[typhone.nl] Simlockvrij of toch niet; wel mijn geld kwijt

Gepost op 20/04/10 om 16:41 uur
Ik heb bij Typhone een Blackberry 9700 bold gekocht. Simlockvrij. Maar een aantal functies doet het niet met mijn telfortabonnement. Typhone maar eens gebeld. Volgens hen heb ik een toestel met T-Mobile simlock. Maar ik heb een simlockvrij toestel besteld en wat heb ik aan een gsm van 380 euro met simlock terwijl ik een Telfort toestel heb. Ik kan overigens wel bellen, dus wat voor simlock is dat dan. Van Telfort mag ik het toestel alleen retourneren als de doos ongeopend is. Waardeloze onzin dus. En nu reageert men niet meer op mijn mails. Ik heb mijn rechtsbijstandverzekeraar maar ingeschakeld.
Gepost op 20/04/10 om 17:08 uur
Welke functies werken dan niet?

Voor een aantal functies heb je een apart blackberry abonnement nodig, bijv. voor e-mail. Zie ook Google

Gepost op 20/04/10 om 17:13 uur
Ze hadden inderdaad wel mogen vermelden dat ze een t-mobile versie verkochten. Hoewel ik op hun site zie dat de 'normale' versie wel een stukje duurder is dan 380 euro.
De BB 9700 t-mobile is wel simlock vrij, echter om het te gaan gebruiken voor blackberry diensten bij een andere provider, zouden er wat problemen kunnen zijn (vooringestelde settings in het toestel).

Zelf geef je aan dat je telfort hebt. Laat dat nou net de provider zijn die niks ondersteunt mbt blackberry. Letterlijk van hun site:
"Telfort verkoopt geen Blackberry en biedt geen ondersteuning voor eventuele problemen met deze toestellen."
Gepost op 20/04/10 om 23:58 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
Wanneer heb je het toestel gekocht? Misschien kan je een beroep doen op de Wet Kopen op Afstand ...
Gepost op 21/04/10 om 00:07 uur
Moderator
Als hij wel kan bellen dan heeft hij gewoon geen Blackberry internet bundel. Veel Blackberry kopers verwachten dat het ook werkt met een gewone surf&mail bundel die ook in smartphones werkt. Helaas. Hij werkt alleen met een echte Blackberrybundel. Kortom: vermoedelijk geen simlock of beperkingen, maar de verkeerde internetbundel.
Gepost op 21/04/10 om 00:53 uur
Telfort heeft naar mijn weten geen BB internet (BIS)...

http://www.telfort.nl/klantenservice/mobiel/vraagenantwoord/5124/blackberry

Dus je zou echt moeten overstappen als je BB functies wilt gebruiken ping push etc..

T-mobile blackberrys werken verder prima op een vodafone netwerk met bis.
B0MBACI wijzigde dit bericht op 21/04/10 om 00:53.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone