[Chippie] Geen eindafrekening Chippie, MAILADRES IS NIET MEER IN GEBRUIK ; MAILADDRESS NO LONGER IN USE

Gepost op 14/07/10 om 14:11 uur
Per 25 mei is mijn Chippie-abonnement afgelopen. Chippie heeft wel voor heel mei abonnementsgeld afgeschreven, maar daar nooit een eindafrekening van gestuurd. Nogal knullig en oneerlijk, ondanks het lage bedrag.
Volgens www.mijnchippie.nl kan ik mailen naar info@chippieland.nl. Tot mijn verbazing krijg ik een auto-reply: MAILADRES IS NIET MEER IN GEBRUIK ; MAILADDRESS NO LONGER IN USE, en dat is het

Nu gaat het niet perse om het bedrag, maar als het andersom was zouden ze ook achter me aan komen, dus ik verwacht gewoon een nette eindafrekening. Weet iemand nog een manier om Chippie te bereiken, zonder hun betaalnummers te bellen?
Gepost op 14/07/10 om 14:21 uur
is volgens mij info@chippie.nl geworden.

http://www.chippieland.nl/ is ook niet meer in gebruik en die club is sinds kort overgenomen door Lebara zie hier.
Gepost op 14/07/10 om 14:24 uur
Tnx, dat emailadres ook geprobeerd. Best knullig dat ze geen werkend emailadres op hun site zetten... Of beter gezegd: dat is ongetwijfeld expres, omdat ze niks verdienen aan mensen die mailen.
Gepost op 14/07/10 om 19:22 uur
Een beetje negatief beladen gedachte Remco ;) Denk dat dat wel mee zal vallen.
Gepost op 14/07/10 om 19:25 uur
Het feit dat ze wel de moeite doen om een autoreply in te stellen, maar niet de moeite doen om het adres te verwijderen maakt dat ik daar wel negatief over ben ja... Maar goed, ik wacht af of ze reageren
Gepost op 15/07/10 om 10:26 uur
Ook ik heb uitsluitend slechte ervaringen met Chippie. Op tijd opgezegd, echter dit wordt gewoon genegeerd en de rekeningen en herinneringen blijven komen. Factuur wordt al geincasseerd voordat hij op de site beschikbaar is. 't enige positieve van mijn Chippie avontuur is dat ik twee 4 Gb usb sticks kreeg bij aanvang.
Gepost op 20/07/10 om 09:51 uur
Reactie van Chippie:

Quote:
Naar aanleiding van uw mailbericht kunnen wij u als volgt informeren.
Bij Chippie koopt uw belminuten vantevoren in. U heeft dan ook de beschikking
gehad over de volledige belbundel. De belminuten waarover u de beschikking heeft
gehad zijn ook niet naar rato berekend. Hierdoor zijn de volledige abonnementskosten in rekening
gebracht.

Wij hopen u hierbij voldoende te hebben genformeerd.

Echt... hoe verzinnen ze het! Creatief boekhouden in eigen voordeel, ook wel diefstal genaamd.

Mijn reactie hierop:

Ik ben het hier niet mee eens!
De eerste termijn betaalde ik ook een klein bedrag, en kreeg ik naar rato een deel van mijn belbundel. Dat verwacht ik ook mijn laatste termijn. Voor de volledigheid: mijn factuur zegt duidelijk: "abonnement t/m de laatste van de maand", terwijl mijn abo niet zo lang liep.
Graag alsnog een correctie.
Gepost op 20/07/10 om 10:10 uur
het positieve is wel, dat dit nu dus wel de manier is om hen te kunnen bereiken

Maar wat zeggen je abo voorwaarden hierover?
Gepost op 20/07/10 om 11:01 uur
Ik heb ze niet nu nogmaals doorgelezen, maar het lijkt me heel sterk dat voorwaarden van een jaarcontract je verplichten langer dan een jaar te betalen, na je opzegging.
Gepost op 21/07/10 om 13:03 uur
Nieuwe reactie:
Quote:
Zoals u uitgelegd heeft u ook de beschikking gehad over de hele belbundel.
Hierdoor zijn dan ook de volledige abonnementskosten in rekening gebracht.
Mocht u desondanks nog steeds van mening zijn dat de factuur onjuist is dan kunt uw bezwaren
aan ons kenbaar maken door middel van een brief naar:

Nogal onzinnig om te zeggen dat ik moet betalen voor de periode na afloop van m'n abonnement, omdat ze me extra belminuten hebben gegeven waar ik niet om gevraagd heb en geen gebruik van heb gemaakt.
Ze krijgen mijn bezwaar nu op hun antwoordnummer, niet op hun postbus. Als ik de brief zwaar genoeg maak kost het ze meer dan ze verdiend hebben.
Gepost op 21/07/10 om 13:09 uur
@Remco, heb je de voorwaarden er al op na gelezen? Ik ben het er mee eens dat het niet gebruikelijk is de manier waarop zij afrekenen. Ik kan we echter wel voorstellen dat het veel gemakkelijker is om het zo door te administreren. Als daar ook in de av over gesproken wordt, dan lijkt het me toch duidelijk.

Ik heb trouwens een vergelijkbaar gevalletje gehad bij TM. Ik heb mijn 5 prive abonnementen opgezegd, omdat ik nu zakelijk heb. Netjes overal een eindafrekening, waarop ik nog geld tegoed had, wat teruggestort zou worden. Bij geen van allen gebeurd. na anderhalve maand, maar eens gebeld. Was raar, kwam nooit voor, maar zou nu echt overgemaakt worden. een maand later nog niets. Weer gebeld, 1 factuur was inmiddels niet meer te vinden in het systeem, moest ik maar een brief voor schrijven, andere 4 zouden overgemaakt worden. Wat toen ook gebeurd is.
Gepost op 23/12/10 om 22:31 uur
Ik heb ook een probleem met Chippie. Uit de reacties hierboven lees ik dat je facturen op de site kunt bekijken. Mij is dat niet gelukt.
Kan dat nog steeds?
Kan je dan ook zien welke nummers je gebeld hebt?
Krijgen andere abonnees de facturen thuisgestuurd? Ik heb nooit wat van hen ontvangen

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone