PoivY zowel via vast als mobiel

Gepost op 13/09/10 om 21:23 uur
Ik heb thuis een ZyXEL modem van Telfort waar ik de Siemens Gigaset C470 IP op aangesloten heb, waar ik Budgetphone gebruik voor inkomende gesprekken en PoivY (Betamax dochter) voor uitgaande gesprekken. Dit werkt geweldig en spaart me op jaarbasis aardig wat uit.

Nu wil ik begin volgend jaar een nieuwe mobiel aanschaffen (abonnement loopt af) en dit gaat op zeker een smartphone worden, waarschijnlijk een die draait op Android. Nu weet ik dat ik op deze telefoon het programma'tje Sipdroid kan zetten, waarmee het mogelijk is om bijvoorbeeld met behulp van mijn PoivY account een stuk goedkoper te bellen. Dit zal vooral prettig zijn als ik eens in het buitenland ben, en ik een WiFi netwerk tot mijn beschikking heb.

Nu is mijn vraag; geeft het geen problemen als ik PoivY ook voor de mobiel instel? Immers ook thuis zitten de PoivY instellingen in de router, en ik weet dat als ik bijvoorbeeld hier op de pc de PoivY softphone opstart dit problemen geeft. De softphone wordt dan na een aantal seconden gedeactiveerd met een soort van melding dat het al in gebruik is (via de router natuurlijk).
Gepost op 13/09/10 om 21:38 uur
Hugo Boss
Is het niet een idee om je router bereikbaar te maken vanaf afstand? Uiteraard goed beveiligen met wachtwoord! Dan kun je vanaf afstand je SIP account deactiveren en dan vervolgens zelf aanmelden. Het werkt misschien wel even, maar na een tijdje zal de router toch ook opnieuw aanmelden en wordt je eraf gegooid op je mobiel. Misschien zijn hier zelfs ook wel wat settings over in te vullen, zoals een retry time.
Gepost op 13/09/10 om 22:31 uur
Dat kan inderdaad. Als je de eigen softphone gebruikt van Poivy logt die weer uit maar niet als je twee SIP clients gebruikt.
Gepost op 14/09/10 om 07:08 uur
Ik gebruik op mijn wildfire sipdroid, met internetcalls.
maar volgens mij blijf ik aan beide kanten gewoon online.(thuis en mobiel)

Gepost op 14/09/10 om 08:06 uur
http://www.elsinga.net
Ik heb thuis 1 van mijn Poivy accounts 2x ingloegd (1x Gigaset 685IP, 1x 3CX servertje) en dat werkt prima. De enige die exclusief toegang wil is de eigen Poivy applicatie/client.
Gepost op 14/09/10 om 15:37 uur
Ok, het zou dan gewoon moeten gaan werken.

Zodra ik de smartphone heb, ga ik het proberen.

Hoe is de geluidskwaliteit trouwens bij het gebruik van Sipdroid over WiFi en/of 3G?
Gepost op 15/09/10 om 22:36 uur
via sipdroid op een android en via wifi was het geluid goed maar er zat wel een vertraging op..
ik stond achter in de kamer en de zoon voor met de huistelefoon en er was toch wel een seconde vertraging.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone