T-Mobile Web 'n Walk

Gepost op 24/08/10 om 12:01 uur
Ik vroeg mij af hoe de snelheid van Web 'n Walk standaard is op een nieuwe Android (v2.1) toestel. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Dus gaat surfen lekker zonder al te veel wachten, youtube filmpjes bekijken zonder haperingen? flash filmpjes in browser bekijken zonder haperingen? etc etc.

Graag hoor ik ervaringen mbt de snelheid van web 'n walk standaard op een nieuwe Android toestel. Je kan ook je ervaring geven als je geen Android hebt, maar een ander OS.
Gepost op 25/08/10 om 12:22 uur
Echt niemand ervaring met web 'n walk standaard icm 1 van de nieuwere toestellen?
Gepost op 25/08/10 om 17:12 uur
Vooruit. Ik dan maar. Ik gebruik het op een Samsung Wave. Het nieuwe OS daarop is Bada. Een supersnel toestel met een 1 Ghz processor. Dat kan dus nooit een probleem zijn.

Internetten gaat feilloos, maar streaming video is af en toe problematisch. Bij - bijvoorbeeld - Uitzending Gemist komt 2,3 Mb per minuut aan dataverkeer binnen. Af en toe moet het toestel even ,,bufferen", omdat de aanvoer te traag is. Ook vervormt het beeld dan, omdat het oude nog ,,in beeld" is, terwijl de nieuwe beelden gebufferd en vervolgens weergegeven worden.

Bij NOS Mobiel - dat een mindere kwaliteit levert - doet dat probleem zich met ongeveer 1 Mb per minuut (Het Journaal) niet voor. YouTube-filmpjes worden naadloos weergegeven.

Misschien heb je hier iets aan.

Oh ja, digitaal radio luisteren (Tunin.fm) gaat ook foutloos.
hpahpa wijzigde dit bericht op 25/08/10 om 17:12.
Gepost op 26/08/10 om 02:57 uur
Volgens mij willen ze graag dat je de duurdere variant van Web 'n Walk voor streaming gebruikt, maar kan je niet eerst je buffer vol laten lopen om vervolgens het betreffende programma te bekijken?

Ik doe dat soms ook met de internet explorer op de PC, dat is wel zo handig, maar of dat ook op een mobiele telefoon kan, daar ben ik best nieuwsgierig naar.
Gepost op 26/08/10 om 13:04 uur
@ hpapa

Thanks!

Waarom ik dit vraag is omdat ik zelf een T-mobile abo icm web 'n walk wil aanschaffen. Maar als de snelheid ervan niet goed genoeg is, wil ik kijken naar een alternatief, vandaar mijn vraag.

Dus als er nog meer mensen zijn, voel je vrij om je ervaring te plaatsen ;)
Gepost op 26/08/10 om 16:54 uur
Als je 3g bereik hebt is het wel te doen, maar alleen g bereik valt het vind ik toch wat tegen.

Gepost op 29/08/10 om 00:05 uur
De snelheid hangt natuurlijk af van het type mobieltje dat je hebt, je 'bereik' en natuurlijk de lengte/MB's van filmpjes of muziek. Zelf heb ik web n walk op mijn Motorola Milestone, en langere filmpjes duren nu enmaal langer om te bufferen dan korte filmpjes. Maar, na wat laadtijd gaat alles perfect en de snelheid is prima.

Gepost op 30/08/10 om 19:51 uur
Mag je trouwens web en walk ook gebruiken voor op je laptop met een internetstick?

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone