Mijn nokia 7250 is kadoek gegaan dus eergister opgestuurd naar Actua. Vandaag een brief ontvangen met acceptgiro om mijn eigen risico & afschrijving te betalen en dan krijg ik een nieuwe 7250i ( zeer netjes dat het zo snel gebeurd

) het probleem is dat ik heb aangegeven in de schadeformulier dat ik een 6230 wil ( ook al is die nog niet uit ) en dat ik bereid ben erop te wachten.
Ik had al van te voren gebeld of dat mogelijk was en volgens de mevrouw die ik aan de lijn kreeg was dat mogelijk. Maar in de brief stond er niks over een ander toestel.
Dus ik weer bellen net. Blijkt dat ze liever niet willen dat de afhandeling van verzekeringen in de " backorder " staan en dat ik maar een ander toestel moet kiezen.
Dus ik nog een keer expliciet vragen of het echt niet kan, zegt de meneer die ik deze keer aan de lijn kreeg dat het wel kan maar dat ze het toch liever niet willen ivm de statistieken voor het bedrijf ( met cynische toon en onderliggende gedachte dat het voor hun teveel moeite is, tenminste zo kwam het op mij over )
Nou heb ik dus een acceptgiro + brief gekregen en heb ik de voorwaarden doorgenomen maar daar staat niks overin, dat ik binnen een bepaalde tijd het geld moet overmaken. In de voorwaarden staat wel dat een klant het recht heeft om een ander toestel te kiezen met eventuele bijbetaling. Nu heb ik dus iets bedacht
Doe ik er verstandig aan om een weekje of 2 te wachten tot het toestel uit is en dan weer te bellen ? of kunnen ze me dwingen tot betaling ? het lijkt me niet dat ze alvast een 7250i naar mij sturen zonder dat ik betaald heb.