Help; goedkoop Voip-en naar NL mobielenrs vanuit Buitenland?

Gepost op 17/03/10 om 14:53 uur
Help;
Ik kom er niet meer uit! ben al zolang bezig... Wie kan deze huis-tuin-internetter verder helpen?
Zoek de goedkoopste manier om te Voip-en.

Woon sinds kort in Duitsland en heb geen nederlandstelnr meer.
Wil via de kabel internet die ik hier reeds heb met een NEDERLANDS nr kunnen voip-en. Wil niet dat de pc moet aanstaan; wil dus via een 'normale'telefoon bellen. zal voornamelijk bellen naar mobielenummers in NL.

Wie kan mij helpen met de goedkoopste oplossing?
- nieuw NLtelnr benodigd
- met telefoon (pc moet niet aanstaan) bellen
- bellen naar vnl mobiele nl nummers

Ben je heel dankbaar!!
Annemarth
Gepost op 17/03/10 om 15:13 uur
Ik wil dit voor mijn moeder gaan aanleggen, maar qua apparatuur weet ik het niet.
(graag ook met nummerweergave voor inkomende en uigaande gesprekken)

Wel dat je naast je internetverbinding ook Voipbuster en Budgetphone nodig hebt.
Casper wijzigde dit bericht op 17/03/10 om 15:13.
Gepost op 17/03/10 om 16:14 uur
Nog een handige site voor het vergelijken van de VOIP beltarieven:
http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-2.html
Zelf heb ik ooit bij Voipstunt een regionaal nummer kunnen aanschaffen en daarmee kan ik vanuit de hele wereld (met WIFI internet)Nederlandse nummers bellen.
Gepost op 17/03/10 om 17:15 uur
Thnx voor het overzicht; keuze is nu makkelijk gemaakt
Maar hoe bel ik nu? Heb nog geen NL nummer en wil wel via Internet bellen maar wil niet de pc hebben aanstaan.
Wat zijn dan de dingen die ik dan moet aanschaffen; en dan wel het goedkoopste.
Daarnaast hoe kan het dan zijn dat mensen in bv NL mij kunnen bellen?
Gepost op 17/03/10 om 17:21 uur
hangt erg af van wat je al hebt (router of vrije ethernetpoort op modem) en wat je wilt uitgeven.

Je hebt in ieder geval een ata of voiprouter nodig, een nummer en een voip account om te kunnen bellen. Die laatste staan in de links hierboven. Een NL nummer mag je eigenlijk niet hebben in het buitenland en kan het beste in Nederland besteld en afgeleverd worden (op papier dan). Budgetphone heeft startpakketten met ata + prepaidnummer maar nogmaals, zie eerste zin
Gepost op 17/03/10 om 18:01 uur
Ha Bert,
heb gekeken; en ik heb beide.. of het een ethernetpoort is op de modem weet ik niet zeker maar er is wel een 'plug' voor een bv telefoontoestel vrij. Kan geen 'internet'kabel in; dit dan weer wel op de router.

budgetphone heeft dus vanalles in de aanbieding; maar via een andere site kan ik dan weer 'goedkoper' naar een mobielnr in NL bellen? Hoe dit dan te combineren/mixen?
Bovenal, hoe kan men mij dan bellen?

Heb nogsteeds een adres in NL dus er kan oppapier vanalles
Gepost op 17/03/10 om 18:34 uur
Hugo Boss
Je kan dus sowieso een ATA (belkastje) aansluiten op de vrije poort op je router. Op dit belkastje sluit je een toestel aan. Je neemt een nummer bij Budgetphone voor 10 euro per jaar, hier bellen mensen naar jou. Ook neem je een abonnement waar je goedkoop naar mobiele nummers kan bellen en op de een of andere manier moet je je belkastje zo instellen dat dit telefoonverkeer over de juiste lijnen wordt afgehandeld ;)

Welke hardware je exact nodig hebt, kan ik ook niet zeggen, maar bovenstaand principe past denk ik wel het beste bij je wens.
Gepost op 17/03/10 om 19:50 uur
Eventueel ook nog de Siemens voiptoestellen. (indien binnen budget, A580IP ongeveer € 80)
Deze kun je ook nog op je modem aansluiten als je in duitsland ook telefonie via de kabel of duitse KPN hebt, zodat je dan op dezelfde telefoon bereikbaar bent op zowel duitse als nederlandse nummer.
En daarnaast dus Budgetphone/Betamax als inkomend en Betamax als uitgaand.(Max. 6 voip)

Gepost op 17/03/10 om 21:46 uur
Mensen die in duitsland naar een router zoeken met voip. Let op dat het een annex B versie is. Annex A zal in DL niet werken, zoals een Annex B versie niet in Nederland werkt.

Persoonlijk vind ik de siemens sx762 een fijne modem voor in Nederland. Ik en inmiddels andere familie leden hebben het al een jaar ingebruik. Het instellen van voor inkomende oproepen via budgetphone en uitgaande via voipbuster is zeer makkelijk. Tevens kun je ook een dialplan maken, om via de de goedkoopste provider te bellen.
Gepost op 18/03/10 om 01:15 uur
Bij Budgetphone heb je een startpakket (ATA(belkastje) en nummer voor een jaar voor €39).

Heb ik ook aangeschaft. Is een Linksys ATA en werkt helemaal prima (en goedkoop).

Waar je ook ter wereld bent met een internetaansluiting; kastje aansluiten en je kunt bellen en gebeld worden op je NL nummer zoals je in Nederland bent.

De tarieven op progh.cx gelden ook ongeacht waar je bent. (Voor je uitgaande gesprekken), inkomend doe je dan voor €10 per jaar bij Budgetphone.
Dit kun je instellen op de Linksys ATA.
Gepost op 22/04/10 om 12:09 uur
Dank voor alle reacties.
Heb intussen idd het startpakket bij Butgetphone aangevraagd en alles is thuis gestuurd.

Nu zit ik alleen met de vraag hoe de Linksys (sipura 2002) zo in te stellen dat ik niet via Butgetphone hoef te bellen maar via een voipe account van mijn keuze (is nl goedkoper).
Butgetphone kan (lees wil) mij hierbij niet helpen. Iemand op de hoogte hoe dit te doen; het instellen zodat ik via een andere voipaccount kan bellen ?
Hoop het.
Gepost op 22/04/10 om 13:12 uur
Ik heb geen sipura, maar misschien kun je hier iets mee:
http://www.callvoip.nl/technotes/voip-spa-dialplan-callforwarding.pdf
Gepost op 22/04/10 om 15:49 uur
sjeroen
ik zelf pap 2 en heb deze gebruiksaanwijzing gebruikt www.voicedata.nl/files/LinksysPAP2.pdf
Gepost op 23/04/10 om 10:42 uur
siemens gigaset dect ip is ook een hele goede alternatief. trouwens bellen tussen gebruiker van siemens gigaset dect ip is gratis. Ik ben ook aan het kijken S685IP. Ik ben nu heel tevreden met mijn avm-fritzbox 7170. Voorheen gebruik ik Linksys-SP3000. Voor bellen naar NL-mobiel gebruik ik 12voip account. Je kan ook voor 1 euro (eenmalig) voip-in nummer (085-nummer) aanvragen. Het nummer kan je overall gebruiken
Gepost op 23/04/10 om 10:52 uur
@annemarth
de budgetphone instellingen die vooraf onder lijn 1 geprogrammeerd zijn naar lijn 2 kopieren en bij lijn 1 de gegevens van de club waarmee je wel wilt bellen neerzetten.
Gepost op 23/04/10 om 11:12 uur
Echt waar..
Jullie zijn super!! heb de verschillende tips gecombineerd en de laatste tip samen met het inloggen op de ATA in avance modus; ideaal
Ben er volgens mij helemaal uit!
Thnx!
Gepost op 23/04/10 om 12:01 uur
Ja ik ben er toch niet helemaal uit was ook te mooi om waar te zijn.
Ja ik kan bellen met de provider van mijn keuze maar..
Ik kan nu weer NIET gebeld worden op mijn nieuwe nederlandse telnummer?

Dit kon dan weer wel via alle instellingen van Butgetphone maar die zijn voor mij, om te bellen, niet de voordedigste.

Is dit probleem op te lossen? dwz via 12voipe bellen en zonder stekkers en andere telefoons ook weer gebeld worden?
Annemarth
Gepost op 29/04/10 om 23:16 uur
Waarschijnlijk lukt het. Even je gegevens van Budgetphone weer terug zetten op lijn 1. De andere provider op lijn 2. Ik heb zelf de Spa 3000 en 3102 regelmatig ingesteld, een en ander kan daarom iets afwijken, daar deze wat uitgebreider zijn. Ga naar het dialplan. Dit staat onder aan bij het tabje line 1 en zet het volgende ergens er tussen in: |<#.>xxx.@gw1|op het moment dat je een # intoetst bel je via de andere aanbieder. Ik ken niet exact het type linksys, het zou ook |<#.>xxx.@gw2| kunnen zijn. Het kan ook allemaal automatisch, maar dan moet ik het dialplan even inzien. Ik heb (nog) niet gekeken of deze adapter meerdere providers per poort kan instellen. Bij de pap 2t kan er standaard 1 provider per aansluiting ingesteld worden, terwijl er 2 nodig zijn, namelijk een inkomende lijn (Budgetphone)en een uitgaande lijn voor de andere aanbieder. Er is software om het een en ander te koppelen, maar ik weet niet of dat al is gebeurd. Momenteel zit daar denk ik nu het knelpunt.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
250 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone