www.belnu.nl: een en al frustratie

Gepost op 23/11/10 om 11:44 uur
Even mijn frustratie wegschrijven, maar vooral er ook voor zorgen dat anderen niet met dezelfde ellende en teleurstellingen komen te zitten!

Op 24 augustus 2010 word ik helemaal blij als ik op zondagochtend eindelijk een betaalbare aanbieding tegenkom voor een iPhone met abonnement, in dit geval een 3GS. Voor 19,50 euro wordt bij belnu.nl een abonnement aangeboden met een gratis iPhone. Eindelijk voor de gewone mens te betalen.

Heel enthousiast verzamel ik al de gevraagd administratie (o.a. een kopie van een bankafschrift), voor zowel de bestelling voor mezelf, als die voor mijn echtgenoot. We kunnen niet wachten!

Diezelfde dag gaat het al fout... De gemailde papieren van mijn man worden geaccepteerd, maar ik krijg de melding dat het bankafschrift niet goed is, of ik dat nog even opnieuw wil sturen. Wij hebben een en/of rekening en het was dezelfde scan van het bankafschrift die bij de aanvraag van mijn man zat, en die was wel goedgekeurd.
ik heb ze erop gewezen en vervolgens werd mijn aanvraag wel geaccepteerd, maar waren we al weer een paar dagen verder.

Daarna heel lang niets of zo nu en dan een update dat de iPhones nog niet leverbaar waren (had ik begrip voor).
En dan ineens de melding dat mijn aanvraag door T-mobile afgewezen zou zijn. Ik kon daar alleen maar schriftelijk op reageren naar T-mobile toe en mijn aanvraag werd zonder pardon uit het systeem gehaald. Daar er geen enkele reden is om mijn aanvraag af te wijzen (ik zelfs nu via Ben gebruik maak van het T-mobile netwerk), ben ik in de pen gekropen en een brief op hoge poten naar T-mobile. Flinke excuses van hun kant en ze begrepen ook niet wat er fout was gegaan en ik was natuurlijk welkom als klant, maar ja, die geweldige aanbieding, die was nergens meer te vinden.... :-(

Mijn man kreeg vervolgens ineens een factuur van T-mobile, terwijl er nog geen iPhone in huis was... Hij ging bellen om ook zijn contract maar af te zeggen omdat we de heleboel niet meer vertrouwde, kreeg hij te horen dat zijn contract door belnu.nl zelf al was opgezegd... ??????? En wat er mis was gegaan, was dat onze geboortedata door elkaar waren gehaald bij het doorgeven van de gegevens van belnu.nl naar T-mobile. Oke, ze vonden het erg vervelend hoe het allemaal was gegaan, maar er werd verzekerd dat er geen contracten meer waren.
Jammer maar helaas, de iphones gingen aan onze neus voorbij. Dachten we....

Ineens kwam er weer een mail op mijn naam binnen, met dank voor mijn geduld en dat de iPhones nu langzaam binnenkwamen, maar dat het nog wel even kon duren. (en dat na de melding dat mijn aanvraag uit het systeem was gehaald??? Wij wachtten af....)
Een week later kwam er bericht dat de iPhone voor meneer was opgestuurd en jawel hoor, een dag later kwam hij binnen. Inclusief T-mobile simkaart.... Voor het contractsbedrag waarvoor we hadden getekend, dus 1 iemand al blij. Ondanks dat het eigenlijk administratief allemaal niet meer zou moeten kunnen.

Maar de tweede komt niet binnen en na contact op te hebben genomen met belnu.nl dat ik op papier heb staan dat ik wel degelijk door T-Mobile geaccepteerd zal worden als klant en dat door hun opeengestapelde fouten ik nu mijn aanbieding mis lijk te lopen, krijg ik een mailtje terug: ze kunnen me niet meer die aanbieding geven, maar ik ben NATUURLIJK welkom om een van de huidige aanbiedingen op hun site aan te vragen....

Dus zij maken de een na de andere fout, boren mij een goedkope aanbieding door de neus, geven me een heleboel extra werk en frustratie en dan zou ik ook nog zo dom zijn om een veel en veel duurder contract te nemen en ze zo nog te spekken ook????? met een heel groot risico dat ze weer niet weten waar ze mee bezig zijn en het hele verhaal weer opnieuw begint). Wat dachten ze zelf...

Maar een tip: ga dus niet met www.belnu.nl in zee... Met een beetje geluk krijg je wat je wil, maar de kans is erg groot dat het enige wat je krijgt, een hoop frustratie en ellende is (en nog rekeningen ook terwijl je niks hebt ontvangen).

Ze worden bedankt!
Gepost op 23/11/10 om 12:33 uur
je bent dus geweigerd door T-Mobile en daar geef je Belnu nu de schuld van? Ik kan mij voorstellen dat ze in hun communicatie niet helemaal duidelijk zijn geweest, maar als je eenmaal ben afgewezen door TM en de actie is ook afgelopen, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je geen abonnement meer krijgt.
Gepost op 23/11/10 om 13:06 uur
@Dubrock

Er is meer fout gegaan zo te lezen dan alleen verkeerde communicatie. Ze hebben gegevens door elkaar gehaald en vervolgens aangegeven dat zij het hebben opgezegd (?), maar verolgens toch de aanvraag door laten gaan. 3 fouten vanuit de kant van belnu.nl.
Een beetje coulance vanuit belnu.nl in dit geval zou denk ik niet misplaatst zijn.
Gepost op 23/11/10 om 14:27 uur
@ Dubrock,

Zoals hier net boven mij wordt gezegd, zijn er een aantal fouten gemaakt. Kijk naar het stukje geboorte datums, dus dan kan je opzich wel vanuit gaan dat het probleem bij belnu.nl is ontstaan. Natuurlijk vervelend, maar ben geen voorstander om een winkel op deze manier zwart te maken. dat er fouten zijn ontstaan, dat is duidelijk maar dat gebeurd overal.

Enige coulance van hun kant is gewenst, en na mijn redenatie heeft u nog steeds een bestelling geplaatst op uw gewenste aanbieding, en lijkt me meer dan normaal om deze te ontvangen.
Gepost op 23/11/10 om 18:24 uur
hebben we daar het winkelreview eigenlijk niet voor waarbij je ook een extra toelichting kan geven, zie http://www.telecomvergelijker.nl/winkel/9/belnu-nl.html
Gepost op 23/11/10 om 19:42 uur
blabla
Gezien de huidige T-Mobile acties zal het alsnog plaatsen van jouw bestelling -naast dat deze niet meer in het T-Mobile systeem gezet kan worden- BelNu meer kosten dan de iPhone waarschijnlijk aan inkoop kost.
Gepost op 25/11/10 om 09:41 uur
recent 2 abonnementen aangegaan via belnu / belnuzakelijk (enkele maanden tussentijd). Bij beide abonnementen wisten ze de korting op de internet bundel fout in te voeren.

Na opsturen van contract-scan naar T-Mobile kon dat snel gecorrigeerd worden, maar het zegt mi. iets over de zorgvuldigheid van Belnu.

Trouwens: T-Mobile kon die hele aanbieding niet in het archief vinden....
Gepost op 25/11/10 om 09:58 uur
blabla
In T-Mobile TAS vink je geen acties aan, enkel bundels. Dus ligt die fout echt bij BelNu?
Gepost op 25/11/10 om 17:20 uur
Dat T-Mobile een aanbieding niet in het archief kan vinden vind ik niet verbazingwekkend. Enkele maanden geleden werd bij vele aanbieders een zakelijk Flex sim only met gratis toestel en nagenoeg gratis internet aangeboden. Ik heb mijn vaste contactpersoon gevraagd of ik dit direct bij hen af kon sluiten (met een ander toestel), maar volgens hem stond het ook niet in het systeem, ondanks dat het bij 5 grote websites werd aangeboden en zelfs op de eigen website van T-Mobile stond.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone