Hebben steeds meer telefoons geen tweede camera?

Gepost op 14/06/10 om 01:49 uur
Ik zat naar o.a. de Nokia X6 met 16 GB of 32 GB te kijken waar ik wel een tweede camera op verwacht had, maar bij het natrekken, blijkt dit niet het geval te zijn, of heb ik dat mis?

Bij de oudere Nokia 5800 Xpress Music heb je wel 2 camera's, maar die telefoon is inmiddels zwaar verouderd, maar niet slecht.

Ik weet dat beeldbellen niet zo populair is, maar bij een duur toestel mag je dat soort dingen toch wel verwachten, dacht ik.

Misschien toch eens een oversteek naar Samsung, HTC of ander merk proberen?

Ik zat ook naar de Samsung S8500 Wave te kijken, maar ook hier geen duidelijkheid.

Ik weet dat de Nokia toestellen die het aankunnen gratis van Nokia maps gebruik kunnen maken mits GPS aan board is. Bij de Samsung heb je Google maps, maar of die nou gratis zijn en beter werken, dat blijft voor mij onduidelijk.

De Samsung S5620 Monte heeft geen beeldbellen, dus zeker geen dubbele camera. Wel wifi en Google maps, dus zeker geen slecht toestel als je het mij vraagt.

Ik begin mij zo langzamerhand af te vragen of een duur toestel nou wel echt zo aantrekkelijk is als de fabrikanten doen geloven.

Als Google maps niet gratis is, dan vallen veel toestellen al af.

Ik vind de Nokia N8 echt heel mooi, maar voorlopig onbetaalbaar.

Veel gezocht, maar nog steeds te weinig gevonden.

Heeft iemand een tip of kan iemand mij goede uitleg geven?

Mag ook eventueel per mail mocht het hier een probleem zijn, die staat in mijn profiel.

Ik heb helaas geen winkel om de hoek, anders was ik daar wel even naar binnen gestapt.
Casper wijzigde dit bericht op 14/06/10 om 01:49.
Gepost op 14/06/10 om 02:27 uur
Bijna vergeten, maar te laat om nog aan te passen:

Ik maak wel gebruik van hotspots, maar niet van mobiel internet.
Ik heb al via google, nieuwemobiel en gsmarena gekeken, maar er uit komen wil niet lukken.

Het enige waar ik uit ben is dat een Sansung S8000 Yet Route66 gebruikt en dat is een tijdelijk abonnement zo ver ik weet.

Tips waar ik op moet letten zijn erg welkom, zie het eerste bericht.
Casper wijzigde dit bericht op 14/06/10 om 02:27.
Gepost op 14/06/10 om 12:26 uur
Begrijp ik het goed dat het om drie vragen gaat?
1) Toestellen met één of twee camera's?
2) Navigatiesoftware
3) Prijs vs. Prestaties toestel

Om je eerste vraag te beantwoorden: Videobellen is in Nederland inderdaad niet erg populair, met name door de extra kosten die hier aanhangen. De toestellen die je noemt hebben allen wél twee camera's (zowel de S5620, als de X6 en de S8500). Zie 'secondary' op gsmarena.

Om je tweede vraag te beantwoorden: Google Maps maakt gebruik van je dataverbinding, dus als jij zegt die niet nodig te hebben, dan moet je geen toestel met Google Maps nemen (indien je hier gebruik van wilt maken). Sinds kort hebben ze ook in Nederland Turn-by-Turn navigatie toegevoegd in Google Maps, alleen is de spraak niet altijd in het Nederlands. Bij slecht bereik kun je Google Maps helaas niet gebruiken, in tegenstelling tot TomTom, Nokia Maps (mits geïnstalleerd op geheugenkaart) of Route66. De S8000 heeft geen tijdelijke navigatie. De actie die loopt is tijdelijk en biedt je onbeperkt gebruik van de Route66 software aan. Na de actieperiode dien je zelf deze software aan te schaffen.

Je derde punt is erg persoonlijk. Kijk je bijvoorbeeld naar de N8 dan praat je over een toestel met HDMI uitgang, veel opslaggeheugen nieuwste symbian-software (en dus soepele/verbeterde user interface). De vraag is: Heb je het er voor over. Natuurlijk krijgen goedkopere toestellen ook steeds meer functies, maar de duurdere varianten zijn vaak kwalitatief wel een stuk beter. Het is aan jezelf of je het er voor over hebt, maar zaken als navigatie en user interface zijn op goedkopere varianten vaak wat onderontwikkeld.

Hopelijk verheldert dit wat zaken voor je.
Gepost op 14/06/10 om 17:00 uur
@Miggle,

Mag ik je danken voor al je antwoorden, ik zag het totaal niet meer.

Google maps gaat dus enkel via data verkeer, ik neem aan A-GPS. Samsung is een groot verbruiker van Google maps, die vallen dus af. Route66 is met de Samsung S8500 Yet een uitzondering, maar valt ook af.

Niewemobiel, of Newmobile kloppen niet helemaal, daar bouwde ik veel op.

Ik zat te kijken op GSMarena.nl en niet op GSMarena.com, mijn engels is niet de van het.

Goed, het moet dus een Nokia met GPS navigatie en wifi worden, ik wist alleen niet dat de X6 een dubbele camera heeft.

Ik ben 1 toestel vergeten, de Nokia 5230, heeft wel GPS, maar geen wifi. Of dit toestel wel een 2de camera heeft is mij nog onduidelijk. Indien wel, dan is het jammer dat er geen wifi op zit, want het is een leuk mooi toestel voor een zacht prijsje.

Wat de N8 van Nokia betreft, ik droom nog een paar jaar door, die is mij op dit moment veel te duur.
Casper wijzigde dit bericht op 14/06/10 om 17:00.
Gepost op 14/06/10 om 17:47 uur
Google Maps halt de kaarten idd via internet binnen en zet jouw positie via GPS op de kaart. Ook 'A-GPS' heeft internet nodig om updates binnen te halen (of te updaten via PC Suite, maar dan isie eigenlijk constant verouderd, waardoor verbinden met sattelieten alsnog lang duurt).

De Jet is trouwens S8000. De s8500 is de Wave. De Nokia 5230 heeft geen camera t.b.v. videobellen en idd ook geen WiFi. Alternatieven (Nokia+GPS+WiFi met Touchscreen) zijn:
- Nokia 5800
- Nokia N97 Mini (maar dit is misschien al weer wat high-end, net als de N8 of de N900)
Verder kun je de E-series en de N-series overwegen, waarbij de N-series vaak wat dikker zijn, maar met meer oog voor camera en geluid. De E-serie is meer gericht op zakelijke functies (en uiterlijk). Denk hierbij aan de E71, E72, E75 of N86. Tot slot: Er zijn nieuwe types onderweg: De C-serie, waarvan de C6 het meest interessant zal zijn denk ik.
Gepost op 14/06/10 om 17:58 uur
Quote:

De Jet is trouwens S8000. De s8500 is de Wave.

Je hebt gelijk, die haalde ik door elkaar.

Het probleem met de Nokia 5800 Xpress Music is dat het toestel verouderd is, op zich niets mis mee, maar daardoor wordt het niet aangeboden op de goedkopere sites.

Als je dan gaat vergelijken, dan komt de X6 even duur uit als een Nokia 5800 Xpress music, dan is de keuze al snel gemaakt.

Toch zit een verschil tussen de X6 16 GB en X6 32 GB, de laatste kan gratis muziek downloaden.

Heb je enig idee wat voor muziek bestanden de Nokia 5800 Xpress Music binnen kan halen? Indien MP3, welke bitrate?

Toch jammer dat de Nokia 5230 geen wifi heeft, dan hadden ze ondanks geen dubbele camera een concurrent toestel ten opzichte van de Samsung S5620 monte gehad, maar dan moet je weer een data bundel hebben voor Google maps.

Het blijft een beetje appels en peren vergelijken, maar toch zie je dat ze elkaar een beetje proberen na te doen met wat extra's. Wat de één niet heeft, dat heeft de ander wel, maar dan met een nadeel.

Casper wijzigde dit bericht op 14/06/10 om 17:58.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone