SMS probleem Ben <-> Vodafone

Gepost op 13/10/10 om 09:17 uur
Ik heb een Ben abo (met T-Mobile berichtencentrale in de instellingen) en heb sinds maandagavond een probleem met sms berichten vanaf Vodafone.

Ontvangen kan ik ze niet meer en eerst ook niet versturen. Dat laatste heb ik op kunnen lossen door de niet te versturen berichten uit m'n sentbox te verwijderen en m'n toestel uit en aan te zetten. Maar het versturen gaat wel met een flinke vertraging, berichten komen soms pas na een paar uur aan. Ook ontvangen van andere providers gaat met een flinke vertraging maar vanaf Vodafone kan ik niets ontvangen.

Ik vermoed dat het probleem wel bij mij zal zitten, maar waar moet ik het zoeken? Netwerk (en wie van de drie betrokken netwerken)? Of m'n toestel, in dit geval een Nokia 6300?
Gepost op 13/10/10 om 11:48 uur
ik kwam hier iets dergelijks tegen.

Quote:
dit lijkt een gevalletje te zijn waarbij er een sms vanuit Vodafone naar jou is gesturud die jouw telefoon niet kon verwerken(protocol/format/whatever je toestel kon er niet mee overweg). Die blijft dan hangen in de Vodafone SMSc(SMS centrale) en houd alle daarna door Vodafone klanten verstuurde smsjes tegen. Je toestel kan immers geen sms ontvangen(een SMSc is in feite nogal dom. Als een bericht niet afgeleverd kan worden dan worden alle daarna ontvangen smsjes nl ook niet verzonden want die 1e lukte toch ook niet).

klinkt logisch, en ik dacht ook al dat ik gewoon moet wachten tot de aflevertijd van het bericht vervallen was.

Weet iemand hoelang dat is bij Vodafone als die op maximaal ingesteld staat?
Gepost op 16/10/10 om 11:48 uur
was vanochtend eindelijk opgelost.
Heeft dus 4/5 dagen geduurd.

Eigenlijk is het tegenwoordig helemaal geen handige optie meer om de geldigheidsduur van sms op maximaal te zetten; de inhoud is na 2 dagen meestal toch wel achterhaald en met dit soort problemen zit je ineens tijden zonder en mis je nog veel meer berichten.
Gepost op 16/10/10 om 18:03 uur
dikkie
Maar wat was nou de oplossing, of is het probleem spontaan weer verdwenen?

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone