[gsmwinkels.nl] Annuleren bestelling webwinkel

Gepost op 04/12/09 om 15:59 uur
Ik heb bij Bestelmaar vorige maand een telefoon besteld met abo.

Ivm het nog niet kunnen leveren van de telefoon overweeg ik elders de telefoon aan te schaffen, eveneens met nieuw abo.

Ik heb voor mijn bestelling van bestelmaar alleen nog maar nummers van Id en bankpas doorgegeven en nog geen contract getekend.
Dit wordt gedaan bij de koerier als de het toestel zou komen brengen.

Is deze "bestelling/aanvraag" nog te ontbinden?
Gepost op 04/12/09 om 16:37 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
Natuurlijk. Stuur ze een email met de relevante gegevens (en bewaar je email tot je een bevestiging hebt ...)
Gepost op 04/12/09 om 17:38 uur
Ik zou toch opletten. Vaak is het abonnement al geactiveerd voordat het door een koerier wordt bezorgd. Hierdoor heb ik een keer extra abonnement aangesmeerd gekregen. LAter is het wel opgelost, door alle abonnement kosten te vergoeden. Het was bij gsm.nl en als het goed is bestelmaar een onderdeel van elders websales net als gsm.nl.
Sluit geen nieuwe abonnement af, voordaat de annulering is bevestigd.
Gepost op 05/12/09 om 17:08 uur
Volgens mij is er een mooie regel voor consumenten die online aankopen doen. Je mag van de aankoop of dienst afzien binnen een bepaalde termijn. Hoelang die termijn is durf ik niet te zeggen. Maar ik denk dat er vast TV-ers zijn die dit wel weten of lid zijn van de consumentenbond o.i.d.

Check ook deze even
Gepost op 05/12/09 om 20:48 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
Er is natuurlijk een verschil tussen theorie en praktijk ... Bestelmaar heeft in het verleden wel vaker abonnementen aangesloten voordat het te leveren toestel, geleverd kon worden. Dit levert altijd geze*k op als de klant er vanaf wil. Misschien heeft Bestelmaar er van geleerd ... De provider heeft natuurlijk geen boodschap aan het al dan niet geleverde toestel, de overeenkomst tussen gebruiker en provider is dan al tot stand gkomen, de Wet kopen op Afstand is niet van toepassing of je gelijk is in dit geval moeilijk te halen ...

Maar als er nog geen contract is (getekend), is er natuurlijk niets aan de hand. De provider moet natuurlijk wel een getekende overeenkomst kunnen laten zien.
Gepost op 05/12/09 om 22:38 uur
Sorry, ik heb verkeerd gelezen. Als je alleen je gegevens hebt doorgegeven en nog niet je contract hebt getekend, doet er niets op. Een mailtje of telefoontje moet voldoende zijn.

Heb ik in het verleden ook al eens gedaan bij gsmweb, dat was toen ook geen probleem. ;) Succes!

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone