eigenlijk aan. Wie weet of de prijzen na 11-01 voordeliger of nadeliger worden mbt abonnementsprijzen en gaat dat ook weer tenkoste van de toestelprijzen?
Gepost op 08/01/10 om 17:44 uur
@janzeeschuimers

Je vraagt Windstorm om een Flex SO 2006 !!

Let op: voor een Flex SO 2007 of 2009 geldt, dat je na de einddatum de helft van het normale tarief blijft betalen. Voor een Flex 15 SO 2007 of 2009 betaal je dan gewoon de 7,50 euro per maand.

Voor een Flex SO 2006 geldt dat NIET, daarvoor betaal je na de einddatum het volledige tarief, aangezien je bijvoorbeeld bij een Flex 15 SO 2006 al belt tegen het voordelige tarief van 0,10 euro per minuut. Voor een Flex 15 SO 2006 betaal je dan 15,00 euro per maand.

VOOR ALLE TV-ERS:

Denk dus heel goed na als je een Flex SO abonnement opzegt, je kan zo maar een heel aantrekkelijk all-in abonnement opzeggen, die je vanaf 11 januari a.s. voorlopig bij geen enkele provider meer kunt krijgen.
Menich wijzigde dit bericht op 08/01/10 om 17:44.
Gepost op 08/01/10 om 18:48 uur
Wat je kan doen is bestellen via internet op de laatste dag, en als de prijzen wijzigen kan je volgens mij binnen 7 dagen de overeenkomst ongeldig verklaren. Dan kan je daarna opnieuw met gunstigere voorwaarden verlengen. Volgens mij werkt het zo, wet Colportage geloof ik.
Maar anders, ik heb van een grote dealer begrepen dat het groots gelanceert gaat worden en dat T-Mobile echt de concurrentie aan wil gaan met Vodafone/ KPN/ Telefort. En ik weet nog van de introductie van Flex dat die wel specataulair was.
Gepost op 08/01/10 om 20:27 uur
Kijk voor wat betreft verlengingen ook even op het forum van t-mobile. Het staat me bij dat als je verlengt en vervolgens annuleert het enkele weken tot maanden duurt alvorens je weer kan verlengen (en misschien zelfs je nr. kan uitporteren). Het is dus misschien riskant als je in de laatste 2 maanden van je contract zit. Je kan het beter doen als je in de laatste 3 tot 4 maanden zit.
Gepost op 08/01/10 om 20:35 uur
Moderator
@Pinokkia: ik verwacht dat de nieuwe Relax bundels met extra toestelkorting verkocht worden in de weken na de overgang. Als Flex je ideale abonnement is zou ik nu nog niet verlengen denk ik. Zoveel te verliezen heb je namelijk niet. Als je voorkeur naar alles uit 1 bundel gaat inclusief buitenlandgebruik (naar en vanuit het buitenland) en 0900 dan weet je nu dat die bundels vermoedelijk verdwijnen. Via de T-Mobile website kan je verlengen met een Iphone en Flex met extra korting als je een Web&walk internetbundel afsluit. Vanaf 21:00 uur vanavond zou T-Mobile zijn systemen volgens zeggen stil gaan leggen voor de overstap, dus doe het op tijd.
Gepost op 09/01/10 om 00:44 uur
t-mobile is momenteel bezig, ik kan niet inloggen op my-tmobile. Morgen maar eens kijken wat er veranderd is. Kan ik altijd mn vodafone htc hd2 nog annuleren en flex '07 behouden.
Gepost op 09/01/10 om 11:57 uur
Hoe zit het eigenlijk met de ex-Orange abo's die omgezet zijn naar Flex met korting?

Vallen die nu ook onder de reguliere Flex 2007-2009 abo's waarbij de korting na einddatum blijft doorlopen?

edit: laat maar, verkeerd gedacht. Regulier abo, dus korting tot einde contractdatum. Geen SO.
Gepost op 09/01/10 om 13:51 uur
Hugo Boss
Als je inlogt kan je zien of je wel of geen SO hebt, en zonder SO vervalt je korting aan het eind van je contract en betaal je dus net zoveel als de grootte van je bundel..

zit toch een beetje te twijfelen wat ik zal doen.. mijn Flex45 SO loopt tot juli, alleen wil ik mijn nummer wel wegporteren, alleen het abo wil ik best verlengen.. gaat dat samen? Of wordt dat toch opzeggen om mn nummer weg te krijgen? ;)
Gepost op 09/01/10 om 13:52 uur
Is het wel zeker dat bij flex SO de korting blijft bestaan na de contractsperiode?
Op dit moment staat op de website bij de SO-abonnementen het volgende:

"Het kortingstarief bij Relax, Flex en Sim Only-abonnementen geldt gedurende minimaal 12 maanden bij 1-jarige abonnementen en gedurende 24 maanden bij 2-jarige abonnementen. Na de vastgestelde kortingsperiode gelden de reguliere tarieven."

Waar het op vastzit is de vraag of de halve prijs de reguliere prijs is voor een Flex SO, of dat het een korting is op de reguliere tarieven.
Waarom zou er ook anders een 12-maands en een 24-maandsvorm zijn?
Gepost op 09/01/10 om 14:11 uur
Hugo Boss
Het tarief voor Flex SO wordt niet gezien als korting, maar het reguliere tarief, dus de helft van de grootte van de bundel. Ik heb destijds een Flex30 SO besteld voor 5 euro per maand (dat kon toen nog). Deze omgezet naar Flex45 SO met behoud van korting, dus nu betaal ik 12,51 (afrondingsfoutje ofzo denk ik). Als mn contract voorbij is, moet ik 22,50 gaan betalen (regulier tarief)
Gepost op 09/01/10 om 14:17 uur
Yre
@andreas2005
De halve prijs is de reguliere prijs bij Flex SO. HugoBoss was me voor!

Gisteravond iemand gesproken die bij de KS werkt en ik ben een stuk wijzer geworden.
De tarieven per min/sms worden pas maandag bekendgemaakt maar er is wel aan de medewerkers gecommuniceerd dat de tarieven goedkoper zullen zijn dan bij Vodafone en Hi. Het tarief buiten de bundel blijft 25 ct p/m en je betaalt, net zoals nu het geval is, per seconde met een minimum van 1 minuut. De bundels gaan van relax 15 tot Relax 175 (dus niet 150 wat ik eerder heb gezegd). Op de Relax 15 SO t/m Relax 45 SO krijg je 50% korting, op de hogere bundels 20% korting.

T-Mobile Grenzeloos krijgt toch één verandering: het ontvangen van gesprekken in in zone 1 wordt gratis, alleen het startarief wordt berekend.

Klanten met de oude tariefplannen bellen nog steeds gratis met de klantenservice, nieuwe klanten gaan het standaard beltarief betalen (dit gaat dus gewoon uit de bundel). Het nummer 08007111 verdwijnt, het andere nummer 0624001200 zal blijven.

Ik moet zeggen dat Relax 2010 best interessant is. Vooral natuurlijk omdat het beltegoed onbeperkt houdbaar is, maar ook omdat aanvullende bundels per maand opgezegd kunnen worden (mits deze niet bij start contract zijn aangesloten). Wat ik als zeer positief ervaar is dat T-Mobile niet de andere providers volgt met het verhogen van het tarief voor bellen buiten de bundel.

Aanvulling:
Bij een overstap van Flex naar Relax 2010 neem je je opgespaarde beltegoed mee.

Gepost op 09/01/10 om 14:36 uur
Hugo Boss
Dat klinkt allemaal zeer positief! Het zijn dus bedragen als ik het goed begrijp, en dan het tarief per minuut wat nog bekend moet worden bepaalt het aantal minuten. Dan is het interessant om mijn Flex abo misschien in een Relax 2010 abonnement om te zetten. Ik gebruik alleen maar min en sms, maar wat ik zo fijn vond aan Flex is dat het tegoed altijd houdbaar blijft en dus niet vervalt zoals nu bij Relax is. Als Relax 2010 dat ook heeft, voldoet het perfect aan mijn wensen, alleen de tarieven nog even afwachten! ;)
Gepost op 09/01/10 om 16:45 uur
Inmiddels staan de relax 2010 abonnementen bij 2call al online. Ik noem dat niet echt gunstig.
Gepost op 09/01/10 om 18:13 uur
Hugo Boss
Dat is inderdaad iets duurder dan het nu is... Maar ik mis de smstarieven! Er staat nog gewoon 25 cent per sms. Is een sms net zo duur als een belminuut, of de helft daarvan?
Gepost op 09/01/10 om 18:35 uur
blabla
Wow. Het eerste wat opvalt is het prijsverschil tussen Relax 500, Relax 60 en Hi 60.

phoneshop.nl heeft zelfde prijzen staan.
Gepost op 09/01/10 om 18:46 uur
Als die prijzen bij 2call kloppen. Dan is de nieuwe relax 2010 helemaal niet gunstig. Als enigste voordeel is dat het nu de belminuten onbeperkt kan meenemen. Ik denk dat ik nu niet meer verleng met de nieuwe relax bundel icm de iphone (white 32GB). Mits de toestelprijs naar beneden is gegaan. Anders ga ik verlengen naar flex. (indien dit mogelijk is)
Gepost op 09/01/10 om 18:56 uur
edit , de info die ik hier schreef was niet correct.
janzeeschuimers wijzigde dit bericht op 09/01/10 om 18:56.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone