[KPN] KPN verhoogt prepaid piek en Dal tarief

Gepost op 20/02/10 om 17:30 uur
Moderator
Vandaag ontving ik een SMS: KPN gaat het daltarief van het piek&dal prepaid tarief verhogen van 15 cent naar 25 cent per minuut. Al met al een behoorlijke prijsverhoging als je regelmatig in de avonduren belde. Misschien is een overstap naar Simyo of Ben of nog een andere aanbieding nu veel voordeliger geworden. Voor wie het niet met de tariefsverhoging eens is: KPN geeft nu tot 1 april de kans om je volledige prepaid beltegoed terug te claimen.

zie: http://www.kpn.com/prepaidtarief

Misschien heeft 1 van jullie er wat aan. Wat mij betreft is het tijd om KPN flink te laten merken dat prepaidklanten ook kunnen rekenen. Wel netjes dat ze zelf al aangeven dat je je tegoed terug kunt vragen. Andere providers zijn minder netjes daarin en reageren pas als je ze een brief stuurt.
Jan Jaap van Donselaar wijzigde dit bericht op 20/02/10 om 17:30.
Gepost op 20/02/10 om 20:27 uur
dreumes
Ik heb nog 3 nummers liggen met in totaal een aardig beltegoed.
Ga ik laten uitbetalen. Porteren van nummer zal niet lukken want de aansluiting wordt direct gedeactiveerd.
Gepost op 21/02/10 om 10:50 uur
Moderator
Zal dat de adder zijn als je je tegoed laat terugbetalen: op slimme wijze voorkomen dat je met nummerbehoud naar een andere aanbieder kan (=extra drempel opwerpen om in bezwaar te gaan).
Gepost op 22/02/10 om 22:22 uur
KPN is lekker op weg om de prijsjes overal een beetje te verhogen/bundels onaantrekkelijker te maken...
Gepost op 22/02/10 om 22:29 uur
Moderator
Ach, als ze te duur worden komt er weer ruimte voor nieuwe aanbieders.
Gepost op 22/02/10 om 23:13 uur
dreumes
Vanavond de klantenservice gebeld om het beltegoed van twee nummers te laten uitbetalen. Medewerker wist nergens van. Moest het aan een collega vragen. Na in de wacht te zijn gezet opnieuw gebeld. Deze medewerkster ging een en ander checken op de site. Wederom in de wacht gezet. Weer gebeld en derde medewerker wist waar het over ging. Formulieren worden verstuurd en simkaarten moeten worden ingeleverd. Ben benieuwd.
Gepost op 23/02/10 om 10:19 uur
123456
Van de eerder genoemde KPN site:
Quote:
Ben je het niet eens met deze prijsverhoging? Je kunt altijd opzeggen, door te stoppen met bellen. KPN zal dan over 9 maanden je nummer afsluiten. Je hebt tevens het recht om beltegoed terug te vragen, dat kan tot 1 april 2010. KPN zal je simkaart innemen en je nummer zal dan direct komen te vervallen. Wil je hier gebruik van maken dan kan je bellen met de klantenservice via 1200. Hiervoor betaal je de kosten voor het bellen naar een mobiele telefoon.

Gepost op 23/02/10 om 13:46 uur
Moderator
Bij mij hetzelfde liedje: de klantenservice wist van niets en begon eerst dat het geen abonnement was en het dus ook niet opgezegd kon worden. Na verwijzing naar de eigen website ging de medewerker lezen, overleggen en nog eens overleggen (duurde lang). Nu worden inderdaad formulieren aangemaakt en verzonden. Natuurlijk ga ik wel het lange wachten bij de klantenservice ook terug vragen. Het telefoontje kostte mij toch bijna 10,- aan tegoed.
Gepost op 23/02/10 om 21:03 uur
Wat een armoe zeg dat de KS van nix weet...
Gepost op 24/02/10 om 00:30 uur
Kan ik het formulier downloaden? 10,- telefoontje kosten is te veel, als vergelijking met mijn beltegoed.
pingping wijzigde dit bericht op 24/02/10 om 00:30.
Gepost op 24/02/10 om 11:26 uur
dreumes
Kosten voor bellen naar klantenservice valt bij mij dan nog mee.
Driemaal gebeld (daltarief). Totale kosten 3,44 euro.
Als het beltegoed een gering bedrag zou zijn geweest had ik de moeite voor terugbetaling niet genomen. Maar ik heb diverse keren het simkaartje van een prepaid pakket ongeopend naar KPN gestuurd om het beltegoed te laten bijschrijven op mijn bestaande nummer(s). Als beloning kreeg je 10 euro extra. Dus elke keer 25 euro en dan gaat het hard. Actie liep bij Primafoon en het ging o.a. om de Alcatel OT-C550 (19,95) en de Motorola L7i (34,95 lockvrij).
Gepost op 24/02/10 om 14:36 uur
Wacht nog even af, want de voorlichting bij KPN is blijkbaar nog belabberd.

Misschien stuur ik ook wat kaarten in, mijn vraag is:
-Zou iemand het retouradres door kunnen geven?
-Zou iemand e.v.t het formulier kunnen inscannen, of opsommen wat ze van je willen weten, wat je moet insturen?
-Weet iemand of het KPN 0800-0105 nummer hiervoor werkt of een ander 06 nr? (voor internationaal)
Gepost op 24/02/10 om 19:17 uur
Moderator
Het formulier is nergens te downloaden. Via de klantenservice nog niet binnen. Het lijkt echt of KPN nog snel even iets wil verdienen aan vertrekkende klanten. Ben benieuwd naar het formulier.
Gepost op 01/03/10 om 17:25 uur
dreumes
Nog geen formulieren van KPN ontvangen. Maandag 22 februari 's avonds contact gehad met klantenservice. Gaat weer lekker vlot. Het is zo 1 april. Daarna kun je geen verzoek meer indienen beltegoed te laten terugbetalen.
Gepost op 02/03/10 om 11:40 uur
Moderator
Ook nog niets ontvangen. We hebben nog een hele maand, dus geen paniek.
Gepost op 03/03/10 om 21:29 uur
dreumes
Vanavond klantenservice gebeld waar de formulieren blijven. In het systeem kon medewerker niets terugvinden van wat er 22 februari is besproken. In ieder geval zijn er geen formulieren aangemaakt. Wel is nu een notitie gemaakt dat ik telefonisch het verzoek voor terugbetaling van twee nummers heb gedaan. Ga het verzoek toch ook maar schriftelijk indienen.
Gepost op 04/03/10 om 10:51 uur
Ik heb net een email via KPN web verstuurd om de formulier te vragen.
Quote:
U kunt binnen 72 uur een antwoord via e-mail verwachten van onze klantenservice.

Gepost op 05/03/10 om 20:31 uur
Antwoord van KPN:

Quote:
Wij kunnen voor u, uw verzoek doorsturen naar de desbetreffende afdeling. Vervolgens ontvangt u per post een antwoordkaart. Indien u deze invult en retour zend, kunnen we u aanvraag in behandeling nemen en zal het resterende beltegoed worden teruggestort op uw bankrekening. Indien u hiervan gebruik wilt maken, horen we dit graag van u zodat we het voor u in orde kunnen maken.

Gepost op 05/03/10 om 20:40 uur
dreumes
@ pingping.
En nu? Nogmaals KPN mailen dat je er gebruik van wilt maken? Lijkt me voor KPN toch duidelijk als je vraagt de formulieren toegestuurd te krijgen.
Gepost op 05/03/10 om 21:13 uur
@dreumes,

Gewoon email antwoord met "Ja, graag te gebruiken". Ik ben benieuwd wanneer de antwoordkaart binnen is.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone