[Afhandeling] Acer Aspire One voor 164,95

Gepost op 13/02/10 om 12:07 uur
Quote:
zoek maar wat anders uit.

Dat is inderdaad wel het worst case scenario volgens de algemene voorwaarden. Dan krijg je een "vervangend kado", zeg een luxe krulspeldenset en 100 euro retour...
Gepost op 13/02/10 om 12:11 uur
Dit stond er bij de aanbieding :
De verzendkosten van dit cadeau bedragen € 4,95. Het abonnementsgeld (€ 54,-) en de bijbetaling + de verzendkosten (€ 110,90) worden apart geincasseerd

dus over die hoogte van dat incassobedrag is wel nagedacht. We hebben toch ook nog de 'wet koop op afstand ' ? Die hanteert Zester ook door 14 dagen op zicht te leveren.Zie ook de voorwaarden van tuiswinkel.org Aangezien de beloofde levertijd van 3-5 werkdagen nog niet eens begonnen is vind ik het wel wat voorbarig om nu al allerlei conclusies te trekken.
telek wijzigde dit bericht op 13/02/10 om 12:11.
Gepost op 13/02/10 om 12:30 uur
Als ze er wel over nagedacht hebben en het bedrag in 2x wordt geïncasseerd, vanwaar dan de acceptgiro???
Gepost op 13/02/10 om 12:39 uur
bcool
Ik wacht rustig af. Telek heeft goeie ervaringen met Zester. Ik totaal niet... dus ik geef ze de kans om het allemaal waar te maken. Zoals ik al eerder zei, misschien zijn de reacties hier wat overtrokken. We moeten er voor oppassen dat we elkaar massaal gaan zitten opjutten terwijl er misschien niks aan de hand is en ze gewoon gaan uitleveren. Bedenk wel dat als zo'n buitenkansje eenmaal op Telecomvergelijker staat het ineens heel hard gaat lopen met bestellingen! Dat heeft ze bij Zester ook vast verrast! Maar wat moeten ze dan? Dit is toch ook echt te geef voor 165 euro. Gewoon afwachten hoe de betaling geregeld wordt en dan ff verder kijken lijkt mij.
Gepost op 13/02/10 om 12:44 uur
bcool
Moet je dat ook ff onderbouwen vcees. Anders kun je je beter stil houden. Want volgens je forumhistorie heb jij dus deze aanbieding wel ff mooi besteld.
Gepost op 13/02/10 om 12:48 uur
Je bent me net voor bcool !
Als iedereen die heeft besteld en nu zo zit te zeuren de order gewoon annuleerd, blijven er voor de andere liefhebbers misschien genoeg netbooks over.
Gepost op 13/02/10 om 12:57 uur
Ik zie die aanbieding helemaal niet
Gepost op 13/02/10 om 12:58 uur
hoi.zie kassa vara dan lees je alle ellende wel
Gepost op 13/02/10 om 13:10 uur
Grappig hoeveel consumenten niet weten hoe het simpelweg werkt. Veel klachten gaan over stilzwijgend verlengen van abo's, Natuurlijk is dat zo! Als je je contract niet opzegt wordt dit altijd met een jaar verlengt! Dat staat er overigens gewoon duidelijk bij.

Je hebt altijd koop op afstand, 7 werkdagen om het te annuleren. Als je dus donderdag besteld hebt heb je t/m volgende week vrijdag om te annuleren. Ofwel die vrijdag met de klantenservice bellen als je nog niets hebt. Raar dat er, nadat er pas 1 werkdag voorbij is, al van uit gegaan wordt dat er niets geleverd gaat worden.

Bij mij is het geld niet teruggestort, en ik ga er ook niet van uit dat dit gaat gebeuren. Wacht af, en ga een keer van het positieve uit ;)
Gepost op 13/02/10 om 13:15 uur
bcool
ff vraagje tussendoor. Geldt die stilzwijgende verlenging voor 1 jaar na je abonnement nog steeds? Valt dit niet onder die wet van vorig jaar 1 juli waarbij telecomwinkels e.d. niet meer stilzwijgend met 1 jaar mogen verlengen?
Gepost op 13/02/10 om 13:19 uur
Dat is pas vanaf 1 januari 2010, maar je hebt ongeveer gelijk:

Voor tijdschriften en kranten is echter een uitzondering gemaakt, zij zullen een opzegtermijn van maximaal drie maanden kunnen hanteren, dit heeft te maken met het feit dat deze twee anders in problemen kunnen raken met bijvoorbeeld het plannen van de grootte van de oplage.
Gepost op 13/02/10 om 13:26 uur
bcool
Ok maar een stilzwijgende verlenging mag dus niet meer. Ze moeten je op de hoogte stellen wanneer je nieuwe abonnement in gaat en je de mogelijkheid bieden dan op te zeggen begrijp ik.
Gepost op 13/02/10 om 15:53 uur
@telek, bedankt voor het melden van de aanbieding. Direct besteld!

Ik snap niet goed dat mensen hier zo angstig doen (heb zelf een uur na melding van telek besteld, ook stornering en ik wacht nog op m'n factuur). Waarom zou Zester niet leveren?

Er staat toch letterlijk dat het laptopje niet geleverd wordt als ie niet leverbaar is? Zoals ik dat lees (juridische achtergrond), betekent dat dat het laptopje alleen niet wordt uitgeleverd als 'ie uit de handel wordt genomen. Want alleen dan is ie niet meer leverbaar Lijkt me wat sterk bij een nieuw modelletje.

Bovendien, als 'ie niet geleverd wordt is er gewoonweg sprake van wanprestatie. Het leveren van dat laptopje is immers wezenlijk onderdeel van de overeenkomst. Kan Zester dat omzeilen met z'n algemene voorwaarden? Nee, dat kan niet.

En wanprestatie betekent recht op schadevergoeding. Dus als Zester niet levert, mag je hem ergens anders kopen en het verschil tussen aankoopsprijs van de laptop en de winkelwaarde (165 - 54= 111) dus zo'n 188 euri op zester verhalen.

Gepost op 13/02/10 om 15:59 uur
Gypsy
Heb 1 x besteld, maar sta 3 x in "mijn account": een maal afgehandeld (gestorneerd) en twee maal open...
Gepost op 13/02/10 om 16:34 uur
Meer nadelen dan voordelen, vooral als het om het scherm gaat.

600 i.p.v. 720 resolutie verticaal is net dat beetje verschil waar over ik struikel.

Het is niet duur, maar miskoop is duurkoop. Scrollen moet je wel vaker, vooral op fora waar ik veel actief ben. Een messenger draaien zou denk ik wel kunnen, maar hoe ziet dan op een toch best klein beeldscherm er uit? Dan ook nog niet de zekerheid van levering krijgen als het op is en je binnen een halfjaar iets geheel anders kan uitzoeken voor die prijs is toch best risico nemen.

54 euro voor het blad, 105,95 euro voor de minilaptop en 4,90 verzendkosten.

Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!

Als het product niet meer leverbaar is, dan mag je een heel ander welkoms cadeau uitzoeken binnen een halfjaar, dat is tricky.

Overigens is de aanbieding van de betreffende site af, dus dat is over.

Kom ik op de minilaptop terug, dan is de hoofdzaak de net te lage resolutie.

Is het dan nog wel leesbaar, of wordt het dan heel erg klein met al die letters en cijfers en websites?

Ik vraag mij af hoeveel winst er op die minilatops zit!
Gepost op 13/02/10 om 16:39 uur
Gypsy
Goh, zouden al die bestellers zich dan zó vergist hebben...?
Gepost op 13/02/10 om 16:49 uur
Quote:
Gepost door Gypsy op 13/02/2010 16:39
Goh, zouden al die bestellers zich dan zó vergist hebben...?

Denk het niet hoor..... alleen was ik te laat
Gepost op 13/02/10 om 17:24 uur
@ Deheer
Leuk dat je zelf met de juridische achtergrond aan komt.

Maar is bij niet leveren hier niet hetzelfde aan de hand als met een gsm + abo (om het dan toch nog in telecom land te trekken)?

Als de gsm niet of veel te laat geleverd wordt zit je wel aan het abo vast: verschil tussen product en dienst die apart gezien moesten worden en niet als 1 aankoop (al is het een bundeling). Product via shop en dienst via provider.

Hierbij zou de laptop het product (via shop zester) zijn en de dienst het tijdschift abo via sonema.
Gepost op 13/02/10 om 18:00 uur
ook hier 1 besteld donderdagavond ( nog bedankt telek) en vandaag een bevestigings brief gekregen.

maar mocht er niet geleverd kunnen worden, dan is er volgens mij inziens ook nog een wet op consumenten die, indien je een cadeau niet hoeft het recht geeft op de helft van de waarden in contanten. Aan de Marie claire zit je dan vast ( ai , had hem toch al doorgespeeld naar mijn zus) a 54 euro, maar de netbook van 300 waar je zelf 105 aan bijdraagt zou je dan ook voor de helft in contanten kunnen laten uitkeren. dit zou betekenen (300-105)/2 wat ze dan zouden moeten uitkeren. Niet dat ik er hier een hoop gedonder over zou willen, maar ik denk dat je als consument juridich sterk staat in dit verhaal
Gepost op 13/02/10 om 20:02 uur
dikkie
Nou die wet kende ik nog niet. Dus als ik het goed begrijp betaal je 105 euro en bij niet leveren van de netbook heb je recht op (300-105)/2=97,50. Dus je betaalt eigenlijk 105 euro om het bedrag van 97,50 euro te krijgen. Dan schiet je er nog 7,50 euro bij in, plus je zit vast aan een abo van 54 euro, lekker! Ik zou me goed gen**id voelen als het zo zou aflopen.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone