[gsmweb.nl] Waardeloze service van GSMWeb

Gepost op 28/10/10 om 00:12 uur
Ik wil iedereen waarschuwen voor de waardeloze service van GSMWeb. Mijn verhaal: in september via GSMWeb een Blackberry met nieuw abonnement aangeschaft. Na 2-3 weken kom ik tot de conclusie dat de software in deze BB niet lekker loopt: vastlopers, erg traag, etc. Zelfs zelf upgraden naar de nieuwste firmware (nog niet in Nederland beschikbaar) biedt geen oplossing. Dus toestel terug gestuurd en met 4 weken vervangen voor een nieuw toestel. Maar met dezelfde software, dus met dezelfde problemen.
Vervolgens mail ik met GSMWeb en krijg ik van *naam verwijderd* de schriftelijke toezegging dat ik de BB kan omruilen voor een ander type. Tot dan denk ik dat het goed gaat. Totdat ik het toestel terug stuur om om te ruilen. Na 5 weken krijg ik een mailtje dat het toestel wederom vervangen is en mail ik terug met het verzoek of ze wel even willen controleren dat ik het andere type toegestuurd krijg. Ik krijg direct een mailtje van *naam verwijderd* terug dat dat niet zo maar gaat. Ik antwoord dat dit reeds afgesproken is en stuur de betreffende correspondentie (waarin dit toegezegd staat) mee.
Krijg ik als antwoord: 'Ik zie dat dit is toegezegd, maar dit is niet van toepassing. Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd'. PARDON?!? We hebben eerst iets schriftelijk afgesproken en vervolgens is dit niet meer van toepassing???

Ze blijven nu voet bij stuk houden. Ik heb middels aangetekende brief verzocht om binnen twee weken het toestel alsnog om te ruilen of een reactie te geven. U raadt het al: NUL reactie.

Ik zit nu dus met een los toestel (zonder accu, adapter, doos, etc. want die had netjes mee terug gestuurd) waar ik én niks aan heb én waarvan ik nu al weet dat ik dezelfde software problemen ga krijgen. Voor mij NOOIT meer GSMWeb en ik wil iedereen die GSMWeb overweegt waarschuwen voor de waardeloze service die ze bieden.

Modbreak:
Namen verwijderd.
Jan Jaap van Donselaar wijzigde dit bericht op 28/10/10 om 00:12.
Gepost op 28/10/10 om 08:41 uur
blabla
Na 1x reparatie je toestel omruilen voor een ander model, dat gaat je nergens lukken. Als er winkels zijn die dat doen, dat moet je daarvoor toch minstens 100 euro extra betalen voor je toestel ten opzichte van de concurrenten, anders is dat niet te betalen een dergelijke service.

En dat de toestellen zo lang weg zijn, dat is vooral iets van Blackberry. Je zou wat dat betreft beter nooit meer een Blackberry kunnen nemen.

Wel vervelend van die communicatie, maar een miscommunicatie/fout kan altijd gebeuren waar mensen werken.
Gepost op 28/10/10 om 15:14 uur
Pardon blabla?

Dat een toestel lang weg is ligt aan de fabrikant, dat is meestal niet meer van toepassing en zeker niet bij BB.
Als er een fabrikant goed en doel gericht zijn klanten helpt is het BB wel.

Gem binnen 5 werkdagen heb je een geheel nieuwe BB, dat is dan binnen vodafone zo. Naturlijk als een toestel van een bepaalde type niet op voorraad is kan het wel eens 2 tot 3 weken duren, maar ik heb nog nooit langer meegemaakt.

Daarnaast werk ik al 5 jaar met BB en sorry maar nooit een ander zakelijk toestel dan BB voor mij. Pv heb ik android maar dat is een ander verhaal.

Sowieso het riddel hier boven over software probs kan uiteraard altijd voor komen, maar wel apart dat het 2keer achter mekaar voorkomt. Toevallig de witte 9700 ts?

Sowieso sccs
Gepost op 30/10/10 om 18:34 uur
@preston82:

Ik heb met BB niet zo'n beste ervaring, maar er is blijkbaar ook nog verschil tussen standaard simlockvrije en provider toestellen. Een T-Mobile 9700 is 2 maanden weggeweest, een KPN 9000 1,5 maand en de snelste standaard simvrij 1 maand. Een collega van mij was begin dit jaar een BB 9000 3 maanden kwijt.
BB is ook een van de weinige merken waar wij altijd tegen de klant vertellen dat de minimale wachttijd 4 weken is, t.o.v. andere merken 2 weken. Voordeel is wel dat het toestel bij terechte klachten geswapt wordt.

M.b.t. de omruiling van het tweede toestel, dat zal niet zo vaak voorkomen. Zeker niet bij een partij als GSMWEB, maar als het toe is gezegd houdt je gewoon je woord, zeker als dat in een mail staat.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone