[Tele2] Technische vraag

Gepost op 07/09/10 om 13:56 uur
De stuk voor stuk vriendelijke medewerkers van de Tele2 klantenservice lossen mijn probleem niet op. Sinds juni (!) heb ik ze al meerdere malen herinnerd, helaas zonder resultaat. Misschien weet één van jullie waar het pijnpunt ligt.

Ik kan mijn mijn Tele2 mobiel aansluiting niet sms-en naar Italiaanse mobiele aansluitingen. In de map reports wordt de sms weergegeven als Pending ipv Delivered.

Wat wel werkt:
Sms-en naar NL nummers.
Sms-en vanaf een andere aanbieder naar Italiaanse nummers.

Wat niet werkt:
Sms-en vanuit het buitenland naar Italiaanse nummers.
Sms-en met een andere telefoon met de Tele2 aansluiting naar een Italiaanse aansluiting.

Mocht een van de Tele2 medewerkers mij toch terugbellen, zoals al meerdere malen beloofd, dan zal ik het melden.
Gepost op 07/09/10 om 14:57 uur
ciao
Naar welke Italiaanse providers heb je geprobeerd te sms-en?
Wind Italia, Tim en Vodafone Italia?
Gepost op 07/09/10 om 15:13 uur
Vodafone én Wind en/of Tim.

In ieder geval niet naar GSM Service Providers.
Gepost op 07/09/10 om 21:38 uur
Werkt SMSsen naar een ander land dan IT of NL ook niet?
Gepost op 07/09/10 om 22:32 uur
Hugo Boss
Denk dat ze geen goede overeenkomst hebben met de betreffende providers. Heb wel vaker verhalen gehoord met problemen bij Tele2 met gebruik naar/uit het buitenland. Ben dan ook bang dat er niet snel een oplossing zal komen, dus zou maar overstappen op een andere provider.
Gepost op 08/09/10 om 00:42 uur
@Napsju Sms-en naar NL werkt. Ik heb niet geprobeerd naar andere landen te sms-en. Zou dat nuttige informatie kunnen zijn?

@Hugo Boss Dat zou een goede verklaring kunnen zijn. Overstappen is een optie, maar dan wordt het minder voordelig voor mij. Nu ik heb een oude Tele2 alles-in-een bundel wat voor mijn belgedrag super voordelig is.

Voorheen was sms-en naar Italie trouwens geen probleem en bellen werkt gewoon.
Gepost op 08/09/10 om 08:38 uur
Yre
Tele2 maakt gebruik van het netwerk van T-Mobile dus zou ik denken dat als T-Mobile een smsovereenkomst heeft met een provider dit voor Tele2 ook geldt. Toch komt de info op beide websites niet helemaal overeen. Op de website van Tele2 zelf zie je bij alle vier de providers de services SMS MO en SMS MT staan (ontvangen en verzenden). Op de website van T-Mobile zie je dat het het alleen niet mogelijk is om een sms te verzenden naar een klant van Hutchison 3G.

Als Tele2 dit niet voor je kan oplossen zit er inderdaad niets anders op dan over te stappen naar een andere provider.
Gepost op 08/09/10 om 09:37 uur
Typisch tele 2 probleem. Ik ben al tijdje bezig geweest om te smsen naar het buitenland, maar helaas PENDING inderdaad.!!! heb inmiddels een andere abbonement.
Gepost op 08/09/10 om 10:19 uur
Beste Tim,

Vervelend dat je niet naar Italie kan SMS-en. Zou ik alsjeblieft je mobiele nummer mogen ontvangen, dan kan ik kijken waarom dit niet lukt. Je kunt dit sturen naar danielle@tele2.com o.v.v. tim. Graag zie ik je gegevens tegemoet!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
Gepost op 09/09/10 om 16:12 uur
Danielle komt er zo snel mogelijk op terug. Wordt vervolgd.

Denken jullie dat niemand met Tele2 naar Italiaanse providers kan sms-en?
Zou een sim-kaart wissel kunnen helpen?
Gepost op 09/09/10 om 16:59 uur
Hugo Boss
Vind het wel vreemd dat het eerst wel gewerkt heeft. Probleem zal in ieder geval bij Tele2 liggen, dus wacht eerst hun reactie maar af. Het zal een technisch probleem zijn, wie weet met routeringen ofzo ;)
Gepost op 09/09/10 om 17:33 uur
Dit heeft, zoals hierboven al gemeld, inderdaad te maken met de roamingovereenkomsten van Tele2. Dit staat los van de roaming overeenkomsten die T-Mobile heeft afgesloten; het kan dus best zijn dat het met T-Mobile wel werkt, maar met Tele2 niet. Ik zou je adviseren om over te stappen naar een andere provider.
Gepost op 10/09/10 om 11:40 uur
Als je zelft gebruik maakt van roaming en je gaat vanuit een buitenlands netwerk sms'en naar een ander land ( niet nederland )maak je gebruik van de roamingpartners van dat land.

*edit* Deze spuit 11 leest net dat dit niet helemaal de vraag is.
Gepost op 16/09/10 om 15:11 uur
Eindelijk hebben ze het lek boven. Er is een conflict met de betaalafspraken met providers en adviseren me over te stappen, omdat ze niet weten wanneer alles weer gaat werken.

Ze excuseren zich en zetten dit vrijwillig kracht bij om een bedrag te crediteren.

Bedankt voor jullie reacties!
Gepost op 16/09/10 om 23:00 uur
Moderator
Dan wordt het uiteindelijk gelukkig toch nog netjes opgelost.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
250 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone