Dataverbinding valt weg bij Google Maps

Gepost op 10/10/10 om 15:34 uur
Sinds een paar weken heb ik een data-abonnement bij Tele2, alleen het probleem is dat wanneer ik Google Maps opstart (of een andere app waarbij ik GPS nodig heb) de dataverbinding wegvalt. Om de dataverbinding dan opnieuw in te schakelen moet ik eerst alle draadloze verbindingen uit- en weer inschakelen voordat de dataverbinding weer werkt. Daarna werkt het dan vaak ineens wel.

Zijn er meerderen die dit probleem herkennen? Ik heb overigens een HTC Desire.

Alvast bedankt!
Ferdy
Gepost op 10/10/10 om 17:15 uur
Welkom op Telecom Vergelijker (TV) Ferdy!

Het lijkt erop dat dit een HTC kwaaltje is.Zelf heb ik de HD2 en het is bij mij nog niet opgevallen. Ik gebruik hem met tomtom, dus dan heb je het zelf ook niet in de gaten, mocht de dataverbinding wegvallen.

Hier iemand met soortgelijke klachten. Ook hier worden soortgelijke klachten gemeld.

Heb je inmiddels de laatste telefoonsoftware van HTC op je toestel staan?
Gepost op 10/10/10 om 18:01 uur
Heb zelf een Desire en met zowel Vodafone als KPN gelukkig geen problemen omtrend uitvallen van dataverbindingen tijdens gebruik van gps. Ik heb wel alle toestel-updates er op staan.

Kijk anders even of het met een andere aanbieder ook het geval is (kan me bijna niet voorstellen dat het aan je provider ligt , maar je weet maar nooit). En anders de boel resetten (je bent dan wel je instellingen e.d. kwijt)
Gepost op 10/10/10 om 18:05 uur
In dat geval vooraf even een backup-je maken, dat voorkomt een avondje contactpersonen invoeren e.d. ;)
Gepost op 11/10/10 om 15:28 uur
Dank voor de reacties!
Een vriend van mij heeft ook een Desire bij Vodafone, en die heeft geen problemen..
Wellicht helpt het inderdaad om de instellingen te resetten, hoe maak ik een backup?
Edit: de laatste software moet er als het goed is opstaan, heb het pas nog geupdatet.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone