[T-Mobile] [juli 2010] Wijziging mobiel internet voorwaarden buitenland

Gepost op 24/08/10 om 21:06 uur
Ik heb een schikkingsvoorstel tmobile ontvangen, ze willen per heden de contracten beeindigen. Iemand ook een voorstel gekregen via GC ?

Gepost op 24/08/10 om 21:18 uur
Ik heb één zaak geschikt met T-Mobile. Het kwam neer op directe beëindiging van het contract, annulering van een geplande verlenging, en behoud van het toestel dat ik daarbij heb gekregen voor een vriendenprijsje.

Mijn andere zaak heeft T-Mobile twee maanden laten liggen, die gaat ingepland worden voor een zitting.
Gepost op 24/08/10 om 21:23 uur
Ik heb de zaak in april aangekaart, en vandaag pas het voorstel gekregen. Ze hadden de brief van de GC niet gekregen 2 maanden geleden.. Ik ga alleen akkoord als ze met terug werkende kracht beëindigd worden. Dus creditering 2 maanden. Heb deze 2 aansluitingen dan ook niet meer gebruikt. Verder had ik nog 2 zakelijk die willen ze niet behandelen.. Deze moet dus via de rechter. Iemand daar ervaring mee ?

bedankt
Gepost op 24/08/10 om 21:59 uur
Moderator
Ik ben wel benieuwd of T-Mobile jullie heeft gebeld of dat ze een brief stuurden. Dit aangezien bellen lastig is als je je nummer niet gebruikt vanaf de klaagdatum.
Gepost op 24/08/10 om 22:00 uur
Dit is per brief gebeurt.
Gepost op 24/08/10 om 22:04 uur
Hugo Boss
Toch verbaast dit me. Waarom doen ze eerst al die moeite en dan uiteindelijk alsnog beëindigen? Na een maand vanaf het begin zien ze toch ook wel in dat het doorzetters zijn in dit geval, en het toch hierop zal uitlopen ;)
Gepost op 24/08/10 om 22:10 uur
De meesten haken af. Verder willen ze niet dat het tot een zitting komt omdat iedereen die een brief gestuurd heeft dan de mogelijkheid heeft om op te zeggen bij een positieve uitspraak. Bij de doorzetters de 50 euro voor GC vergoeden en contracten beëindigen is altijd goedkoper dan de massa opzeggingen die ze anders te verwerken kregen. Maar als ze mijn eisen inwilligen kan ik niet anders dan accepteren. 1 abonnement loopt in oktober af , de ander in december. Dus van mij mag het best tot een zitting komen. Gaat alleen weer maanden duren.
Gepost op 27/08/10 om 22:00 uur
Ik dacht laat ik naar aanleiding van jullie schikkingsvoorstellen t-mobile nog eens mailen. ik krijg dit als antwoord:
Ik bedank u voor uw e-mailbericht en geef hierop graag de volgende reactie.

U geeft in uw e-mailbericht aan dat u uw contract kostenloos mag ontbinden. Ik begrijp dat er verwarring is ontstaan en geeft u grag meer informatie.

Indien een wijziging van de algemene voorwaarden negatief uitpakt voor de klant heeft deze het recht zijn contract kostenloos te ontbinden. De wijziging van het maximumtarief voor internetgebruik in het buitenland is een door de Europese Unie opgelegde maatregel in het belang van de consument. T-Mobile heeft daarnaast ook geen invloed op deze tariefwijziging. Derhalve heeft u niet het recht uw contract kostenloos te ontbinden.

Ik vertrouw erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd.

Betekend dit datik toch via de GS moet gaan om mijn gelijk te krijgen.
Gepost op 27/08/10 om 22:08 uur
Moderator
Je kan dit niet telefonisch of per email oplossen. Dat moet schriftelijk en bij geen gehoor of geen passend antwoord via de geschillencommissie. En wel binnen de gestelde termijnen.
Gepost op 27/08/10 om 22:15 uur
wat zijn de "binnen de gestelde termijnen" ?
Gepost op 27/08/10 om 22:25 uur
Moderator
Zie de website van de geschillencommissie voor de procedure en zoek zelf even naar deze makkelijk te vinden info die ook al eerder gegeven is.

www.degeschillencommissie.nl

Schriftelijke klacht sturen naar je provider, voor de wijziging in gaat. Binnen de 30 dagen na de reactie van T-Mobile op je brief moet je naar de GC. En ontbinden mag natuurlijk geen doel op zich zijn. (zie ook de Tv Forum richtlijnen over "uitmelken tot op het bot".
Koen wijzigde dit bericht op 27/08/10 om 22:25.
Gepost op 13/10/10 om 21:52 uur
Hoe is dit afgelopen vraag ik me af, ik hoorde trouwens dat Neelie Kroes de roaming tarieven nog verder omlaag wil, ik hoop op onbeperkt internet binnen EU voor een vast bedrag.
Gepost op 13/10/10 om 23:21 uur
Moderator
Volgens mij is er weinig nieuws. Zaken bij de GC kosten veel tijd voor het tot een zitting en een uitspraak komt.
Gepost op 13/10/10 om 23:45 uur
Als jullie zo graag weg gaan bij T-Mobile, waarom neem je er dan een contract? Ik begrijp er niets van...Bovendien, als je voor meer dan 59.50 euro wilt internetten in het buitenland kun je die limiet zo opheffen...

het valt me op dat het telkens dezelfde mensen hier zijn die reageren en dan constant dat geklaag...my god, get a life!( en ga terug naar je vaste lijn)
Gepost op 14/10/10 om 01:32 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
@tringtring: volgens mij snap je het niet. Dat geeft niet, maar schrijf dan niet van die rare dingen

Het is heel simpel. Voor de wijziging had T-Mobile in het buitenland een daglimiet, deze is vervallen met deze wijziging. Ga ik nu dus een dagje naar België, heb ik kans aangeslagen te worden voor de maandlimiet in plaats van, zoals voorheen, de daglimiet.

Misschien had ik juist wel voor T-Mobile gekozen vanwege deze daglimiet ...
Gepost op 14/10/10 om 11:28 uur
Vandaag heb ik de zitting en binnen 6 weken volgt dan de uitspraak. Hou jullie op de hoogte
Gepost op 15/10/10 om 13:11 uur
Mijn beide abonnementen zijn stopgezet via een schikking. In beide gevallen was het voorstel zodanig goed dat ik er wel tevreden mee was.

@tringtring Tja, T-Mobile past op eigen houtje de voorwaarden van mijn lopende contracten aan! Zou jij dat gewoon accepteren, ook al pakt het nadelig voor je uit?

Als ik tegenwoordig in het buitenland ben gebruik ik trouwens een kaartje van Vodafone Ierland, kost € 1 per dag voor 50 MB. Kenden jullie die optie al?

http://www.hccforums.nl/showthread.php?t=1092
Gepost op 15/10/10 om 16:41 uur
ciao
@Seesharp: Vodafone Italia is ook een goede optie. Betaal 1.5 euro per dag voor 100 MB / 3 euro per week voor 500 MB / 10 euro per maand voor 2 GB.
Gepost op 16/10/10 om 11:56 uur
Moderator
Windstorm
http://www.windbel.nl/
Ik heb een T-Mobile abonnement afgesloten voor 1 juli, dus met prijslijst met daglimiet. Maar ingegaan na 1 juli, T-Mobile heeft mij daardoor op geen enkele wijzen ingelicht of erop gewezen dat deze daglimiet ging of inmiddels is vervallen.

Nu is mijn vraag of jullie denken dat ik alsnog mijn contract kan ontbinden vanwege het vervallen van de daglimiet. Omdat ik daar nu achteraf achter ben gekomen.
Gepost op 16/10/10 om 12:10 uur
Ik denk dat je wel een goede kans maakt. Kijk wel even goed je facturen na! Facturen daterend van april tot ongeveer half juli bevatten de mededeling "Tarief wijzigingen buitenland". Ik denk dat dat als voldoende kennisgeving zal worden gezien, aangezien er ook verwezen wordt naar www.t-mobile.nl/eu. De vraag is dus of je een factuur hebt gekregen m.b.t. dit nieuwe contract waar deze melding op staat.

Als je inderdaad niet bent ingelicht, of je vindt dat de voorlichting aan jou tekort is geschoten, zou ik zeker een brief schrijven. Leg goed uit dat je snapt dat men gedwongen was een maandlimiet in te voeren (EU), maar dat dit niet verplicht tot het afschaffen van het dagmaximum. Een maand na het aangetekend versturen van deze brief kun je een zaak bij GC starten. Ik denk namelijk dat dit wel nodig zal zijn.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone