[T-Mobile] [juli 2010] Wijziging mobiel internet voorwaarden buitenland

Gepost op 20/05/10 om 22:59 uur
Oh dat wist ik niet. Tegen mij hebben ze toen gezegd dat ik dit eerst via de klantenservice moest laten aanpassen naar Internet voor 5€. het is weer allemaal zo lekker duidelijk daar bij T-Mobile
Gepost op 20/05/10 om 23:50 uur
Kortom: allemaal controleren. Als ze bij T-Mobile zo kinderachtig zijn om die mooie regeling van 5 euro per dag af te schaffen en te doen alsof het van Europa moet (wat nonsens is), dan kijken wij even na of het wel juist is.

De regeling voor iedereen met WebandWalk is duidelijk: 5 euro maximaal in zone één. Dus of je dat in tien landen of in één land doet, dat maakt niets uit.

Overigens zijn ze wel vaker slordig geweest. Kijk eens hier naar:

Quote:
16.08.09 12:27 DATA Internet Luxemburg 8200 KB 4,20
16.08.09 13:19 DATA Internet Liechtenstein 200 KB 0,33
16.08.09 16:26 DATA Internet België 200 KB 0,33

Je moet wel een privéjet hebben om zo snel van Luxemburg naar Liechtenstein te komen en dan ook weer snel door naar België.
Overigens wacht ik nog steeds op een verklaring van de klantenservice.

Samenvatting: controleren en klagen!
Gepost op 20/05/10 om 23:56 uur
@HugoBoss

Ze hebben dus geen gelijk. Je hebt 5 euro teveel betaald!
Gepost op 25/05/10 om 17:09 uur
OK, ik heb een reactie ontvangen op mijn eerdere klacht van hogere kosten dan € 5,00 per dag.

Quote:
(...) u heeft in meerdere landen gebruik gemaakt van internet waardoor de teller opnieuw start. Kortom u heeft een limiet van 5 euro per dag per land. Om u toch tegemoet te komen hebben wij wel voor u de kosten gecrediteerd van XX euro voor de verwarring hierover.

Een beetje een onbevredigende reactie, want "u heeft een limiet van 5 euro per dag per land", terwijl de prijslijst dit toch echt anders verwoordt. Ik ben het dus niet eens met de redenering, maar het is wel netjes dat ik de kosten terug krijg.
Gepost op 25/05/10 om 17:14 uur
Volgens mij word je nog steeds gen**id.. In de algemene voorwaarden heeft men het over internet gebruik binnen bijv. 'zone 1'. Dit is een groot deel van West Europa bestaande uit een rits landen. Aangenomen dat je binnen bijv. Zone 1 gebleven bent, doet het er niet toe als je ergens de grens overgestoken bent.

Gepost op 26/05/10 om 07:28 uur
Inderdaad. Leuk bedacht van onze vrienden van T-Mobile. Maar die bepaling per land staat er gewoonweg niet.
Als je klaagt, zijn ze van harte bereid om je 'uit coulance' het verschil terug te betalen. Zie mailtje:

Quote:
U geeft aan dat T-Mobile meer dan vijf euro in rekening heeft gebracht voor het gebruik van internet in het buitenland. Wij begrijpen dat u dit als vervelend ervaart. Echter wordt het gebruik van internet altijd per sessie berekend op 200 KB of een veelvoud daarvan. T-Mobile zal uit coulance het teveel betaalde bedrag aan u vergoeden. Het bedrag zal met uw volgende factuur worden verrekend.

Je moet maar durven!

Ik heb daarop geantwoord, dat het lijkt of ze stelselmatig dit alles in hun voordeel uitleggen:

Quote:
Hoe bedoelt u coulance? Uw eigen regels zijn duidelijk. Maximaal vijf euro per dag. U rekent meer.
Daarbij past dus geen coulance, maar eerder een excuus van uw kant!
Uw systeem lijkt erop ingesteld te zijn om stelselmatig meer geld te berekenen dan waar u recht op hebt.

Of kunt u me uitleggen dat ik me vergis?

Ik heb nog geen antwoord gehad.

Volgens mij is het beleid, waarmee ze gewoonweg uit winstoogmerk meer geld in de zak steken dan waar ze recht op hebben. Wat wij moeten doen, is telkens weer het geld terug vragen.

Ook hier geldt: de regels zijn heel eenvoudig, laat T-Mobile zich er eens aan houden!
Gepost op 02/06/10 om 18:13 uur
Vandaag ontving ik een nieuw bericht van T-Mobile. Eindelijk heeft men ontdekt, dat er niets in de voorwaarden staat, waaruit zou blijken, dat het maximum van vijf euro per land geldt. Zie:

Quote:

U vraagt waar u terug kunt vinden dat gebruik van internet in het buitenland een maximum van 5 euro per dag per land zou betreffen. Ik kan u deze tekst niet aanwijzen omdat deze tekst niet bestaat. Ik biedt [sic!, Carolus], namens T-Mobile, mijn excuses aan voor de verkeerde informatie die u hierover heeft ontvangen. Het internet gebruik in het buitenland in zone 1 kan maximaal oplopen tot 5 euro per dag ongeacht hoeveel landen dit betreft.

Kortom: telkens maar weer controleren, dat blijft nodig!
Gepost op 03/06/10 om 12:48 uur
Misschien off-topic, maar ik hoop van niet:

Ik probeer voor iemand die bijna in de 80 is en het abonnement verkeerd heeft laten aansluiten een mogelijkheid te vinden om dit abonnement stop te zetten.

Het gaat op een Sim-Only 20, dus 2 jaar lang 10 euro per maand, heeft geen data abonnement, maar los kan je volgens mij wel internetten op de telefoon, als je maar betaalt.

Het gaat om een 135 minuten/SMS abonnement die op 4 mei 2010 is aangesloten.

Nu kwam ik het volgende tegen:

Link

Zie ook de button mobiel internet, maar ik weet niet of het voor hem op gaat, kan iemand mij wat duidelijkheid geven?

Dit is per 1 juli 2010 wat dus nog moet komen.
Gepost op 03/06/10 om 15:50 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
Het is toch een abonnement Dan wijzigen de voorwaarden. De discussie is alleen of je hiervoor mag opzeggen. Ik denk van wel, maar T-Mobile doet alsof dat niet zo is
Overigens is dat de hele point van deze thread ...
Gepost op 03/06/10 om 16:47 uur
Ja, oke, maar de ingangsdatum is 4 mei, zou dat wat uitmaken?

Ik heb het hele topic al meer dan 4 keer gelezen, maar ik krijg één ding niet duidelijk.

Zone 1 wordt duurder door het maand limiet, klopt toch?

Hoeveel duurder?
Gepost op 03/06/10 om 17:02 uur
Moderator
Pinokkio
Er komt een vast maximumtarief per maand, opgelegd door de EU. T-Mobile kent nu daglimieten (€ 5,00 resp. € 15,00), deze lijken te komen vervallen. Hierdoor kan een dagje buitenland flink duurder uitvallen -> nadelig voor de consument.
Gepost op 03/06/10 om 21:25 uur
Dus als ik het goed begrijp, zijn er nu 2 daglimieten, 1 van 5 euro en 1 van 15 euro?

Ik begrijp die 5 en 15 euro niet, het is toch 5 euro per dag in zone 1?

Even voor de duidelijkheid, deze heer heeft geen databundel, wel een relex sim-only 135, maar ik weet dat je los kan internetten en dat dus apart betaalt.

Nu komt daar voor in de plaats een maand limiet van 59 euro en vervallen de daglimieten?

En zijn de bedragen inclusie of exclusief BTW?

Ik moet iets goed op papier krijgen, maar heb met dit voorbeeld geen ervaring.

Een voorbeeldbrief zou fijn zijn, maar die pas ik dan wel voor hem aan, dan zijn het niet precies de zelfde brieven, maar klopt alles wel. Eventueel graag een voorbeeld via mijn e-mail zou erg welkom zijn, want dan kan ik hem helpen en dan een betere aanbieding voor hem zoeken.

Coulance kennen ze bij T-Mobile niet, dat had ik al geprobeerd in een ander geval, maar dit zou een mooie oplossing zijn om er van af te komen.
Casper wijzigde dit bericht op 03/06/10 om 21:25.
Gepost op 03/06/10 om 21:59 uur
Voorheen had je een maximum kosten van 5 euro per dag. NA deze 5 euro werden er geen kosten meer berekend. Nu geld er een max tarief van 15 euro per maand. NA 15 euro wordt internet afgesloten, of je moet van te voren de blokkade af halen. Na deze 15 euro blijf je nog betalen, terwijl voorheen geen kosten meer had na 5 euro.
Gepost op 04/06/10 om 00:20 uur
@nokiaboy,

Ik begrijp het, hoop ik.

Het gaat hier wel om een aansluiting op 4 mei 2010, is het dan ook geldig? Ook heeft deze bundel geen internetbundel, maar kan deze meneer wel op extra kosten internetten, is dat ook geldig?

Ik neem aan dat dat die 5 en 15 euro al voor de aansluiting van 4 mei 2010 was, of heb ik dat mis, of maakt dat niet uit?

Per 1 juli a.s. wordt het 59,90 euro per maand, dus de volgende mogelijkheid, klopt dat?

Ik heb al gevonden dat alle bedragen inclusief BTW zijn en dat de 5 of 15 euro aan het type abonnement ligt, ik weet alleen nog niet welk bedrag bij een Relax 135 sim-only hoort.
Casper wijzigde dit bericht op 04/06/10 om 00:20.
Gepost op 04/06/10 om 11:04 uur
Moderator
Pinokkio
Nokiaboy slaat de plank mis. Op dit moment bestaat er een daglimiet van € 5 ('internet') of € 15 ('breedband internet'), beide incl. BTW. Per 1 juli komt er een maandlimiet van € 50,00 (excl. BTW).
Gepost op 04/06/10 om 11:18 uur
@Pinokkio,

Dat is heel erg duidelijk.

Hier kan ik heel goed wat voor die meneer betekenen.

Bedankt voor het antwoord.
Gepost op 04/06/10 om 22:19 uur
Verder was de daglimiet een maximum aan wat je betaalde (ongeacht wat je verbruikte). De nieuwe maandlimiet is een maximum aan je verbruik. Dus boven de € 59,50 wordt gewoon je verbinding verbroken. Dan kun je alleen verder internetten als je een aan nieuw "blok" van € 59,50 wil beginnen.
Gepost op 15/06/10 om 09:30 uur
Heb voor één van mijn abonnementen een aangetekende klacht gestuurd, maar ik heb pas na 44 dagen reactie ontvangen.

Nu lees ik in de AV:
Quote:
18.2 Een geschil wordt door de geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien deze Klant zijn/haar klacht eerst schriftelijk aan T-Mobile heeft voorgelegd. T-Mobile zal hierop binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht schriftelijk inhoude-lijk reageren, tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval zal aan deze Klant binnen die termijn schriftelijk kenbaar worden gemaakt wanneer de inhoudelijke reactie uiterlijk aan hem/haar wordt meegedeeld

Het is flauw, maar kan ik mijn contract ontbinden omdat niet binnen 30 dagen op mijn klacht is gereageerd? (En er ook geen termijn is meegedeeld?)
Gepost op 15/06/10 om 12:13 uur
Moderator
Nee, je had slects na de 30e dag met je klacht naar de geschillencommissie kunnen gaan. Tmobile was dan door de gc gevraagd alsnog te reageren. Niet direct ontbinden dus. Wel rekent de gc het niet reageten van een provider binnen de 30 dagen zwaar aan. Bij twijvel over je klacht zou het oordeel eerder in het voordeel van jou kunnen worden uitgesproken. Mits je per aangetekende post hebt geklaagd natuurlijk.

Ik verwacht dat de gc de klachten bundelt en de eerste paar klagers over enkele maanden laat voorkomen. Als die uitspraak ontbinden aangeeft, dan zal Tmobile alle andere gc klagers gaan bellen voor een vergelijkbare schikking. De eerste 2 klagers moeten hun zaak dus ook stevig voeren anders wordt het lastiger voor de rest.
Gepost op 15/06/10 om 12:25 uur
OK, dat klinkt inderdaad logisch. ;)

Hoe is eigenlijk de voortgang bij iedereen? Ik heb één zaak bij de GC die kort geleden "verder in behandeling is genomen". De status is nu "Standpunt wederpartij gevraagd".

Ik heb ook nog een tweede abonnement dat ik wil ontbinden. Hiervoor heb ik één brief gestuurd, maar daar kreeg ik een verwarrend antwoord op. Ik heb ik nu een tweede brief gestuurd naar T-Mobile. Wanneer nodig zal ik hier ook een geschil voor indienen.

Ik vroeg me af hoe het bij jullie gaat.
SeeSharp wijzigde dit bericht op 15/06/10 om 12:25.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone