Ik wilde jullie deze column op nu.nl niet onthouden:
Column Arjan Dasselaar, nu.nl
Eigen schuld bij T-Mobile
Wie ook de schuld krijgt, dat een T-Mobile-klant problemen heeft, ligt nooit aan het Duitse telecombedrijf. Vindt T-Mobile zelf. Kinderachtige jij-bak? Nee, T-Mobile heeft gelijk. Klanten zijn zelf deels verantwoordelijk.
[..]
Onmogelijke aanbiedingen
T-Mobile doet namelijk aanbiedingen die commercieel niet kunnen. Zo kreeg ik bij mijn G1-telefoon de belofte van twee jaar onbeperkt, snel dataverkeer via 3G. Gratis. En zonder datalimiet.
Daar hoef je bij Vodafone of KPN niet om te vragen. Die kennen datalimieten of ‘fair use policies’ waar consumenten over klagen – maar die het netwerk wel beschermen tegen overbelasting.
Te mooi om waar te zijn
Onbeperkt datagebruik voor niets – achteraf vind ik het naïef van mezelf dat ik T-Mobile geloofde. Want consumenten die in een aanbieding trappen die te mooi is om waar te zijn, hebben daar ook zelf een beetje schuld aan.
Dat pleit T-Mobile natuurlijk niet vrij. Maar het verplicht consumenten wel om vervolgens adequate sancties te treffen. Een markteconomie functioneert alleen als slechte aanbieders gestraft worden.
[..]
Het klopt dat 1 jaar geleden PIT PLUS gratis over de gehele looptijd, bij 2jarige relax abonnementen vanaf relax 250 ofzo.
En de snelheid van de i- abonnementen is natuurlijk veel te hoog geweest.
Aan de andere kant waarom kan vodafone 135 minuten sim-only met internet verkopen voor
9,95, puur door de FUP?
robert-jan wijzigde dit bericht op 13/06/10 om 11:35.