Welk toestel is beter, de Nokia N97 mini, de Nokia X6 (16GB), of iets heel anders?

Gepost op 14/08/10 om 02:27 uur
Ik zit een beetje te dubben tussen een Nokia N97 mini of een Nokia X6 (16GB), of een mogelijk ander toestel wat beter is. (De Nokia X6 en de Nokia N97 mini zijn ergens leuk in de aanbieding)

De Nokia X6 (16GB) heeft enkel een aanraakscherm, wat dus tevens een toetsenbord is, maar geen schuiver.

De Nokia N97 mini heeft naast een aanraak scherm een apart toetsenbord, maar is deze kwetsbaar?

Kan je net als op de Nokia X6 ook met een ingeschoven Nokia N97 mini een SMS bericht typen? Dus horizontaal op het scherm zonder het toetsenbord te gebruiken? Dus niet als een oud toestel via de cijfer toetsenbord een SMS bericht op te stellen?

Welke van de 2 toestellen kan bijvoorbeeld eenvoudig hyves en msn ondersteunen? Of kunnen ze beide dat?

Is de internet brouwser op beide telefoons goed, of indien niet, kan ik er dan wat anders op zetten?

Kunnen beide navigatie systemen enkel op GPS werken, dus zonder A-GPS, of is dat een probleem?

Is er betere software wat op één of beide toestellen werken met enkel GPS? (geen A-GPS)

Wifi is voor mij vrij belangrijk, maar volgens mij hebben beide dat, of heb ik dat mis?

Weet iemand nog andere voor en of nadelen die de keuze vermakelijke?

Bijvoorbeeld streamen of het afspelen van films, maar in welke formaten? Zijn beide toestellen beperkt, of kan via een ander programmatje alsnog makkelijk films worden bekeken?

Ik heb al een hoop op het internet bekeken, maar ik kom er nog niet helemaal in uit.
Pinokkio wijzigde dit bericht op 14/08/10 om 02:27.
Gepost op 14/08/10 om 08:35 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
Quote:
an je net als op de Nokia X6 ook met een ingeschoven Nokia N97 mini een SMS bericht typen? Dus horizontaal op het scherm zonder het toetsenbord te gebruiken? Dus niet als een oud toestel via de cijfer toetsenbord een SMS bericht op te stellen?

Ja.
Quote:
Welke van de 2 toestellen kan bijvoorbeeld eenvoudig hyves en msn ondersteunen? Of kunnen ze beide dat?

Beide.
Quote:
s de internet brouwser op beide telefoons goed, of indien niet, kan ik er dan wat anders op zetten?

Persoonlijk vind ik het goed werken. Maar je kunt er ook Opera op zetten. Dit is in elk geval voor beide toestellen gelijk.
Quote:
Kunnen beide navigatie systemen enkel op GPS werken, dus zonder A-GPS, of is dat een probleem?

Kan. Volgens mij kan je met toestellen met A-GPS, altijd ook zonder *ssisted werken.

Toestellen zijn softwarematig (vrijwel) gelijk. Het grote verschil is dus het uitschuifbare toetsenbord van de N97 (mini).

By the way, kijk ook eens naar de Nokia C6 ...
Pinokkio wijzigde dit bericht op 14/08/10 om 08:35.
Gepost op 14/08/10 om 13:05 uur
Ik heb de C6 nog niet in mijn handen gehad, maar via het internet lees ik:

C6 is iets dikker, iets zwaarder en in vergelijking met de N97 meer plastiek.

Ik weet niet hoe het schermpje over het toetsenbord omhoog gaat of horizontaal blijft. De N97 wankelde in ieder geval er niet los bij i.v.m. dat het scherm aan de onderkant geklemd wordt, hoe dat met de C6 zit weet ik niet.

Ik zal in een stad een winkel met verstand moeten induiken, want bij de Media Markt vertelde een medewerker dat het een N97 in liggende stand SMS-en enkel via het toetsenbord gebruikt kan worden.

De meeste winkels verkopen alleen, verstand van zaken hebben er maar weinig.
Gepost op 14/08/10 om 13:09 uur
Moderator
Pinokkio
Quote:
want bij de Media Markt vertelde een medewerker dat het een N97 in liggende stand enkel via het toetsenbord gebruikt kan worden.

Net getest, bij de standaardbrowser in de liggende stand krijg je, met toetsenbord ingeklapt, het telefoontoetsenbord te zien. Met een knop kun je dan kiezen voor handschriftherkenning, maar niet voor qwerty.

Overigens snap ik het probleem niet, want als je het toestenbord uitklapt, kan je dat gewoon gebruiken.

De C6 heeft een schuivend toetsenbord, kan je goed zien op de website van Nokia. Door de positionering is dit echter een goedkoper toestel (afgezien van de huidige acties voor N97 mini en X6).
Pinokkio wijzigde dit bericht op 14/08/10 om 13:09.
Gepost op 14/08/10 om 13:45 uur
Ik begrijp je opmerking over het toetsenbord, ik heb met schuivers slechte ervaringen, maar als ik het goed heb, dan klapt de Nokia N97 over het toetsenbord i.p.v. schuiven, het zit er een beetje tussen in.

In de winkel kom je vaak dummy's tegen, dus niet echt vergelijkbaar. Het gaat mij vooral om de speling van de schuiver. Ik las veel klachten over de Nokia N95 en heb ervaring met de Nokia N80.

De C6-00 is ook leuk in de aanbieding, maar de opvolger dat ook gaat doen?

De Nokia C6-01 krijgt volgens geruchten een 8MP camera.
Gepost op 14/08/10 om 13:57 uur
Moderator
Pinokkio
Je kan natuurlijk altijd wachten op een nieuwer (en beter) toestel, maar uiteindelijk kan je dan blijven wachten
Gepost op 15/08/10 om 00:54 uur
Ik kan ook op de Nokia N8 wachten, maar die zal niet snel in de aanbieding komen, want anders hadden ze de X6 normaal (= 32GB) wel in de aanbieding gegooid.

Wachten heb ik al te lang gedaan, dus zit vooral op de kleine details te zoeken wat slim is.

De Nokia N97 mini met bijvoorbeeld een losse extra geheugenkaart, of een Nokia X6 waarvan de geheugenkaart niet is te wisselen, maar heeft ook geen "comming with music" i.v.m. geen 32GB wat ik begrepen heb. Ik nijg naar de Nokia n97 mini, maar wat is jou ervaring over de degelijkheid van het opklapbare scherm? Of vindt jij het wel een schuiver i.p.v. een opklapper? De N97 mini heeft meer overzicht op het scherm als het scherm is uitgeklapt.

Inmiddels wordt in mijn andere topic OVI al aangeraden door de snelheid van het aanpassen van kaarten, zowel voor auto als te voet, jammer dat de fiets nog niet ondersteund wordt, maar dat komt denk ik nog wel.
Gepost op 15/08/10 om 07:56 uur
Moderator
Pinokkio
X6 kan je ook uitbreiden met een geheugenkaart.

Nokia N97 mini heeft 8 gb aan boord, geen 32. De normale N97 heeft 32 gb. Beide toestellen zijn uitbreidbaar met een micro SD.

Ik heb geen problemen met de degelijkheid van het opklapmechanisme van de N97 (en mini). Ik heb geen Comes with Music.

Over OVI heb ik in het andere topic al iets geroepen, het lijkt me handig om de OVI-discussie niet (ook) hier te voeren ;)
Gepost op 15/08/10 om 14:02 uur
Marly
Ook hier goede ervaringen met de constructie van de N97 (niet de mini, maar het opklapmechanisme is hetzelfde). We hebben er twee, mijn man's exemplaar is "tweede" toestel, dus niet zo vaak in gebruik en bovendien pas 4 maanden oud, de mijne is een jaar oud en wordt dagelijks gebruikt, waarbij hij veelvuldig opgeklapt wordt, omdat ik niet veel bel, maar des te meer gebruik maak van internet/email. Wanneer ik ze met elkaar vergelijk, kan ik niet zeggen, dat de "oude" minder degelijk voelt, dan het relatief weinig gebruikte exemplaar, dus de bouwkwaliteit is volgens mij prima, m.u.v. het soms wat krakende batterijklepje (stoort mij verder niet), maar dat is bij de mini opgelost.
Wanneer je veel internet en emailt vind ik persoonlijk het schuine scherm van de N97 (mini) prettiger, dat het vlak openschuivende scherm van de N900 en de C6.
Gepost op 01/09/10 om 14:36 uur
Ik heb zojuist de nokia x6 gekocht, en ik heb er nog geen problemen mee, maar zijn er nog veel kinderziektes? heb met mn vorige nokia continu ge-etter gehad...?

en als laatste vraag, zijn alle widgets enzo met alle providers verkrijgbaar?

Modbreak:
url-tags aangepast.
Pinokkio wijzigde dit bericht op 01/09/10 om 14:36.
Gepost op 02/09/10 om 09:04 uur
Moderator
Pinokkio
Ik heb ook een X6, nergens last van. Widgets en andere apps zijn niet providerafhankelijk, dit is gewoon software voor je telefoon.
Gepost op 04/09/10 om 00:32 uur
@Pinokkio,

Ik ben heel nieuwsgierig naar jou ervaring met de Nokia X6 (16GB), want ik zag dat je ook ervaring hebt met de Nokia n97 mini.

Ik moet nog steeds een keuze maken, want de Nokia N8 is nog niet voordelig leverbaar.
Gepost op 11/09/10 om 13:56 uur
Nog maar eens onder de aandacht brengen nu de vakanties voorbij zijn.

Heeft er iemand goede ervaringen of slechte ervaringen met de Nokia N97 mini en de Nokia X6 ?

Of beter naar een ander toestel kijken die enkel met GPS (dus geen A-GPS) een gratis of betaald navigatie systeem gebruik maakt?

Ik las op een ander forum dat de X6 een glazen scherm heeft waardoor die makkelijker zou sneuvelen bij vallen.

Een Nokia N97 mini kan ook vallen, maar bestaat uit 2 delen, maar die zou tegen een stootje kunnen.
Casper wijzigde dit bericht op 11/09/10 om 13:56.
Gepost op 11/09/10 om 15:15 uur
Moderator
Pinokkio
Regel 1 bij mobiele telefoons: laat ze niet vallen. Het lijkt me overigens onzin dat de X6 gevoeliger is voor vallen dan de N97 ...
Gepost op 12/09/10 om 21:10 uur
Nou Casper, je bent al een maand bezig en nog geen besluit kunnen nemen.... Nokia N8 komt komend kwartaal bij T-Mobile in de aanbieding! Met enkele andere toppers.
Gepost op 13/09/10 om 00:08 uur
Ik zou wel willen weten wat de N8 gaat bieden, maar T-Mobile gaat het gratis internet verwijderen, dat is volgens mij geen slimme zet.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone