Update: speciale constructies

Gepost op 29/03/04 om 02:49 uur
Administrator
Dirk Postma
http://www.telecomvergelijker.nl/
Vanaf heden kan TelecomVergelijker weer iets nieuws: speciale constructie's vergelijken, bijvoorbeeld de extra besparing indien je tussentijds je belbundel omzet naar een lagere. De opzet is om de "absolute minimum kosten" te bepalen indien je een bepaald contract aangaat.

Zoals in de uitleg te lezen is heb ik even getwijfeld of ik het wel moest doen. Als veel mensen dit gaan doen zou het namelijk kunnen leiden tot afschaffing van services als tussentijds verlagen van de belbundel. De reden waarom ik het toch doe is openheid van informatie: waarom zou deze kennis niet met iedereen gedeeld mogen worden? Ongeacht de mogelijke gevolgen vind ik dat er geen (openbare) zaken onder stoelen en banken gestoken hoeven worden.

Momenteel zijn de Vodafone constructie's verwerkt. Andere volgen later, dat moet nog uitgezocht worden (hint: hierbij kan iedereen helpen door hier mogelijke constructie's & berekeningen bij andere providers te plaatsen ;) ).

Reactie's zijn uiteraard welkom!
Gepost op 29/03/04 om 08:49 uur
Bij Orange kan je na 6 maanden (dacht ik?) naar beneden waarbij de kosten per belminuut en sms omhoog gaan.
Alles natuurlijk vanuit hetzelfde bedrag en tegoed onbeperkt meeneembaar en na periode om te zetten naar prepaid.

Heb je hier iets aan??
Gepost op 29/03/04 om 10:01 uur
misschien is dit wel een domme vraag...maja.....
moeten we deze constructies zelf vergelijken of is er op TV een soort generator voor de absolute minimumkosten bij bijv. vodafone 120. ik kan deze namelijk niet vinden, alleen de voorwaarden bij de TV guide voor het migreren naar een lagere belbundel
Gepost op 29/03/04 om 10:16 uur
@JOW: Staat als extra optie in de huidige vergelijker
Gepost op 29/03/04 om 10:18 uur
KPN flexibel: na 6 maanden gratis verlagen naar goedkoopste abo. (bron: gsm.nl + 3310)

Orange: Na 6 maanden gratis verlagen naar alle abo's (dus Or20 als goedkoopste); meerdere keren besproken op TV

Telfort samenbellen500: na 6 maanden verlagen naar samenbellen bron1 Zou evt ook voor andere Tf bundelabo's gelden bron2

Debitel: was ook iets mee maar dat was wat onduidelijk.

edit/ misschien is het een idee om op de pagina 'goedkoopste' een kolom toe te voegen met 'prijs met constructie' ofzo.
Gepost op 29/03/04 om 11:52 uur
Administrator
Dirk Postma
Bedankt paulvanderniet en Koos. De Orange Free, KPN Flexibel, en Telfort Samenbellen 500 zijn verwerkt.

Wat betreft de normale Telfort bundels heb ik hetvolgende in de FAQ op telfort.nl gevonden:

Quote:
Wat is de looptijd en de opzegtermijn van mijn bundels?
[...]
De belbundel kunt u niet tussentijds opzeggen.
[...]
Het verhogen of verlagen van een bundel kan zonder opzegtermijn.

en
Quote:
Overstappen en verlengen kunt u vanaf 4 maanden voor het einde van uw minimale contractperiode aanvragen.

Als ik het goed begrijp kan omzetten van de Telfort belbundel niet tijdens de contractperiode. Na de minimale contractperiode kan het zonder opzegtermijn.

De Vodafone 120 2jr constructie is overigens gewijzigd. Deze maand zijn de eerste 2 maanden gratis, en er kan waarschijnlijk pas na 6 maanden gedowngrade worden. Dit is waarschijnlijk wel iets dat elke maand opnieuw bekeken moet worden. Hulp is hierbij welkom

Bij T-Mobile kun je tijdens de contractsperiode niet downgraden, wel upgraden.

Bij Debitel is nog geen duidelijkheid.
Gepost op 29/03/04 om 12:27 uur
Je kan ook een Hi-abo downgraden.
zie hier
Gepost op 29/03/04 om 12:48 uur
Dirk: de 2 gratis maanden gelden voor ALLE vf 2 jaar abo's.

en

De Vf 1 jarige abo's hebben 1 gratis maand, dus omzetten is pas na 5 maanden mogelijk!

Is het een idee om een 'constructies' pagina te genereren (zoals abo's of goedkoopste)? Nu moet je zo zoeken.

Misschien is het ook handig te vermelden dat je bij een downgrade -vaak- je opgebouwde minuten verliest
Gepost op 29/03/04 om 13:55 uur
Ik lees net in de toelichting van Tf Sb 500 constructie dat je 6 maanden gratis abo krijgt van Tf.

Misschien heeft dit consequenties voor de constructie (gratis maanden tellen niet, net als vodafone)?

Ik heb geen flauw idee, maar het leek me wel een punt om rekening mee te houden.
Gepost op 29/03/04 om 14:39 uur
Administrator
Dirk Postma
De KPN Hi constructies zijn nu ook opgenomen, de Vodafone constructies zijn alle aangepast en een opmerking over het verliezen van opgebouwd tegoed is toegevoegd aan de uitleg. Verder is een lijst met bekende constructies nu hier te vinden.

Over de Telfort Samenbellen 500: iemand enig idee of de constructie nu geldig is i.v.m. de 6 maanden gratis? Overigens is er ook een email onderweg naar gsmweb.nl.
Gepost op 29/03/04 om 14:51 uur
http://www.heijnen.net
bij vodafone kan je niet terug van vodafone 60 naar belbudget als je een smsvoorraad hebt welke nog loopt.

let goed op, want de smsvoorraad heeft eigen algemene voorwaarden en deze zijn gekoppeld aan die van het abonnement.
Gepost op 29/03/04 om 15:04 uur
Je kunt sowieso niet downgraden naar belbudget, zolang je contract nog loopt, maar gelukkig heeft Dirk dit correct verwerkt

edit/ ik lees dat je een Hi20-100 kunt verlagen naar een flexibel economy, weet je dat zeker Dirk? (je hebt dat er bij de Hi30-200 in elk geval niet bij staan)
Gepost op 29/03/04 om 16:03 uur
Administrator
Dirk Postma
Koos Koets, fijn dat je alles zo goed onder de loep neemt

Op deze site staat:

Quote:
overstappen van een Hi bundel-abonnement naar een FlexiBel-abonnement kan na 6 maanden en alleen als je een Hi 20 abonnement hebt. De kosten bedragen € 20,23

De reden dat het met Hi 30 niet kan is waarschijnlijk dat je bij deze over kunt stappen naar Hi 20. Vanaf Hi 20 zou je niet verder terug kunnen, maar die service wordt dus wel geboden in de vorm van overstappen naar Flexibel. Ik denk dus dat het wel kan.
Gepost op 29/03/04 om 16:22 uur
In het migratiebeleid van Vodafone staat

Quote:
Migratie binnen de contractsperiode naar bijvoorbeeld een
lagere BelVoorraad, SMS Voorraad, DataVoorraad en/of
live! Voorraad mag maximaal naar één Voorraad onder de
oorspronkelijk overeengekomen Voorraad.

dus lijkt het mij niet mogelijk elke 4 maanden een stapje terug te doen, zoals in het overzicht is opgenomen.
Gepost op 29/03/04 om 17:03 uur
Het omzetten van Hi20 naar Flexibel had ik al eens nagevraagd bij KPN-Servicenummer. Het is dus mogelijk, naar elke gewenste flexibel abo.

Heel interessant, zeker als je kijkt wat nu een Hi-20 kost
Gepost op 29/03/04 om 17:16 uur
Dirk,
Het zou handig zijn als je bij het opvragen van speciale constructie aanbiedingen via een (i) button op zou kunnen vragen hoe de constructie precies is. De naam van de constructie is nu de naam van het initiele abonnement, maar het is ook handig te weten waar het naar toe ombezet moet worden.
Gepost op 29/03/04 om 20:54 uur
Ramon> zeer scherp, volgens mij heb je gelijk

Als je een Hi30 hebt, mag je na 6 mnd naar een Hi20. Mag je dan ook (in geval van 2 jaar abo)na nog eens 6 maanden naar een flexibel, je hebt immers een Hi20 op dat moment, en ik zie geen beperkende voorwaarden zoals bij Vf.
Gepost op 30/03/04 om 00:48 uur
Spelfouten op "speciale constructie's pagina"

Bij het kopje "KPN Hi Profile 20 - 100" :

Quote:
.. contractperidoe..

2 maal..

Verder prima uitleg en van toegevoegde waarde
Gepost op 30/03/04 om 10:15 uur
Bij debitel mag je tegen kosten downgraden, er zijn drie tredes n.l. :

Trede 1 : start, base, flex, safe en 90
Trede 2 :150 en 210
Trede 3 :330, max en super

bij elke trede kost het 25 euro om terug te gaan.

b.v van 330 naar start = 2 tredes = 50 euro

van 210 naar 150 =gratis= binnen de zelfde trede

van 150 naar 90=25 euro= 1 trede
Gepost op 30/03/04 om 11:04 uur
ali osram> debitel start, base, safe en flex bestaan niet meer. Daarvoor in de plaats is debitel 30 gekomen.
Super en max zijn vervangen door 450.

Verder klopt het wel van die treden.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
250 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone