Klopt niet helemaal wat je stelt, het contract met GSMWEB is namelijk al van kracht geworden op het moment dat Vodafone het abonnement activeerde.Zou Vodafone dit hebben geweigerd, zou GSMWEB de deal in zijn geheel hebben gecanceled, dus zeker ook de levering van het toestel...hiermee laten ze dan ook blijken dat het inderdaad om 1 te leveren pakket gaat.

Dit wordt nog eens onderstreept door het feit dat de activatie bij Vodafone uitsluitend terug te draaien is door GSMWEB of de rechter, maar niet door mij.
Zou GSMWEB nu weigeren het toestel te leveren (zoals nu dus het geval is bij mij), en het zou écht zo werken als GSMWEB het doet voorkomen, krijg je de bizarre situatie dat wanneer ik de overeenkomst ontbind, ik 2 jaar lang maandelijks voor een abonnement moet betalen,geen toestel krijg geleverd en GSMWEB toch de commissie ontvangt van Vodafone. Waarom zou GSMWEB dan uberhaupt nog de moeite doen om wie dan ook een toestel te leveren???
Zo kan het natuurlijk nooit werken en daarom word ik als consument daartegen van rechtswege beschermd door het hanteren van een maximale leveringstermijn van 30 dagen met het recht van ontbinding bij overschrijding daarvan.
Dat GSMWEB dan blijft zitten met een niet geconsumeerd abonnement van Vodafone, kan men mij niet aanrekenen. Tenslotte is het GSMWEB die door het niet tijdig leveren in gebreke is gebleven.
Overigens hebben ze natuurlijk nog iets meer dan een week de tijd om alsnog tot levering over te gaan, de termijn van 30 dagen is nog steeds niet om en ik zou ook graag zien dat dit daadwerkelijk zou plaatsvinden, hoewel ik er onderhand niet meer in geloof.
Het is ook zeker niet zo dat ik GSMWEB wil afbranden of dat ik onder de door mij gemaakte afspraken uit wil komen, waar het mij om gaat is dat ik krijg wat ik heb besteld!
Ik kan er ook nog wel begrip voor opbrengen dat een bepaalde zending te laat binnenkomt, waardoor een levering wat daagjes op zich laat wachten, allemaal geen enkel probleem. Maar dat is niet waar het hier om draait, in dit geval wordt ik telkens met een kluitje het riet in gestuurd en men kan (ook vandaag niet)geen enkele mededeling doen over de termijn waarbinnen men een levering verwacht en wat iedereen ook zegt: dat klopt voor geen meter!! Als dat wel zo zou zijn zou ik pas écht bang worden om met zo'n organisatie in zee te gaan!
Vooralsnog zijn de punten waar ik mij bij GSMWEB echt aan stoor het feit dat er (nog steeds) op de site staat aangegeven dat de N97 binnen 24 uur leverbaar is, dat men de helpdesk niet van betere info voorziet en de schrijnende afwezigheid van welke vorm van communicatie what so ever! Men heeft mij niet laten weten dat de nummerportering er door was, niets over de acceptatie door Vodafone en niets van een verlate levering van het toestel. Ze konden me echter wel vinden met een stuk of wat spam-mailtjes over te bestellen accessoires voor de N97, dat dan weer wel.
Alles wat ik nu weet, ben ik te weten gekomen door te bellen met de helpdesk van GSMWEB en dat vind ik toch wel een zeer trieste zaak.
En nee hoor, de tijd dat ik student was ligt al een tijdje achter me, ik ben gewoon iemand die probeert redelijk te blijven zolang het kan en ik denk dat dat ook gewoon zo hoort. Maar op het moment dat ik ontdek dat men van die redelijkheid misbruik probeert te maken zal ik ook tijd noch moeite sparen om mijn recht te halen, wat me dat ook mag kosten.