[Telfort] O2 Nummerportering

Gepost op 15/05/02 om 19:05 uur
Hoi, Wie van jullie heeft er ervaring met nummerportering? Gaat dat vrij snel? Ik heb 1 maand opzegtermijn bij Dutchtone. Wordt het meestal goed geregeld,zodat men opeens niet met 2 abonnementen zit of is het toch verstandiger om dit niet te doen en gewoon het nieuwe nummer te behouden? Graag reacties. Alvast hartelijk dank.
Gepost op 16/05/02 om 23:15 uur
Hoi, Ik zit nog te dubben of ik wel of niet mijn huidige nummer laat porteren. Wie kan mij advies geven?
Groeten MF
Gepost op 17/05/02 om 10:52 uur
Ik heb een nieuw Vodafone abonnement afgesloten met nummerportering van Dutchtone naar Vodafone, een paar jaar geleden heb ik ook al nummerportering gedaan van KPN naar Dutchtone en toen heb ik geen problemen ondervonden, dus ik kan het je wel aanraden om het te doen.

Zoals mij verteld werdt lopen mijn abonnementen nu mooi op elkaar af, dus er werdt mij verteld dat ik niet met twee abonnementen zou zitten.

Groeten,
Gepost op 21/05/02 om 15:40 uur
Hoi, Ik heb het nummerbehoud formulier op de bus gedaan. Heb er lang over zitten dubben of ik wel of niet nummerbehoud zou doen. Ik gok er maar op dat het snel en goed gebeurd. Nog meer mensen die momenteel nummerbehoud hebben lopen of waarbij het net gerealiseerd is? Hoe was de ervaring? Ik hoop dat Dutchtone zo schappelijk is om snel het nummer vrij te geven. Ik houd jullie op de hoogte. Groetjes MF.
Gepost op 29/05/02 om 23:10 uur
Hoi, nog geen reactie van O2, maar het is nog maar 8 dagen geleden dat ik het formulier op de post deed. Volgens hun krijg ik bericht na ongeveer 14 dagen. Nog anderen ervaring met nummer portering van O2? Alvast bedankt voor je reactie.Groeten MF.
Gepost op 30/05/02 om 09:26 uur
Zie ook
http://www.telecomvergelijker.nl/forum.php?thread_id=384

Van O2 naar O2 gaat al lekker, en ze laten ook niks van ze horen. Ik moest er zelf achteraan en krijg weer eens andere informatie.
Even de strekking, daar dit onderwerp ook beter in dit forum thuis past, dan in het andere:
8 mei O2-abo afgesloten. 11 mei nummerbehoud-formulier opgestuurd. Daarin stond al niets over portering van O2 naar O2, dus gebeld met de klantenservice. Was verder geen probleem. Bij 'originele' provider maar Andere aangekruist en O2 ingevuld en opgestuurd. Portering duurt 1 a 2 weken, maar kan ook binnen enkele dagen zijn. Nu bijna 3 weken later maar weer eens gebeld en blijkt dat je een SIM-swap-aanvraag moet faxen en dan duurt het weer maximaal 5 werkdagen. Vanmiddag gaat ie op de fax. 't Zal me benieuwen.

Mvg, Dick
Gepost op 30/05/02 om 16:01 uur
Winkel
http://www.gxm.nl
Als je je nummer wilt behouden via O2 met als huidige provider O2, dan kan dit alleen maar op een manier, en dit is via de "SWIP SWAP" formulier. Deze kun je aanvragen bij de desbetreffende shop of bij www.gxm.nl.

Je kunt hier gebruik van maken MAAR dan moet je huidige contracttermijn wel verlopen zijn.

Met vriendelijke groet,

GXM.NL
Gepost op 30/05/02 om 21:24 uur
Winkel
http://www.belnu.nl
Normalitair gaat het met nummerbehoud redelijk goed. Let aub wel op de extact juiste informatie met betrekking tot naam, adres e.d.
TIP: neem de gegevens over van de laatste nota van je huidige aansluiting.

Gaat het eenmaal mis dan duurt het absoluut wat langer want de onderlinge communicatie tussen de netwerken gaat nu eenmaal per speciaal systeem waardoor een en ander niet altijd even snel gaat indien er 'problemen' zijn

Succes.

belnu.nl
Gepost op 07/06/02 om 15:02 uur
Hoi,ik had belooft jullie op de hoogte te houden wat betreft het verloop van de nummerportering. Vandaag maar weer eens gebeld naar O2. Was nog niet verwerkt zeiden ze. Ligt op de grote stapel ergens en ze konden mij niet vertellen of ie wel of niet binnen was gekomen. Ze hebben momenteel grote drukte met gegevensverwerkingen. Dit komt door de akties op hun site zoals gratis dvdspelers etc. bij afsluiten van een abo. Moet over 1 week maar weer eens met hun bellen werd er gezegd. Pfffffff lekker geregeld allemaal. Wordt vervolgd. Groeten MF.
Gepost op 07/06/02 om 16:26 uur
Hoi, heb afgelopen dagen ook contact gehad met O2 en de aanbieder. Deze zeiden allemaal dat het ontzettend druk was en dat het minimaal 30 dagen kon duren!!!!!! Verveldend maar ja ze hebben het ook heel erg druk.

Groetjes
Gepost op 08/06/02 om 09:32 uur
Precies, dat vertelden ze mij bij O2 pas na bijna 3 weken, terwijl ze al een nummerporteringsformulier van ons hadden ontvangen en dan niet even ons mededeelden dat dat niet zo moest.
Gisteren na 6 werkdagen maar eens weer gebeld met O2, want het was nog steeds niet omgezet (maximaal 5 werkdagen). De dame vertelde dat het door de grote drukte maximaal 8 werkdagen zou duren. Vanochtend bleek dan eindelijk de SIM-swap gereed te zijn.

Mvg, Dick
Gepost op 14/06/02 om 17:13 uur
Hoi, hier een update over de nummer portering. Gisteren O2 gebeld omdat ik na bijna 4 weken nog niets van hun had gehoord. Het formulier was nog niet verwerkt. Moest morgen (dus vandaag) maar ff terug bellen,want de afdeling die de porteringen verzorgt was gesloten i.v.m het bijwerken van de achterstand. Dus net weer gebeld en ze hadden het verlossend woord. 12/7 wordt het nummer geporteerd. Ze vonden het wel vreemd dat ik nog geen bevestiging binnen had. Over 1 1/2 week weer bellen als ik hem dan nog niet binnen heb werd mij geadviseerd. Ik ben benieuwd hoe het verloopt. Ik houd julie op de hoogte. Groeten MF.
Gepost op 15/06/02 om 19:14 uur
Hoi, vandaag porteer bevestiging gekregen per post van O2. 12 juli wordt het gerealiseerd,ben benieuwd. Groeten MF.
Gepost op 16/06/02 om 12:00 uur
Winkel
http://www.belnu.nl
De drukte speelt bij O2 op dit moment erg parten inderdaad. Maar wat wil je met zulke aanbiedingen. M.i. is dit het moment om weer eens over te stappen als u erover nadenkt en als u contractsvrij bent.

Wanneer u daarbij direct geduld hebt dan heeft u gewwon een zeer voordelig abonnement (al dan niet i.c.m. een nieuw toestel). Wilt u alles wat sneller kies dan voor een Ben of KPN abonnement. In sommige gevallen betaalt u dan gewoon wat meer.

De keuze is aan u...

www.belnu.nl
Gepost op 13/07/02 om 19:09 uur
Hoi, zoals beloofd een update van de O2 nummerportering. Het is gelukt. Gisteren (vrijdag 12/7) heeft het plaats gevonden zoals afgesproken. Scheelt een hoop adm. werk dat nummerbehoud. Nu nog ff wachten op de bonus van Gsmshop.nl en klaar is Klara. Groeten MF.
Gepost op 26/07/02 om 16:48 uur
Een vriend van mij heeft Ben => O2 nummerportering aangevraagd, maar O2 heeft gewoon een maand gewacht (!) met nummeraanvraag. Ben heeft al 2 mnd opzegtermijn (dat is niet erg...), maar onze Deutsche Freunde waren best wel blij met de Britse traagheid en ze hebben dus nog 1 mnd 22E50 gevorderd (terecht natuurlijk!). Mijn kennis heeft dus O2 een briefje geschreven en hun zijn gironr. gegeven om 22E50 zijn kant op te sturen. Maakt hij een kans, denken jullie? Als hij wordt afgescheept, zijn er dan nog andere mogelijkheden? Volgens mij mag je niet zo maar 1 mnd vertraging genereren als ontvangende provider.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone