Wat een zooitje bij Vodafone...

Gepost op 17/01/10 om 17:04 uur
Vandaag op een prepaidtelefoon de mogelijkheid afgesloten om TV te kijken voor 5 Euro per maand (1e maand gratis) en ook EredivisieLive voor 3,50 per maand (ook eerste maand gratis). Bij beide zijn de datakosten inbegrepen volgens de voorwaarden.

Helaas....op EredivisieLive was een of ander discussieprogramma over politiek, dat niets met voetbal te maken had. Geprogammeerd voor vanmiddag stonden NEC-Vitesse en NAC-Ajax. Ik voelde me dus zwaar besodemieterd. Bij Vodafone stond duidelijk iets niet goed ingesteld.

Ik heb een keer of vier geprobeerd of de fout niet bij mij lag. Nee, dus, EredivisieLive bleef volharden in heel iets anders uitzenden dan voetbal.

Bovendien bleek er bij het inloggen (duurde hooguit 30 seconden) steeds weer 75 Eurocent van mijn beltegoed afgeschreven te worden. Volgens de voorwaarden voor TV-kijken dus volkomen ten onrechte.

Vervolgens geprobeerd in te loggen via MyVodafone om een en ander bij de Klantenservice aan te kaarten. Kreeg de melding, dat mijn wachtwoord onjuist was. Wel, dat kan ik inmiddels dromen, omdat ik het standaard ook bij andere toepassingen gebruik. Niks fout wachtwoord, dus...

Okay, toch maar via sms een nieuw wachtwoord aangevraagd. Kreeg er eentje van 1 letter gevolgd door 5 cijfers. ZES tekens in totaal, dus. Vol goede moed ingevuld in het betreffende vakje. En ja hoor, volgende stommiteit van Vodafone. ,,Uw wachtwoord dient uit 7 tekens te bestaan". Terwijl ze me notabene zelf eentje van 6 toesturen.

Ik hou maar voor me, wat ik Vodafone vervolgens allemaal toegewenst heb....
Gepost op 17/01/10 om 18:36 uur
met andere woorden, die abonnementen direkt opzeggen. Het is het geld niet waard en er zijn vaker storingen. Live tv via umts stelt niks voor. Heb trouwens precies hetzelfde probleem als jij maar dan gewoon i.c.m. een basisabonnement. Ik merk ook dat er bij mij kosten buiten de bundel zijn opgeteld, terwijl ik nog ruim 50 euro tegoed heb, ben benieuwd wat die 3 euro is, heb niet naar het buitenland gebeld of gesmst ....
Gepost op 17/01/10 om 21:12 uur
Dank voor de waarschuwing. Reden om in ieder geval geen Vodafone te nemen als het om hun data diensten gaat.
Ik vrees dat het erg lastig is om abonnementen op te zeggen vanwege storingen bij delen van hun dienstverlening. Het is mij tenminste nog nooit gelukt bij welke aanbieder dan ook (hoewel Voda daar niet tussen zat), misschien had ik naar de geschillen commissie moeten stappen. Ach. goede waarschuwing!
Gepost op 18/01/10 om 07:25 uur
het is sowieso een pestbende bij Vodafone.
Mijn huisgenoot en ik hebben beide gebruik gemaakt van de aanbiedingen zoals die in ander topic over Vodafone op het forum worden besproken.

Mijn huisgenoot is vanaf begin september bezig om de juiste telefoon te krijgen (in eerste instantie geleverd met een verkeerde telefoon.....in plaats van 5 werkdagen heeft dat 3 maanden geduur voordat hij uberhaupt iets kreeg) en elke keer krijg je weer een andere smoes te horen:
- bestelling niet bekend, bestelling is onderweg, wij hebben nu een storing maar bellen terug wat uiteraard niet gebeurd, distributiecentrum is verhuisd en nog 10tallen andere smoezen.

Ik zelf ben sinds eind november bezig en ik heb nog helemaal geen telefoon ontvangen terwijl mijn abonnement al wel is ingegaan!

Vodafone? Blijf er zo ver mogelijk vandaan!
Gepost op 18/01/10 om 14:13 uur
Nou hier mijn ervaring. Dekking bij de rode vrienden is 0,0 op thuislocatie. Heb al wel 40 keer met klantenservice gebeld, maar willen en kunnen niks. Tevens heb ik door een fout van Vodafone een nummer gebreken wat direct weer is uitgegeven met alle gevolgen van dien. Dit is kosteloos vervangen door een nieuw nummer, maar weg beltegoed en weer een nummer gekregen waar ik telkens door mensen van mijn voorganger op werd gebeld. Beloofde creditering is nooit door gevoerd en weer moeten lullen als brugman om dit als nog vergoed te krijgen. 3 klachten brieven verder en nooit een reactie. Kortom nooit maar dan ook nooit meer vodafone voor mij. Oh ja als je klantenservice belt is het zo druk dat er telkens een terugbel afspraak gemaakt moet worden.

Ik ben weg bij de eerst volgende mogelijkheid.
Gepost op 18/01/10 om 16:07 uur
Ik heb een week terug een bestelling geplaatst en nog niks vernomen, maar kennelijk mag ik nog niet klagen. Wel heb ik hen gebeld. Ik kreeg te horen dat mn bestelling nog niet eens in bestelling is genomen...vanwege een storing in het bestelsysteem eerder deze maand.
Gepost op 18/01/10 om 19:15 uur
Wist niet dat het zo erg bij vodafone was. Wel heb ik met gratis-goedkope prepaidkaarten de televisie actie's via UMTS getest, in het kort: veel werkte niet, onduidelijke info/voorwaarden (tegenstijdig op verschillende plekken), slechte tarifering.

Ik denk dat Vodafone er ook slecht aan heeft gedaan door al die voordeelacties (meestal superdeals genoemd op fora) uit te besteden aan een andere partij - en deze de vodafone huisstijl te laten gebruiken - omdat deze de aanloop van klanten niet aankan. Vodafone zou mee moeten helpen (meer joint-venture aanpak )of voor een andere aanpak moeten kiezen, want in de long-term is dit ook niet goed voor hun imago.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone