[Tringg] tringg verhoogt prijzen

Gepost op 21/04/10 om 08:20 uur
sjeroen
Ik ging net naar tringg/selfservice en zag dat ik kon opzeggen wegens prijs verhoging.
tringg normaal nu 29.95 en tringg 3g 34.95 .

Als ze maar niet elke keer tarief gaan verhogen.
Gepost op 21/04/10 om 08:37 uur
blabla
Dan moet je ook niet zoveel bellen
Gepost op 21/04/10 om 11:29 uur
Waarom blijven al die providers altijd boeven?
Overigens gaat het niet alleen om 5 euro verhoging, maar ook om afrekenen per minuut. Kortom: per gesprek altijd 1 minuut extra.

Maar goed, er is nog niets beters op de markt, dus we blijven maar!
Gepost op 21/04/10 om 12:49 uur
sjeroen
@blabla
en blabla is jouw naam hier denk dat iedereen op dit forum groot verbruikers zijn.
Gepost op 21/04/10 om 14:26 uur
Ik sluit mij aan diegene boos zijn over de verhoging. Je moet niet iets beloven wat je kennelijk niet na kunt komen. De snelheid van het internet wordt afgeknepen tot max. 1 mb terwijl 7.2 mb belooft was, nu dan de 5 euro verhoging en dan ook nog eens per minuut afrekenen is helemaal schandalig. Wij hebben twee lijnen deze worden dus opgezegd
Gepost op 21/04/10 om 14:39 uur
@furkan: dat kan je wel zeggen, maar wat is je alternatief? Het zal moeilijk worden een degelijke lage telefoonrekening te houden met een andere aanbieder.
Gepost op 21/04/10 om 16:43 uur
Ik vind het ook belachelijk wat ze doen! Schandalig zelfs. Ik zit er sterk aan te denken om op te gaan zeggen. Eerst wel even een goed alternatief zoeken.
Gepost op 21/04/10 om 16:50 uur
Ben ik nog even Het zou een ander verhaal zijn wanneer ze dit bij nieuwe abbonnees zouden doen. Daar kan ik nog begrip voor hebben. Maar om het bij alle "trouwe" klanten te doen!?! Klanten die met het nemen van een tringg abbo hun goede wil en vertrouwen hebben getoond.
Dat is gewoonweg Schandalig!!!!
Gepost op 21/04/10 om 17:07 uur
sjeroen
Ik heb die van mij maar opgezegd. Zo ga niet met klanten om . Waarom teken je dan 1 jaar contract als je als provider er zelf niet aan houdt. Nu even naar prepaid porteren. Als iemand nog tip heeft goeie sim only dan sta ik open zie mail in profiel cashback ofzo.
Gepost op 22/04/10 om 15:01 uur
standaard marketing truucje want ze weten vooraf al dat een groot deel van de klanten toch wel blijft zitten.
Kom nu nog steeds mensen tegen die bij bel1649, bel1601, etc. zitten die nu toch écht hartstikke duur uit zitten. Veel van zijn zelfs beter af door gewoon terug te gaan naar KPN.
Gepost op 16/06/10 om 22:25 uur
wat allemaal tringg belooft is niet waar dus trap niet in.ik heb sinds kort een nieuwe abonneement afgesloten bij tringg en het staat duidelijk op hun website dat je onbeperkt kan bellen en smsen dat is onzinnnnnn. ik heb 1250 minuten gebeld en nu is mijn abonneement afgesloten ik kan nergens meer bellen of smsen en helaas ze reageren ook niet op mijn Emails.
Gepost op 16/06/10 om 22:46 uur
@tringg onzin:

Altijd handig om even wat verder op de site te kijken voor je iets afsluit. Kijk eens op tringg.nl/vragen
Daar staat duidelijk iets anders dan wat jij heb gelezen.

Mag ik echt zoveel bellen en sms-en als ik wil?

Quote:
In principe mag je zoveel bellen en smsen als je wilt, maar we hanteren wel een fair-use policy. Je mag elke periode maximaal 1250 units gebruiken. Een unit is 1 minuut bellen of 1 SMSje. Bij het Tringg 3G abonnement mag je maximaal 1000 MB data gebruiken. We rekenen elke periode vanaf de kalenderdag dat je je Tringg SIM bent gaan gebruiken.

Als je 1250 (of 1000) units gebruikt hebt sturen we je een SMS om je te vragen of je bij wilt gaan betalen nadat je meer dan 1250 units hebt gebruikt. Dat is natuurlijk niet verplicht! Je kunt dan nog wel gebeld worden en SMSjes ontvangen.

De tarieven voor gebruik boven de limieten zijn scherp: 1 Tringg bel/SMS Unit = € 0,16 inclusief BTW 1 Tringg Data Unit = € 0,30 inclusief BTW. Deze tarieven gelden alleen voor de resterende dagen van de periode. Elke nieuwe periode begin je gewoon weer met 1250 (en 1000) units.

Als je door wilt kunnen bellen en akkoord gaat met deze tarieven dan moet je dit via een e-mail aan ons bevestigen. In de SMSjes die je krijgt staat hoe dat kan. Bij het begin van een nieuwe periode zetten we je abonnement weer aan en kun je weer bellen en SMSen.

Volgens mij doet tringg niets verkeerd als je 1250 units hebt verbruikt. Ze willen het graag goedkoop houden voor iedereen en buitensporig belgedrag hiermee beperken. Deze FUP lijkt me niet meer dan logisch.
Gepost op 16/06/10 om 22:50 uur
http://www.peetswinkeltje.nl
@ZENGE Je schrijft het zelf:
Als je 1250 (of 1000) units gebruikt hebt sturen we je een SMS om je te vragen of je bij wilt gaan betalen nadat je meer dan 1250 units hebt gebruikt. Dat is natuurlijk niet verplicht! Je kunt dan nog wel gebeld worden en SMSjes ontvangen.

Dus niet afsluiten en dat hebben ze bij hem dus wel gedaan.
Gepost op 17/06/10 om 10:38 uur
dat lijkt me iets te veel fantasie!

ik gebruik tringg nu al 6 maanden ofzo, en in die tussentijd slechts 1 keer een smsje gehad van ik bijna aan de top van mijn verbruik zat. 3 dagen later werd ik afgesloten.Hierbij ging het echter om het data limiet, dus 1 belletje en ik kon weer bellen, zonder extra kosten.
Tuurlijk hoor je niet zo met je klanten om te gaan. Maar als iemand een alternatief heeft, graag!
Gepost op 17/06/10 om 19:11 uur
Nogmaals:

Quote:

en

Als je door wilt kunnen bellen en akkoord gaat met deze tarieven dan moet je dit via een e-mail aan ons bevestigen. In de SMSjes die je krijgt staat hoe dat kan. Bij het begin van een nieuwe periode zetten we je abonnement weer aan en kun je weer bellen en SMSen.

@unlocken
Ik vraag me af of tringg onzin afgesloten is, of alleen niet meer kan bellen. Gebeld worden en SMS ontvangen behoort volgens tringg nog wel tot de mogelijkheden. Waarschijnlijk is dat het enige en denk hij/zij dat hij/zij nu afgesloten is.

Ik snap de frustratie, maar gezien deze eerste post van deze gefrustreerde tringg beller, vraag ik me af of hij/zij niet alleen zijn/haar gal wil spuwen omdat hij/zij misschien toch niet goed de voorwaarden heeft gelezen.

(zo, genoeg hij/zij zijn en haar) ;)
Gepost op 17/10/10 om 08:00 uur
Even over Tring.......

Toen ik vorig jaar amper één maand een abonnement had genomen op Tring werd het bedrag van €29,95 ineens verhoogd naar €34,95. Ik kreeg een nare bijsmaak van dit bedrijf met zijn fraaie beloftes die enkel als lokkertje ingezet worden. Een vriendin raadde me dit bedrijf aan, bij haar werd de telefoon na een waarschuwngs sms in het geheel afgesloten,ze kon niet meer bellen noch gebeld worden. Inmiddels is dit aso beleid iets gewijzigd en wordt je na een waarschuwings sms afgeloten van belverkeer maar kan je nog wel gebeld worden. Waar ik iedereen op wil wijzen is dat mijn ervaring is dat je een waarschuwings sms krijgt ver voordat je werkelijk de limiet overschreden bent.Ik vermoed dat zij dit vooral doen om de mensen lekker op kosten te jagen. Het smsje bevat geen info over je exacte unit verbruik. Dus ze kunnen je van alles wijsmaken al zit je bij wijze van spreke pas op de helft van je unit verbruik.Wat ook ronduit smerig is dat ze ineens zijn gaan afronden naar boven, uiteraard in hun eigen voordeel.Dus 3 seconden wordt fijn naar een hele minuut afgerond. Allemaal verassingen die deze nieuwe valsspeler op de telecom markt voor naïevelingen in petto heeft.Inmiddels heeft dit bedrijf de onverdeelde aandacht van de Opta op zich gevestigd en dat is niet voor niets. Al met al denk ik dat je nog niet verschrikkelijk duur uit bent met Tring maar als je weet hoe het echt in elkaar steekt kom je tenminste niet voor vervelende verassingen te staan en kan je daarna een betere afweging maken of je al dan niet voor Tring kiest.
En wat dit bedrijf in tegenstelling tot andere telecomaanbieders wél heeft, is als je ooit in een ver verleden als wanbetaler te boek bent gesteld je bij hen alsnog een abonnement kan afsluiten. Omdat de voorwaarde voor een abonnement automatische incasso is.
Gepost op 18/10/10 om 21:13 uur
@tringed: uw post bevat ennige onjuistheden. Het is namelijk heel goed mogelijk precies te zien hoeveel units u verbruikt door u aan te melden op www.tringg.nl/selfservice zo kan u precies zien wat u verbruikt hebt. Verder is het afronden per minuut duidelijk gecommuniceerd in de wijziging dus als u dat niet ok vond had u kunnen opzeggen. Overigens zijn erg veel abonnementen tegenwoordig met afronding per minuut. Wat betreft die önverdeelde aandaccht van de Opta" De opta heeft Tringg er in samenwerking met de consumentenbond op gewezen dat ze iets verkeerd hadden gedaan bij de3 opzegmogelijkheden waarna Tringg de klanten opnieuw de kans heeft geboden om op te zeggen. U schtets een heleboel negatieve dingen: maar stel nou dat Tringg u helemaal niet op de hoogte bracht en afsloot tot u toestemming gaf om meer te bellen en u ineens op kosten joeg, zoals alle andere providers doen want geen enkele waarschuwt verdr als je bundel op is, vind u dat beter? Ik krijg de waarschuwings sms ook weleens maar ben er erg
blij mee omdat e inderdaad nooit voor verrassingen komt te staan en zelf toestemming moet geven voor het in rekeing laten brengen van extra kosten als u buiten de fair use policy wil bellen.
Gepost op 18/10/10 om 22:35 uur
@dsterk, volgens mij zijn je batterijen van je draadloze toetsenbord een eind leeg of hij heeft de hik. Even vervangen voor je volgende post ;)

Verder een duidelijk verhaal.
Gepost op 19/10/10 om 01:50 uur
Gaan de data units ook af van de 1250 units? Dus met andere woorden als je 1 gig gebruikt kan je nog maar 250 minuten bellen?
Gepost op 19/10/10 om 11:01 uur
Administrator
Jan Jaap van Donselaar
http://www.janjaap.net
Nee, daar heb je 1000 aparte units voor (1000MB dus).

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone