internet stick simlockvrij maken

Gepost op 06/09/10 om 15:01 uur
Ik moet een somlock vrije dongel opsturen naar een vriend in Afrika.Hoe kom ik te weten of ze simlock vrij zijn.Er staan er op de M-Plaats,maar de mensen weten ook niet of ze vrij zijn.Wie kan me iets vertellen daar over.Alvast hartelijk bedankt.
vr. gr. Tilly
Gepost op 06/09/10 om 17:36 uur
Winkel
http://www.voordeelmobiel.nl
@tilly46
U kunt kijken of er een simlock er op zit, door een simkaart van een andere provider er in te doen. Werkt deze, dan is het simlock vrij. Werkt deze niet, dan heeft u grote kans dat er een simlock op zit.

Succes!
Gepost op 06/09/10 om 19:57 uur
Waar haal ik zo,n simlock kaart vandaan?Heb er zelg geen.
Gepost op 07/09/10 om 09:59 uur
tilly46>>Waarom ga je niet gewoon even naar een telefoonwinkel. Nu zit je met al je ondeskundigheid hier een beetje te "chatten".
Gepost op 19/09/10 om 17:46 uur
Moderator
Net als bij Kilroy heb ik inmiddels bericht binnen waarin Vodafone stelt dat het serienummer van de datastick van de aanvraag van de unlockcode niet klopt. Kijken waar dit strand bij Vodafone.
Gepost op 20/09/10 om 09:42 uur
@Koen,

Ik heb mijn stick ondertussen aangetekend verstuurd naar Vodafone waarbij Vodafone mij de 8,15 retour moet storten. Handtekening is ondertussen terug en ik wacht het nu weer even af of ik mijn stick unlocked terug krijg en natuurlijk mijn 8,15 op mijn bankrekening op 7 Oktober ben ik 3! maanden bezig.
Gepost op 20/09/10 om 10:11 uur
Hugo Boss
Pfff, 3 maanden al.. Haal voor een tientje een nieuwe bij de MediaMarkt en vraag die 10 euro terug van Vodafone. Is het probleem ook opgelost ;)
Gepost op 20/09/10 om 11:45 uur
@Hugo: als jij het treinkaartje naar Mediamarkt Utrecht vergoedt
Gepost op 20/09/10 om 12:09 uur
Hugo Boss
Ik ben Vodafone niet ;)

Nee maar serieus, stel het ze voor als er weer niks uitkomt nu.
Gepost op 20/09/10 om 14:31 uur
Moderator
Een nieuwe zal niet helpen. Vodafone "gijzelt" zijn modems volgens mij door in de Vodafone software geen mogelijkheid op te nemen om simkaarten van een ander netwerk te gebruiken. Ook als het modem simlockvrij is, zal je met de Vodafone software nooit met een andere simkaart van een andere provider kunnen werken. Kortom: je kan als dit klopt een Vodafone modem noot gebruiken op een concurrerend netwerk. Vodafone schakelt de concurrent niet uit door gunstige tarieven en goede service maar door blokkades in de modemsoftware.

Juist daarom is het goed dat Kilroy het modem heeft teruggestuurd. Als Vodafone maar voldoende last hiervan krijgt moeten ze wel aangepaste modemsoftware gaan leveren. Dat is voor ons allemaal beter.
Gepost op 20/09/10 om 14:39 uur
ik heb in het andere draadje beschreven hoe je de generic Huawei software kunt installeren, zodat je geen last meer hebt van die beperking. Dit werkt iig voor de K3765, maar wellicht ook voor andere modellen.
Gepost op 20/09/10 om 17:42 uur
Hugo Boss
Je hoeft toch niet je Vodafone software te gebruiken? Gewoon een inbelverbindinkje instellen in Windows en dan werkt het ook perfect.
Gepost op 20/09/10 om 18:24 uur
nee, uiteraard hoef je de vodafone software niet te gebruiken.

De Huawei software is echter heel handig:
Het houdt je datagebruik bij, je kan er mee sms-en, mms-en én bellen!
Gepost op 20/09/10 om 23:17 uur
Moderator
@Birdie: bedankt, voor die Huawei stickjes is dat ideaal. Getest en inderdaad het werkt. Ook een goede tip om de originele software eerst naar een geheugenkaart in het stickje te kopiëren.

Nu nog opgave 2: een ZTE stickje van Vodafone. Daar komen ze zelf ook niet uit.
Gepost op 02/10/10 om 15:28 uur
voor de mensen met de problemen in dit topic, kijk even in het srs topic, t/m maandag 4 october kan je gratis unlockcodes krijgen van ZTE en Huawei modems!
Gepost op 03/10/10 om 19:34 uur
@Koen.

Hoe kopieer ik de software naar het geheugenkaartje ?
Gepost op 28/10/10 om 11:21 uur
Ik heb vandaag mijn stick terug gekregen hij is unlocked na meer als 3! maanden volhouden en tig emailtjes naar Vodafone. Nu is kijken of ik erachter kan komen hoe ik een andere kaart kan gebruiken en waar ik software kan vinden. De aanhouder wint :-)
Gepost op 28/10/10 om 11:28 uur
Moderator
@petost: bij mij lukte het gewoon om het bestandje wat op de stick staat naar de geheugenkaart te kopiëren. Als dit gelukt is, dan pas de stick updaten en het Vodafone bestand op de stick laten overschrijven door de nieuwe firmware.

Ik kreeg weer een email van Vodafone dat de ZTE stick simlockvrij was. Intussen heb ik mijn ZTE stick trouwens weggegeven. Had geen zin nog verder met Vodafone in de slag te moeten. Intussen gebruik ik zo'n Huawei stick en die doet het prima unlocked en wel.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone