[2call.nl] Ervaring telefoonverzekering

Gepost op 25/01/04 om 16:24 uur
Heeft iemand ervaring met de verzekering (ACTUA) die 2call aanbiedt icm met een tel.? Is het aan te raden? Wordt je telefoon echt vergoed bij bv. waterschade, laten vallen etc.?
Gepost op 25/01/04 om 16:26 uur
Moderator
http://www.telecomvergelijker.nl
Verplaatst naar het subform van 2call.nl

Modbreak:
en titelfix.

Verder kan je veel zelf al uitvinden door even te informeren bij de shop zelf, wanneer wat vergoed wordt bijv.!
Gepost op 25/01/04 om 22:03 uur
ACTUA is een goede partij. Wij hebben ook hun verzekeringen aangeboden.
Van uitkeringen weet ik dat ze zonder al te veel rompslomp gebeuren.
Gepost op 25/01/04 om 22:37 uur
Dekkin van de verzekering is zeker goed te noemen. Bij de minst uitgebreide dekking (silver) valt vallen bijvoorbeeld al onder de garantie :
Quote:
beschadiging of totaal verlies als gevolg van vallen, stoten en overige van buiten komende onheilen, waarbij na schade het toestel (of de restanten daarvan) nog aan *ssuradeuren kunnen worden overgelegd.

Let er alleen wel op dat je volgens mij voor 36 maanden vastlegt (dacht ik tenminste.
Gepost op 25/01/04 om 22:38 uur
Je kunt meerdere termijnen kiezen.
Varierend van 12 tot 36 maanden..
Gepost op 25/01/04 om 22:42 uur
@Floris
Ah ok. Ik dacht dat je niet kon kiezen en dat de verzekering liep tot het einde van die 36 maanden.
Gepost op 26/01/04 om 10:20 uur
Je hoeft niet van tevoren een keus voor de looptijd te maken. De minimumduur is 12 maanden en na 36 maanden stopt de verzekering automatisch.

Ik heb er 1 jaar gebruik van gemaakt en nooit iets gehad. Het enige jammere is dat wanneer je in de fabrieksgarantie je toestel laat ophalen en repareren je toch het eigen risico (25 euro meen ik) moet betalen. Maa: het is natuurlijk maar net welke waarde je eraan hecht!
Gepost op 26/01/04 om 11:23 uur
lees wel de kleine lettertjes in hun polisvoorwaarden! Ik dacht mijn telefoon is verzekerd, dus bij schade krijg ik een nieuwe niet dus...

Ik had nieuwe telefoon gekocht sl55 icm TM 300 2jr half jaar terug, verzekerd via actua en na een week was die phone gestolen. was ik voor verzekerd, dus ik zou een nieuwe krijgen, mits ik:

resterende jaarpremie betaal, 11*6=66 euro
eigen risico á 25 eruo
extra eigen risico omdat ik nog geen 25 jaar ben, 65 euro
afschrijving 22.72 euro

Dus als ik 178.72 overmaak aan hun, krijg ik een nieuwe telefoon, zelf uitkiezen ter waarde van max 450 euro ofzo. en deze nieuwe telefoon is natuurlijk niet meer verzekerd en ik zit nog 17 maanden vast aan mijn TM-abo.
dus lees eerst goed de polisvoorwaarden.
Gepost op 26/01/04 om 12:52 uur
Volgens mij is je nieuwe telefoon nog wel gewoon verzekerd. Je moet wel aan Actua doorgeven welk nieuw toestel met IMEI je hebt. Er is alleen wel een maximum aantal keren dat ze een telefoon vergoeden.
Gepost op 26/01/04 om 15:45 uur
Quote:
Dus als ik 178.72 overmaak aan hun, krijg ik een nieuwe telefoon, zelf uitkiezen ter waarde van max 450 euro ofzo. en deze nieuwe telefoon is natuurlijk niet meer verzekerd en ik zit nog 17 maanden vast aan mijn TM-abo.
dus lees eerst goed de polisvoorwaarden.

Daar was ik wel een beetje bang voor ja, hoor nooit eg goede verhalen over tel.verzek. Bedankt voor de info
Gepost op 17/03/04 om 10:01 uur
Mijn nokia 7250 is kadoek gegaan dus eergister opgestuurd naar Actua. Vandaag een brief ontvangen met acceptgiro om mijn eigen risico & afschrijving te betalen en dan krijg ik een nieuwe 7250i ( zeer netjes dat het zo snel gebeurd ) het probleem is dat ik heb aangegeven in de schadeformulier dat ik een 6230 wil ( ook al is die nog niet uit ) en dat ik bereid ben erop te wachten.
Ik had al van te voren gebeld of dat mogelijk was en volgens de mevrouw die ik aan de lijn kreeg was dat mogelijk. Maar in de brief stond er niks over een ander toestel.
Dus ik weer bellen net. Blijkt dat ze liever niet willen dat de afhandeling van verzekeringen in de " backorder " staan en dat ik maar een ander toestel moet kiezen.
Dus ik nog een keer expliciet vragen of het echt niet kan, zegt de meneer die ik deze keer aan de lijn kreeg dat het wel kan maar dat ze het toch liever niet willen ivm de statistieken voor het bedrijf ( met cynische toon en onderliggende gedachte dat het voor hun teveel moeite is, tenminste zo kwam het op mij over )
Nou heb ik dus een acceptgiro + brief gekregen en heb ik de voorwaarden doorgenomen maar daar staat niks overin, dat ik binnen een bepaalde tijd het geld moet overmaken. In de voorwaarden staat wel dat een klant het recht heeft om een ander toestel te kiezen met eventuele bijbetaling. Nu heb ik dus iets bedacht
Doe ik er verstandig aan om een weekje of 2 te wachten tot het toestel uit is en dan weer te bellen ? of kunnen ze me dwingen tot betaling ? het lijkt me niet dat ze alvast een 7250i naar mij sturen zonder dat ik betaald heb.
Gepost op 17/03/04 om 10:20 uur
@Rodimus, ik denk dat wat je bedacht hebt, inderdaad wel mogelijk is. Het lijkt er op dat de 6230 volgende weekinde schappen ligt, dus ik geef je een goede kans. deze thread volg je waarschijnlijk ook al. Hou m nog even in de gaten.
Gepost op 17/03/04 om 12:14 uur
dat ga ik maar denk ik doen, ik weet anders niet welk toestel ik moet kiezen. Hopelijk ga ik er geen problemen mee krijgen. En die thread volg ik al maar toch bedankt !
Gepost op 31/03/07 om 10:38 uur
moet/kan je het nieuwe toestel bij dezelfde zaak aanschaffen als waar je hem gekocht hebt? in dit geval 2call
Gepost op 18/03/09 om 23:44 uur
Hoi,

Reactie op de bovenste vraag...

Actua is een goede verzekering!!
Ik bn 3.75 per maand kwijt, is wel de goedkoopste die er is. (prijs ligt een beetje aan hoeveel je telefoon waard is)

Mijn situtatie:
Er ging een glas drinken over mijn telefoon, meteen acuta gebeld, opgestuurd, na 1 a 2 weken een bon gehad dat ik een nieuwe telefoon bij 2 call kon uitzoeken ...

mzzl

Modbreak:
Je reageert op een vraag van 2 à 5 jaar geleden ...

Aanhef en groetjes zijn niet gewenst, zie de Tv Forum richtlijnen.
Pinokkio wijzigde dit bericht op 18/03/09 om 23:44.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone