internet stick simlockvrij maken

Gepost op 15/08/10 om 18:30 uur
Ik heb een internet usb stick van Vodafone die ik graag simlockvrij wil maken.De unlockcode heb ik al via internet gekregen.Maar hoe en waar voer ik die code in?
Toen ik een T-Mobile data stick ging unlocken "vroeg" de stick zelf op een gegeven moment om de code toen ik er een "niet T-Mobile" simkaartje indeed. De Vodafone usb zegt echter alleen dat er een verkeerde sim inzit en geeft mij niet de gelegenheid om de unlockcode in te voeren.
Wie weet de oplossing of een website waar ik een uitleg kan vinden?
Gepost op 15/08/10 om 19:36 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
Website Vodafone? Klantenservice Vodafone?
Gepost op 15/08/10 om 19:50 uur
De Vodafone USB-sticks voor mobiel internet hebben volgens mij helemaal geen simlock.

Het probleem met die modems is dat de software die daarin zit alleen Vodafone simkaarten accepteert.

Ik kan vanaf hier niet beoordelen of dat voor alle modems geldt, maar op hun site kwam ik dat tegen toen ik bij de modems ging kijken.

Waarschijnlijk kun je dat alleen oplossen via Vodafone zelf. Of er moet op internet een flash-tool zijn waarmee je die software kunt vervangen door die van de oorspronkelijke fabrikant.

Maar hoe dat precies zit, weet ik niet.
Gepost op 15/08/10 om 20:16 uur
Moderator
Pinokkio
Ik heb zelf een (Huawei) K3565 van Vodafone, deze was wel degelijk gelockt. Via een tooltje dat ik op dit forum heb gevonden, heb ik deze simlockvrij gemaakt.
Gepost op 15/08/10 om 20:25 uur
Moderator
Voor PC kaarten heeft Vodafone hier unlock info op de website staan en een link naar een unlocktool voor Option en Novatel wireless PC kaarten. Als je doorklikt krijg je een unlockformulier en een unlocktool. Voor de USB modems van Vodafone vraag ik mij ook af hoe het werkt. Sowieso worden USB modems niet herkend door de IMEI herkenner in het unlockcode aanvraag formulier.
Mogelijk heeft Vodafone wel een unlocktool voor hun USB software. Op hun website in iedergeval niet te vinden.

Heb je de code trouwens via Vodafone of via zo'n andere site? Pas wel op met de unlocktools die op "illegale" websites staan: de meesten hebben helaas een trojaans paard/virus in zich zitten.
Gepost op 15/08/10 om 20:45 uur
@ Pinokkio Weet je nog welk tooltje dat was en waar je het gevonden had?

De code heb ik gekregen via een site die genoemd werd in het topic van de ns usb stick actie.(drie retourtjes was 1 stick)
Gepost op 15/08/10 om 22:26 uur
Ik heb ongeveer twee en een half jaar geleden een Vodafone prepaid datapakket gekocht met een Huawei E220.
Toen ik na ruim een jaar de unlockcode vroeg via een formulier op de website van Vodafone, kreeg ik per brief te horen dat daar geen simlock op zat. Ik kon het toen niet controleren en omdat ik alleen voor gebruik in Thailand een simlockvrij modem wilde hebben, was dat toen ook geen probleem.
In juni probeerde ik echter met een datakaart van T-mobile in NL verbinding te krijgen, maar dat lukte niet. Na veel heen en weer gewinkel (ook bij de klantenservice van Vodafone) zonder iets op te schieten kwam ik bij The Phonehouse, waar een vriendelijke dame met Vodafone belde en te horen kreeg dat er wel een netwerk-lock op zit!!
Dat was daags voordat ik naar Thailand ging. Dus geen gebruik van de E220 daar.
Nu ik terug ben moet ik Vodafone maar eens confronteren met hun leugenachtige brief. Ben benieuwd.
Als iemand hier een oplossing weet, dan hoor ik het graag.
Gepost op 15/08/10 om 23:14 uur
Moderator
Ik ben inderdaad benieuwd hoe Vodafone dit soort aanvragen gaat oplossen. Desnoods moet Vodafone maar een simlockvrij modem gaan leveren als vervanging toch?

@ikkenietweet: om maar even sneller te zijn met antwoorden dan Pinokkio...;) Ik heb ook een tooltje gebruikt om een T-Mobile modem simlockvrij te krijgen. Dat tooltje heb ik toendertijd volgens mij gevonden in het NS topic waar je het over hebt.

@hansnl: er staan wel methoden beschreven om die modems simlockvrij te maken. Ik heb er ooit gewoon de originele Huawei software opgezet, waarna hij simlockvrij bleek. Op andere Huawei modems gaf dat helaas geen resultaat.

Gepost op 16/08/10 om 12:22 uur
Ik heb ook problemen met vodafone ik heb de unlockcode gekregen van mijn Huawei K3520 na 2 maanden eerst klopte het imeinr niet terwijl dit wel klopte. Nadat ik de code heb gekregen miste ik de leidraad over hoe ik hem moest unlocken. Ik kreeg van Vodafone een link naar een duitste unlocksite dit niks met Vodafone te maken heeft dit omdat men zei dat men niks kon vinden binnen vodafone over een handleiding over hoe mijn stick te unlocken. Ik heb nu een klachtenbrief met alle emailcorrespondentie verstuurd, en het verwijt dat men gesimlockte sticks verkoopt zonder de service achteraf te leveren tot opheden is het stil van de kant van vodafone. Ik ben blij dat ik niet bel met vodafone want je zou je toestel maar willen unlocken!!
Gepost op 16/08/10 om 12:25 uur
Moderator
Pinokkio
[offtopic]
Quote:
Ik ben blij dat ik niet bel met vodafone want je zou je toestel maar willen unlocken

Daar heb ik dan weer wel goeie ervaringen mee
[/offtopic]
Gepost op 16/08/10 om 12:33 uur
123456
@ikkenietweet: Op http://a-zgsm.com/huawei.php staat een online tool. Verdere ervaringen ermee staan in dit topic. Anders kun je ook een code vragen via het gsmhosting forum.
123456 wijzigde dit bericht op 16/08/10 om 12:33.
Gepost op 16/08/10 om 17:37 uur
@ 1234567

Heel erg bedankt voor de info.Vanavond maar eens proberen.
De code had ik al gekregen via je laatste link.
ikkenietweet wijzigde dit bericht op 16/08/10 om 17:37.
Gepost op 16/08/10 om 23:01 uur
Moderator
@Kilroy: ik zit inmiddels ook al enkele weken te wachten op een unlockcode voor de K3520-Z. Ik krijg het idee dat Vodafone zijn dashboard software totaal heeft dichtgetimmerd om unlocks via andere wegen te voorkomen. Hoe snel was men met de eerste code/reactie in jouw richting?
Gepost op 16/08/10 om 23:05 uur
@Koen het duurde 2 maanden voor ik de code kreeg eerst de vodafone winkel geweest konden niks doen toen de telefonische ks na anderhalve maand ben ik gaan mailen en daar kreeg ik uiteindelijk een code maar dus geen handleiding over hoe ik hem kan unlocken.
Gepost op 16/08/10 om 23:49 uur
Ik loop al een tijdje met KPN te klieren, had een actie opgezet, misschien handig om de eerste post op de volgende link te lezen en actie te ondernemen:

Link

Ik krijg de codes wel te pakken, maar het invoeren is een heel ander verhaal.
Gepost op 24/08/10 om 12:00 uur
123456
Ik heb een programma genaamd Mobile Data Monitoring Application gevonden die via de command line opdrachten kan sturen. Zoals bijvoorbeeld de unlockcode naar Huawei sticks:
Quote:
/unlock:<code> - Send 6 or 8-digit network operator unlock code (Huawei only).

Meer op www.nerve.org.za/mdma en www.nerve.org.za/mdma/readme.txt

Gepost op 01/09/10 om 22:36 uur
ik heb een mob merk huawei type G6600.
wie kan mij helpen om de simlock eraf te halen.

gr. Theo
Gepost op 05/09/10 om 09:53 uur
Ik heb een tijdje geleden een brief gestuurd naar Vodafone met daarin de klacht dat men NIET weet hoe de usbstick te unlocken. Ik heb er een reactie per email op gekregen om de stick op te sturen naar Vodafone naar een antwoordnummer maar dit wel aangetekend te doen. Ik ben dus verantwoordelijk voor de verzendkosten om mijn usbstick niet kwijt te raken in de post?? Ik zal een mailtje terugsturen met daarin het verzoek dat ZIJ verantwoordelijk zijn voor die kosten en NIET ik!! Dit is natuurlijk de omgekeerde wereld!!
Gepost op 06/09/10 om 01:26 uur
Misschien is het mogelijk het bij één van de Vodafone shops in te leveren i.p.v. aangetekend opsturen.
Gepost op 06/09/10 om 09:17 uur
@Casper, De vodafonewinkel? Daar ben ik aan het begin van deze strijd binnengestapt en daar zei men overduidelijk enkel de KS kan wat doen dus daar stap ik echt niet meer binnen

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone