Ik heb thuis een ZyXEL modem van Telfort waar ik de Siemens Gigaset C470 IP op aangesloten heb, waar ik Budgetphone gebruik voor inkomende gesprekken en PoivY (Betamax dochter) voor uitgaande gesprekken. Dit werkt geweldig en spaart me op jaarbasis aardig wat uit.
Nu wil ik begin volgend jaar een nieuwe mobiel aanschaffen (abonnement loopt af) en dit gaat op zeker een smartphone worden, waarschijnlijk een die draait op Android. Nu weet ik dat ik op deze telefoon het programma'tje Sipdroid kan zetten, waarmee het mogelijk is om bijvoorbeeld met behulp van mijn PoivY account een stuk goedkoper te bellen. Dit zal vooral prettig zijn als ik eens in het buitenland ben, en ik een WiFi netwerk tot mijn beschikking heb.
Nu is mijn vraag; geeft het geen problemen als ik PoivY ook voor de mobiel instel? Immers ook thuis zitten de PoivY instellingen in de router, en ik weet dat als ik bijvoorbeeld hier op de pc de PoivY softphone opstart dit problemen geeft. De softphone wordt dan na een aantal seconden gedeactiveerd met een soort van melding dat het al in gebruik is (via de router natuurlijk).