[SonyEricsson K220i] Mijn K220i geeft onterecht aan: Inactieve SIM.

Gepost op 03/09/10 om 19:58 uur
Ik heb een Sony Ericsson K220i.
Als ik een willekeurige SIM-kaart die het (in welk ander toestel dan ook) gewoon doet, in mijn K220i schuif, en de batterij er weer in doe, en het toestel aanzet, dan verschijnt er in het scherm de melding: Inactieve SIM.
Maar dit klopt niet, want de SIM-kaart is wel actief.
Ik heb er al diverse geprobeerd.
Bij alle actieve SIM-kaarten geeft hij dit aan.
Wat is er hier aan de hand?
Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt.
Gepost op 03/09/10 om 22:39 uur
Misschien vervuilde contacten? Schuif de simkaart eens een paar keer over de contacten, misschien worden de contacten dan schoongeschuurd...
Gepost op 04/09/10 om 12:28 uur
Moderator
Probeer eens een software update uit te voeren. Ik vrees dat je toestelsoftware of corrupt is geraakt of dat het toestel slecht overweg kan met sommige simkaarten. Wat ook nog kan is dat de simkaarten slecht contact maken. Kijk dan eens of je een stukje plastic of papier bovenop de simkaart kan leggen om iets meer druk op de contactjes te krijgen die de simkaart moeten lezen. Bij nokia's is dat het beproefde concept om het weer te laten werken. Bepaalde oudere typen Nokia's zoals de 6310i kregen zelfs het stukje plastic al af fabriek onder de accu geplakt om voldoende druk op de simcontacten te genereren.
Gepost op 04/09/10 om 13:12 uur
Ik heb de accu eruit gehaald en nog maar eens even goed gekeken naar de contactpuntjes van het toestel. Bij al mijn andere toestellen zijn er 6 contactpuntjes te zien. Bij deze Sony Ericsson K220i zie ik er maar 3. De andere 3 zitten verscholen onder de plastic behuizing van het toestel, daar schuif je dus het onderste gedeelte van de SIM-kaart naar binnen. En dat deel van de SIM-kaart zie je dan dus ook niet meer. Maar goed, de 3 contactpuntjes zijn niet alledrie hetzelfde. 2 zien er goed uit, maar de derde is beschadigd/verbogen. En die is ook iets korter dan de andere twee. Ik zie dat deze contactpuntjes naar beneden kunnen buigen als je de SIM-kaart erin schuift, ze zijn dus flexibel. Bij mijn Nokia 1600 zijn het gewoon 6 goudkleurige bultjes, die gewoon een leven lang meegaan. Dat is gewoon stevig. Goede kwaliteit. Maar bij dit toestel is het toch best wel fragiel gemaakt/ontworpen, vind ik. Dit kan gewoon beschadigd raken. Maar goed, wat zou ik hieraan kunnen doen? Is solderen een optie? Dan wordt het ook een hoopje, net als bij mijn Nokia 1600. Heeft iemand dit wel eens eerder gedaan? Of heeft iemand een andere oplossing/suggestie?
Gepost op 04/09/10 om 14:20 uur
Simlock ?
Gepost op 04/09/10 om 14:51 uur
dreumes
Ook de 6 bultjes van je nokia 1600 zijn flexibel. De contactpunten van je K220 zijn "dakjes". Kan je het kortere puntje niet met een speld iets opwippen? Het kan zijn dat dit contactpunt geen contact maakt met je sim of wel contact maakt maar niet op de goede plek omdat het contactpunt verbogen is.

@ nicobart,
Bij een gelockt toestel krijg je geen melding inactieve sim, wel ongeldige sim.
dreumes wijzigde dit bericht op 04/09/10 om 14:51.
Gepost op 04/09/10 om 18:54 uur
De contactpunten van de K220i zitten op hele smalle goudkleurige plankjes (van mij mag je het ook dakjes noemen hoor, geen punt). Het is dus zo dat als je de SIM-kaart erin schuift, dat dan het contactpunt contact maakt met de simkaart, en tegelijk door de druk van de SIM-kaart buigt het plankje naar binnen toe en maakt het ook contact met de binnenkant van het toestel. Net als met een grote nietmachine op je bureau. Je drukt met je pols op de voorkant van de nietmachine, waardoor je het als een hefboom naar beneden drukt, eenmaal beneden maakt de onderkant van de nietmachine ook contact en dan komt er een nietje uit. Ik vind dat ze dit niet zo hadden moeten ontwerpen. Als je de SIM-kaart er niet goed in schuift, dan kun je het plankje met het contactpunt dus zomaar even buigen/beschadigen.
Gepost op 04/09/10 om 20:46 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
Verplaatst naar het juiste toestelforum.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone