Internet op laptop

Gepost op 27/09/10 om 15:03 uur
Ik heb de laatste laptop van de LAdi gekocht: http://aldi.medion.com/md98430/nl/ en hij bevalt prima (ben een zeer eenvoudige gebruiker).

Er zit een soort modem in, misschien dat jullie kunnen zien wat voor een precies.

Vraag: hoe krijg ik het beste mobiel internet voorelkaar? Ik internet buiten de deur heel weinig, maar wil wel de mogelijk hebben, dagelijks.

Ik zag bij T-Mobile en bij Vodafone een prepaidabo, zou dat wat zijn?

En mijn paar weken op vakantie in Italië?

Hoop op veel reacties, maar houd het simpel, guys! Dank!!
Gepost op 27/09/10 om 15:05 uur
T-Mobile prepaid mobiel internet in ieder geval niet, want daarbij is buitenland gebruik uitgeschakeld. Vodafone prepaid is dan het beste, of wellicht Hi Laptop Vandaag Online, dat is ook een soort prepaid constructie.
Gepost op 27/09/10 om 15:11 uur
Dank voor je snelle reactie.
Hi heb ik bekeken, maar dat is min. 2,50 per dag, ook als je kort internet. Dus als je dagelijk kort je mail checkt kom je al op 30 x 2,50 euro.

Hebje enig idee hoe Vodafone technisch werkt, moet je iets in je laptop steken of is het kaartje dat er standaard in zit ook al goed?
Gepost op 27/09/10 om 15:14 uur
Je laptop heeft waarschijnlijk geen geintegreerd UMTS/HSDPA modem, dus dat betekent dat je nog een losse usb dongel erbij moet nemen. Die moet je dan dus in de usb poort van je laptop steken. voor gedetailleerde info kan je trouwens ook met ons bellen.
Gepost op 27/09/10 om 15:27 uur
Ik wil best bellen, maar wie ben je? ;)

Dit zit er in:

http://www.realtek.com.tw/products/productsView.aspx?Langid=1&PFid=48&Level=5&Conn=4&ProdID=226

Heb je daar wat aan?
Gepost op 27/09/10 om 15:27 uur
Ik kan bv. nu al op het netwerk van de buren internetten, maar is niet echt een houdbare situatie, denk ik... ;)
Gepost op 27/09/10 om 15:31 uur
050-3188540, metjelaptoponline.nl. er zit gewoon een WLAN antenne in, maar geen mobiel internet via UMTS/HSDPA, dan moet je dus nog een dongel hebben.
Gepost op 27/09/10 om 15:34 uur
Wat zou je goedkoopste voorstel voor mij zijn?
Gepost op 27/09/10 om 16:59 uur
123456
Info over prepaid internet op je laptop via Vodafone:
- Algemene informatie en tarieven Nederland.
- Tarieven buitenland.
- Handleiding (PDF).
123456 wijzigde dit bericht op 27/09/10 om 16:59.
Gepost op 27/09/10 om 17:14 uur
Dank, ben een stuk wijzer.

het wordt binnenkort prepaid van Vodafone met een los prepaidkaartje in Italie.

Kan ik daar (in Italië) dan dezelfde dongel voor gebruiken of moet ik weer een nieuwe aanschaffen?
Gepost op 27/09/10 om 19:20 uur
Moderator
De software van Vodafone dongels bepaalt welke simkaarten werken. Als je de software voor je gang naar Italië opnieuw installeert met Vodafone Italië als instelling en daar een prepaidkaart koopt, dan kan je die buitenlandse Vodafone simkaart gewoon in een Vodafone modem gebruiken. Ben je weer terug in Nederland dan moet je weer de Nederlandse software kiezen.

Wat misschien handiger is, maar ook duurder is een simlockvrij modem wat niet aan een provider gebonden is. Zoek maar eens bij PDA shop of kijk of een telecomwinkel ook een simlockvrij modem voor je te koop heeft.
Gepost op 28/09/10 om 00:18 uur
Hugo Boss
Tientje bij de Media Markt, simlockvrij, geen ingebouwde software gebruiken maar zelf een inbelverbinding op de pc instellen met inbelnummer *99#. Ook moet je de pincode even uitschakelen op je simkaart, ander zal die zonder software nooit op kunnen starten in je dongle ;)
Gepost op 28/09/10 om 08:29 uur
@Hugo
Zoals je wellicht weet hanteren de MediaMarkten geen uniforme prijsstelling in de verschillende vestigingen.... In welke vestiging(en) zijn de sticks (neem aan de K3765..) nu een tientje ??
Gepost op 28/09/10 om 13:32 uur
Hugo Boss
Breda, lagen nog bakken vol!
Gepost op 28/09/10 om 15:05 uur
Voor de goede orde: ook nog steeds Utrecht...
Gepost op 29/09/10 om 11:45 uur
Ik heb nog wel een Huawei e220 USB stick waarmee je met prepaid kaartjes kunt internetten.
Bijna niet gebruikt.

Werkt ook met Windows 7, misschien wat voor jou?
Gepost op 07/10/10 om 21:01 uur
Quote:
Gepost door telecomkommer op 29/09/2010 11:45
Ik heb nog wel een Huawei e220 USB stick waarmee je met prepaid kaartjes kunt internetten.
Bijna niet gebruikt.

Werkt ook met Windows 7, misschien wat voor jou?

misschien wel, hoe kan ik je bereiken?
Gepost op 07/10/10 om 21:04 uur
Dank voor alle reacties.

Nog een vraag: ik heb natuurlijk een mobieltje met internet (Telfort300), kan ik niet via dat toestel internet op mijn laptop krijgen, met een of ander kabeltje, of zeg ik nou iets heel stoms?
Gepost op 07/10/10 om 22:05 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
Ja hoor, dat kan

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone