Gebeld door 0800-0201285?

Gepost op 03/11/10 om 19:46 uur
blabla
Is er hier iemand die dat nummer kent? Op Quiro en andere vage sites is te lezen dat met name de laatste weken mensen gestalkt worden door het nummer +318000201285, waarbij bij het opnemen niets te horen is, en ook bij het terugbellen niets of louter herrie te horen is.

Daar het een 0800-nummer is lijkt mij het niet aannemelijk dat er geld mee uit de zak getroggeld wordt, maar vreemd is het wel. Iemand die hier toevallig meer over weet?

Op de Opta website blijkt het geregistreerd zijn door Verizon Nederland B.V..
Gepost op 03/11/10 om 19:53 uur
Hugo Boss
Tja, zal wel een fake nummer zijn. Geen idee wat erachter zit en zal ook erg moeilijk te achterhalen zijn. Als het aan blijft houden zou ik aankloppen bij je provider om te kijken wat die voor je kunnen betekenen
Gepost op 04/11/10 om 12:54 uur
3210
Net even gekeken in m'n telefoon, maar toevallig gister voor de derde maal gebeld door dit nummer. De eerste twee keer, dat was vorige week, alleen allerlei vreemde achtergrond geluiden maar bij de derde maal, gister dus, 'n vriendelijke jonge dame aan de lijn.
Het blijkt 'n enquete-buro te zijn, naam ben ik alweer vergeten, die je allerlei vragen wil stellen.
Gezien het feit dat ik voor dergelijke 'onzin' géén tijd heb, was ze 'snel' klaar met mij en ik denk met vele andere bellers óók.
Gepost op 05/11/10 om 13:17 uur
Ik heb hier sinds enkele dagen ook last van ..., mateloos irritant!
Komt toch onheilspellend over..., zo'n ongewenste stalker mer 0800-nummer!

Ik heb me nota bene geregistreerd in het 'bel me niet' register, maar daar hoeven deze lui zich niets van aan te trekken!?

Is dit niet strafbaar of zo?
Gepost op 10/11/10 om 15:57 uur
Allereerst onze welgemeende excuses voor de ontstane verwarring en eventuele overlast.

De Onderzoek Groep, het consumenten panel van marktonderzoekbureau MarketResponse, gebruikt het gratis telefoonnummer 0800-0201285 om mensen uit te nodigen voor vrijblijvende deelname aan marktonderzoek.

Uw mobiele telefoonnummer wordt door ons gegenereerd door 8 willekeurige cijfers achter 06- te plaatsen. Uw persoonlijke gegevens zijn dus niet bekend bij ons. Bij voicemail of geen gehoor doen wij doorgaans 4 belpogingen per telefoonnummer.

Inmiddels hebben wij ook een pagina met meer informatie op onze website geplaatst:

http://deonderzoekgroep.nl/gebeld-door-0800-0201285.asp
Gepost op 10/11/10 om 23:37 uur
Hugo Boss
Het bestaat dus nog, call-centres die op die manier te werk gaan. Verschrikkelijk, dat zo'n tactiek nog niet verboden is.
Gepost op 11/11/10 om 08:11 uur
Deze tactiek is ook verboden! Indien er marketing (in welke vorm dan ook) wordt uitgevoerd zal men altijd een check moeten doen in het belmenietregister. Het direct benaderen van consumenten voor welk doel dan ook (zonder dat de consument bijv een dienst van je afneemt of je de gegevens via een random wijze hebt gekregen) is verboden!

Zie ook:
Wat is het Bel-me-niet Register?
Op 1 oktober 2009 is het Bel-me-niet register opgericht. Het doel van dit register is het verminderen van irritatie bij consumenten over telemarketing. Consumenten kunnen hun telefoonnummer inschrijven in het Bel-me-niet register. Vaste telefoonnummers en mobiele. Daarna mogen bedrijven hen niet meer benaderen met een telefonisch aanbod. Dat staat zo in de wet. Zij moeten voordat ze gaan bellen, eerst controleren of niemand ingeschreven staat.

Ik adviseer iedereen een klacht in te dienen bij de OPTA. Dit bedrijf zal vervolgens (als ze dit op grote schaal doen) kunnen rekenen op een fikse boete!

Gepost op 11/11/10 om 12:31 uur
Het "onderzoekfilter" waarvoor men zich zou moeten aanmelden lijkt mij een doelwuste poging om het bel-me-niet-register te ondermijnen. De Opta zou hiertegen daadkrachtig moeten optreden, helaas zij doet niet, het is een waakhond die als het er op aan komt, liever slaapt.
Als iedere organisatie zijn eigen filter gaat introduceren is het hek van de dam. Ik zal geen onbeschoft gedrag propageren maar ik raad eenieder, die zich heeft afgemeld via het bel-me-niet-register en toch nog wordt lastiggevallen aan om zich onbeschoft tegen deze figuren op te stellen, zodat hun de lust tot het ongewenste inmenging in de persoonlijke levenssfeer ontnomen wordt.
Het moet sowieso niet nodig zijn om je nog weer eens "apart" af te melden via een "onderzoeksfilter"
Dus als de overheid je niet aqequaat helpt zul je zelf voor je rechten op dienen te komen en je zéker niet vriendelijk tegen deze figuren dienen op te stellen
Gepost op 11/11/10 om 13:27 uur
Marly
Quote:
Ik zal geen onbeschoft gedrag propageren maar ik raad eenieder, die zich heeft afgemeld via het bel-me-niet-register en toch nog wordt lastiggevallen aan om zich onbeschoft tegen deze figuren op te stellen, zodat hun de lust tot het ongewenste inmenging in de persoonlijke levenssfeer ontnomen wordt.

Het is niet de schuld van de telefonisten van het call-center, wanneer hun opdrachtgever zich niet aan de regels houdt.
Gepost op 11/11/10 om 15:42 uur
@Marly
Als een telefonist(e) wil werken voor een callcenter dat zich niet aan de regels houdt, zegt dit waarschijnlijk net zoveel over de moraliteit van de telefonist(e) als de over de moraliteit van het callcenter.
Derhalve zie ik geen enkele reden op jezelf achter een opdrachtgever te verschuilen.
Je bent persoonlijk verantwoordelijk voor (im)moreel en/of (on)ethisch gedrag en zou je jezelf moeten distantiëren van een opdrachtgever die zulk gedrag van je verlangt.
Daarom gun ik iedereen die hieraan meewerkt dan hij/zij onheus bejegend wordt door degene die ongevraagd lastig gevallen is. Zoek anders een baan waar men het een tikkeltje nauwer met de regels neemt.....
Gepost op 11/11/10 om 15:53 uur
Het meest cruciale onderzoek van De Onderzoek Groep moet nog steeds plaatsvinden en dat is onder andere: het vaststellen van het percentage van de mensen dat door hen onnodig geïrriteerd wordt.
Ik kijk met een warme belangstelling uit naar de resultaten van dát onderzoek......
Teneinde dát onderzoek enigszins geloofwaardig over te doen komen, adviseer ik om in dat onderzoek ook een aantal neutrale partijen te betrekken. Uiteindelijk is het beter dat de slager ook niet zijn eigen vlees keurt.....
Gepost op 11/11/10 om 18:11 uur
Kan je hierover, behalve bij de Opta, je ook beklagen bij Consuwijzer??
Gepost op 11/11/10 om 19:01 uur
@One2Call,
Opta en Consuwijzer is ongeveer hetzelfde.
Daar kun je je zeker beklagen, een andere zaak is of men met je klacht ook iets dóet....
Meestal krijg je een berichtje dat je klacht in behandeling word genomen, waarna je er
tot je dood toe, niets meer over hoort.
Misstanden signaleren via fora en daarna massaal melden aan VaraKassa en TrosRadar.
Van negatieve publiciteit op de tv houden ze namelijk niet zo heel erg....
Gepost op 11/11/10 om 19:32 uur
Het bel-me-niet register is alleen tegen telemarketing. Onderzoek waarbij niet sprake is van verkoop, mag ook plaatsvinden als je in het bel-me-niet register. Daarnaast hoeft de callcenter medewerker ook de geënquêteerde niet op dit filter te wijzen, wat wel het geval is bij telemarketing.

Via https://onderzoekfilter.nl/ kan je je afmelden voor telefonische enquêtes. Ik heb dit met succes een halfjaar terug gedaan. Een registratie blijft 3 jaar staan.

"De MOA verplicht haar leden bestanden voor onaangekondigd telefonisch onderzoek te ontdubbelen tegen de registratie in het OnderzoekFilter."

Leden zijn de bekende research bureaus: die hier te vinden zijn

De onderzoekgroep (0800-0201285) is ook aangesloten:
MarketResponse Nederland B.V. 3830 AJ Leusden
Gepost op 11/11/10 om 21:09 uur
@robert-jan
Ik blijf het volstrekt ridicuul vinden dat je jezelf bij 2 verschillende "loketten" af moet melden, teneinde telefonisch niet gestoord te worden. Waarom kan je bij het bel-me-niet-register wél aangeven dat
je NIET voor commerciële doeleinden lastiggevallen wilt worden, maar is dáár niets geregeld voor telefonische enquetes?
Eindelijk begin ik te begrijpen waarom mensen steeds roepen: "Het bel-me-niet-register werkt niet". Om de doodeenvoudige reden dat ze zich niet voor het "onderzoekfilter" aangemeld hebben. Dit toont maar weer eens aan hoe idioot deze 2-loketten gedachte is. Als ik in de politiek zou zitten zou ik er ogenblikkelijk Kamervragen over stellen. Maar dat zit ik niet, dus we modderen maar weer verder. Ik hoop wel, dat veel TV-ers deze, in mijn ogen -misstand-, zullen aanmelden bij VaraKassa en TrosRadar.
Ondertussen wacht af of ik me straks misschien ook apart bij een "goede-doelen-filter", e.d. moet aanmelden.....

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone