Prepaid mobiel internet op je laptop - Vodaphone of T-Mobile

Gepost op 17/09/10 om 14:04 uur
KS is your friend: de gratis 400Mb is een maand geldig. Evt bijgekochte bundels dus 12 mnd. In het pakketje schijnt al een prepaid data-sim te zitten.

Birdie of iemand anders: kan in deze stick ook een gewone simkaart met een internet-blox ??
(KS kon/wilde daar geen antwoord op geven...)
One2Call wijzigde dit bericht op 17/09/10 om 14:04.
Gepost op 17/09/10 om 14:35 uur
Ik denk het wel.
De stick blijkt zelfs mijn Lycamobile UK sim te pakken, die hij herkend als Vodafone Qatar
Gepost op 17/09/10 om 15:42 uur
@ birdie In welke Mediamarkt heb jij die Vodafone Huawei K3765 gezien?
Hier in Rijswijk kosten ze 29,95 Euro.
Gepost op 17/09/10 om 17:48 uur
in Utrecht. Hier is een bak met honderden van die stickjes.
Gepost op 18/09/10 om 12:34 uur
Hugo Boss
Ja ik heb voor een tientje er dus eentje in Breda gekocht al weken terug. Pakt die van jou een andere simkaart dan Vodafone? T-Mobile pakt ie namelijk helaas niet...
Gepost op 18/09/10 om 12:40 uur
In Mediamarkt Middelburg is tie nu 40,== uuhhhhh. Lekker zo'n prijsstelling tussen de verschillende winkels. Vanaf as. maandag is tie ook een tientje, alleen moet je er dan een laptop bij kopen

@Hugo: ik verwachtte al dat de stick alleen werkt met een Vodafone prepaid-sim of prepaid data-sim.
Gepost op 18/09/10 om 12:46 uur
Hugo Boss
Zijn zeker geen trucjes om hem te unlocken?

Edit: volgens mij is de simlock er wel vanaf nu, maar ik krijg het niet voor elkaar om verbinding te maken met de bijgeleverde Vodafone software. Als ik gewoon een inbelverbinding instel via Windows, dan lukt het wel ;) Dus blijkbaar zit er nog een extra beveiliging in. Ergens nog goede software beschikbaar die wel te gebruiken is?
Hugo Boss wijzigde dit bericht op 18/09/10 om 12:46.
Gepost op 18/09/10 om 13:54 uur
het lijkt er op dat ie simlockvrij is.
Als ik een andere sim erin doe, wordt die geaccepteerd en kan ie sms ontvangen!

Echter sms zenden en internet gaat niet, de vodafone software geeft een melding 'plaats juiste simkaart'.
Het lijkt erop dat het 'm zit in de vodafone software, en dat die zoekt naar een vodafone melding in de simkaart, vandaar dat de Lycamobile UK/Vodafone Qatar wel werkt.

Wellicht als we de algemene Huawei software gebruiken? Kan iemand dat proberen?
Gepost op 18/09/10 om 14:25 uur
Hugo Boss
Mij lukt het dus zonder software. Gewoon in Windows een inbelverbinding instellen met je Dongle als inbelmodem en dat werkt perfect ;) alleen heb je dan niet de beschikking over SMS enzo en het monitoren van je verbinding. Maar het klopt dus blijkbaar inderdaad dat ie simlockvrij is, alleen de software heeft een "simlock" zegmaar. Je kan het eigenlijk aan de statusled al zien, met een simlock zou ie zichzelf nooit op 3G kunnen aanmelden (blauw knipperend lampje). Zal eens gaan experimenteren met andere software ;)

Kan je trouwens ook voor Vodafone een inbelverbinding instellen zonder die software? BIj T-Mobile is het *99# en user/pass is tmobile. Verder nog een aanvullende tekenreeks invoeren bij de geavanceerde instellingen van je modem. Bij Vodafone zoiets ook mogelijk?
Hugo Boss wijzigde dit bericht op 18/09/10 om 14:25.
Gepost op 19/09/10 om 17:41 uur
Moderator
Kijk ook eens in het topic waar problemen staan met het officieel unlocken van de Vodafone dongel na 1 jaar: http://www.telecomvergelijker.nl/thread/30234
Gepost op 19/09/10 om 22:32 uur
Hugo Boss
Ik had gezien dat het topic ondertussen weer omhoog gekomen is. Blijkbaar is er toch wel iets veranderd ondertussen. Alleen nog maar een software-matige simlock ;)
Gepost op 20/09/10 om 13:26 uur
Het blijkt heel simpel te zijn:
De k3765 stick is inderdaad simlockvrij!

Installeer de generic software van Huawei mobile partner en je kan verbinding maken met elk simkaartje. Eenvoudig onder Extra-Opties-Profielbeheer een nieuw profiel aanmaken met de (statische) APN en eventueel gebruikersnaam en wachtwoord van je provider. Ik heb het geprobeerd met T-mobile en het werkt perfect!
8-)

leuk extratje: je kan met deze software ook bellen!!!

let op: deze software overschrijft de Vodafone software op je stick, dus maak voor de zekerheid een kopietje van de Vodafone software op de 'cd-drive' van je stick. De Vodafone mobile connect software moet eerst geinstalleerd zijn op je pc, anders kan het installatieprogramma de stick niet vinden (ivm drivers). Na installatie start je autorun.exe op de stick en deze installeert de Mobile Partner software. Je kan vervolgens de Vodafone en de Huawei software naast elkaar gebruiken.
birdie wijzigde dit bericht op 20/09/10 om 13:26.
Gepost op 20/09/10 om 13:30 uur
T-mobile: APN internet, toegangsnummer *99# en user/pass kan leeg blijven

Vodafone: APN office.vodafone.nl, toegangsnummer *99# en user/pass vodafone
Gepost op 26/11/10 om 21:13 uur
media markt Groningen heeft nu de voda fone sticks voor een tientje liggen, vermoed tot en met zondag
Gepost op 26/11/10 om 22:25 uur
Hugo Boss
Wou net in dit topic posten, die software werkt briljant! Gewoon een virtuele mobiele telefoon ;)
Gepost op 21/06/11 om 16:31 uur
Is het nog steeds mogelijk om met een prepaid Vodafone basis-internet-blox ad 4,75 om middels een Huawei K3765 met MobilePartner een maand lang te internetten met max 250Mb ??
Ik kon nu geen verbinding maken.... dus hoor graag !!

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone