[T-Mobile] Online ADSL vaste klanten voordeel

Gepost op 03/06/10 om 14:48 uur
Ik kreeg van T-Mobile de volgende aanbieding :
Zolang ik T-Mobile abonnee blijf, kan ik van Online ADSl(tot 20Mb) krijgen voor 15 euro/maand i.p.v 22,50 en voor 5 euro extra telefonie.
Zie verdere voorwaarden hier

edit : sorry, foutje in de link , nu aangepast.
telek wijzigde dit bericht op 03/06/10 om 14:48.
Gepost op 03/06/10 om 14:58 uur
123456
Quote:
Bestaande klanten van Online kunnen niet Deelnemen aan de Actie. Bestaande klanten van Online welke vrij van contract zijn kunnen wel Deelnemen aan de Actie.

Bron: http://www.online.nl/includes/t-mobile-landing/overlay/voorwaarden.html
123456 wijzigde dit bericht op 03/06/10 om 14:58.
Gepost op 03/06/10 om 16:04 uur
bcool
Mooi! Ik heb nu Telfort ADSL voor 20,45 euro per maand. Zou mij maandelijks weer 5,45 opleveren als ik zou overstappen + gratis draadloos modem. Rest mij alleen nog de vraag of dat draadloos modem ook voip functionaliteit heeft zodat ik de SIP instellingen van Budgetphone in kan stellen.. Iemand ervaring mee?

*Update*

Het modem is een THOMSON TG712 met 4 ethernet verbinding wifi b/g en 1 telefoon aansluiting met SIP functionaliteit. Gaat waarschijnlijk wel werken dus als het modem niet dichtgetimmerd is met een wachtwoord. Zou mijn draadloze Zyxel met SIP ook op Online willen werken? Dan hoef ik helemaal niks te veranderen Ik ga maar eens bellen...
bcool wijzigde dit bericht op 03/06/10 om 16:04.
Gepost op 03/06/10 om 16:06 uur
Leuke actie. Vraag me wel af wie de kosten draagt van:

Indien Deelnemer niet beschikt over een KPN telefoonaansluiting op het moment van bestellen, geeft Deelnemer Online toestemming een analoge telefoonlijn op het aansluitadres te bestellen ten behoeve van de aansluiting voor Snel Internet
Gepost op 03/06/10 om 16:17 uur
bcool
@One2call

Dat zit volgens mij bij de prijs in. Telfort hoefde ik indertijd dat ook niet te betalen maar ik zoek het voor de volledigheid wel ff uit al geldt het niet voor ons omdat wij al een actieve lijn hebben.
Gepost op 03/06/10 om 16:36 uur
@bcool,

Ik ben ook wel benieuwd, maar zou het ook met prepaid van T-Mobile werken?

Ook als Prepaid van T-Mobile ben je een klant, of denken ze daar anders over?

Ik zoek zoiets als dit, maar dan met voipbuster en www.budgetphone.
Casper wijzigde dit bericht op 03/06/10 om 16:36.
Gepost op 03/06/10 om 16:39 uur
......is alléén geldig voor abonnees van T-Mobile Netherlands B.V., hierna "T-Mobile" woonachtig in Nederland met een bestaand post-paid telefonieabonnement waarvan het contract geregistreerd staat op het aansluitadres van het aan te vragen ADSL-abonnement.

even voorwaarden goed lezen...
Gepost op 03/06/10 om 16:42 uur
bcool
@ Casper

Quote:
De actie "Online Snel Internet voor klanten T-Mobile" loopt van 1 mei 2010 tot en met 31 december 2010 en is alléén geldig voor abonnees van T-Mobile Netherlands B.V., hierna "T-Mobile" woonachtig in Nederland met een bestaand post-paid telefonieabonnement waarvan het contract geregistreerd staat op het aansluitadres van het aan te vragen ADSL-abonnement.

Het aanbod geldt dus alleen voor abonnementen. Ik had mijn flex toch al met 2 jaar verlengd Telek was mij ff voor...
Gepost op 03/06/10 om 16:45 uur
Ach, nou ja, dan zonder spamfilter en dergelijke, mijn moeder gaat dan toch op gmail over, die werkt prima, de pc krijgt een andere beveiliging.

Maar kunnen Voipbuster en budgetphone op 1 lijn met nummer herkenning?

Daarna de grote vraag, hoe stel ik dat in?

Ik werd van de week nog opgebeld dat Online 2 analoge telefoonaansluitingen heeft, daar zet ik dan even vraagtekens bij.
Casper wijzigde dit bericht op 03/06/10 om 16:45.
Gepost op 03/06/10 om 17:13 uur
123456
@bcool: Uit eigen ervaring kan ik melden dat het geleverde Thomson TG712 modem wel VOIP heeft, maar is 'dichtgetimmerd' en dus niet gebruikt kan worden i.c.m. andere VOIP-aanbieders. Dit merkte ik na mijn overstap van Telfort naar Online.

Wat wel werkt is het oude Zyxel modem van Telfort gebruiken i.c.m. internet van Online. Bij mij werkte deze instellingen voor de combinatie Online en Zyxel:
VPI / VCI: 8 / 35
Encapsulation: RFC1483 Bridged LLC
ATM QoS Type: UBR
WAN IP: Automatic / DHCP verkregen
De VOIP instellingen (in mijn geval: Voipbuster) kun je ongewijzigd laten.

Wil je t.z.t. VOIP van Online gaan gebruiken dan kan dat trouwens alleen met het door Online geleverde modem!
123456 wijzigde dit bericht op 03/06/10 om 17:13.
Gepost op 03/06/10 om 17:23 uur
bcool
@123456

Bedankt voor je antwoord! Daar heb ik wat aan Fijn dat ik mijn ZyXel dan kan blijven gebruiken. Ik ga morgen gelijk even bellen.
Gepost op 03/06/10 om 18:15 uur
Mijn zus heeft al vrij lang voip van Online. Waar zij tegenaan loopt, is dat als de ADSLverbinding is uitgevallen, je ongemerkt belt via de life-line van je livebox-modem.
Vaak zit deze aangesloten op een Belbudgetlijn vd KPN waardoor de belkosten kúnnen oplopen (nl als je ADSL er vaak uitligt )

Is dat nog steeds zo met de nieuwere (bruikleen?) live-boxen?
One2Call wijzigde dit bericht op 03/06/10 om 18:15.
Gepost op 03/06/10 om 18:22 uur
wat moet je eigenlijk invullen bij kpn vastelijn ja/ nee als je die vaste lijn helemaal door een andere aanbieder als bijvoorbeeld tele2 laat afhandelen?
Gepost op 03/06/10 om 19:36 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
Volgens mij gaat het om de fysieke aanwezigheid van de aansluiting.
Gepost op 03/06/10 om 20:38 uur
@BertH: Ik zou ja invullen zodat zij weten dat je thuis een splitter nodig hebt (en in de centrale nog een, maar dat is een ander verhaal). Wie dat vaste nummer factureert lijkt me niet nodig om te weten voor een adsl leverancier.
Gepost op 03/06/10 om 21:38 uur
Oke, de modem is dus dicht getimmerd, dan maar een apparaatje er achter plaatsen, maar welke is het beste?

Het is handig als het een apart apparaatje is, want dan kan je altijd makkelijk overstappen door het achter de nieuwe modem te plaatsen.
Gepost op 03/06/10 om 22:17 uur
Allereerst ....Telek (niet de eerste keer dat ik je dankbaar ben voor het melden van een actie).

Ik ben er snel uit ... KPN gaat de deur uit (35 Euro voor tot 6 MB , beloofde snelheidsverhoging tot 16 MB uiterlijk eind mei nog steeds niet gehad).

EDIT : eerder gestelde vraag over overstapservice uit deze post gehaald (antwoord alsnog gevonden .....ja Online heeft een overstapservice).
Gepost op 03/06/10 om 22:47 uur
sjeroen
@ casper ik heb online adsl(niet deze actie)en heb met mijn eigen modem met voipbuster . ik heb via tweakers.net vraag-aanbod een zyxel van telfort gekocht voor 20 euro en doet het prima ;). Tip koop eigen modem met alles 1 een want meerdere apparaten achter elkaar alleen maar zoeken naar problemen.
Gepost op 03/06/10 om 23:06 uur
@ opperbom :
Graag gedaan ( je bedoelde zeker de Zester/Acer actie )

Zelf zit ik nog tot december bij Tele2 met 20 Mb voor 8,95/maand
Maar deze actie loopt tot eind December, dus tegen die tijd ga ik er misschien ook wel gebruik van maken. vind het alleen wel een beetje flauw van ze dat je wel 25 euro aansluitkosten moet betalen, terwijl de landelijke actie van Online op dit moment zonder aansluitkosten is.

Let er trouwens wel op dat Online niet overal 20 Mb aanbied. In gebieden waar ze geen eigen netwerk hebben, maar via KPN leveren, hebben ze maar max 8 MB. hier kan je de snelheid testen. Ik heb bijv op 2 postcodes gecontoleerd, waarvan ik weet dat daar 20Mb te krijgen is, en daar geeft de PC check van Online maar max. 8 Mb aan
telek wijzigde dit bericht op 03/06/10 om 23:06.
Gepost op 03/06/10 om 23:22 uur
Die aansluitkosten zag ik ook al, beetje flauw, maar ach je kan niet alles hebben. Ik zat toch al te denken om naar Online over te stappen, dus deze actie komt perfect uit! Dank voor het doorgeven.

Zelf heb ik nu een €20,44 abo'tje bij Telfort (waar ik niet tevreden over ben). Na 4,6 maand, ga ik al besparen, dus prima actie!

Verder sluit ik me aan bij het advies om gewoon zelf een modem te regelen als je zelf een voip aanbieder wil uitzoeken. Ik had geen trek in een modem met aangepaste firmware.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone