Even mijn frustratie wegschrijven, maar vooral er ook voor zorgen dat anderen niet met dezelfde ellende en teleurstellingen komen te zitten!
Op 24 augustus 2010 word ik helemaal blij als ik op zondagochtend eindelijk een betaalbare aanbieding tegenkom voor een iPhone met abonnement, in dit geval een 3GS. Voor 19,50 euro wordt bij belnu.nl een abonnement aangeboden met een gratis iPhone. Eindelijk voor de gewone mens te betalen.
Heel enthousiast verzamel ik al de gevraagd administratie (o.a. een kopie van een bankafschrift), voor zowel de bestelling voor mezelf, als die voor mijn echtgenoot. We kunnen niet wachten!
Diezelfde dag gaat het al fout... De gemailde papieren van mijn man worden geaccepteerd, maar ik krijg de melding dat het bankafschrift niet goed is, of ik dat nog even opnieuw wil sturen. Wij hebben een en/of rekening en het was dezelfde scan van het bankafschrift die bij de aanvraag van mijn man zat, en die was wel goedgekeurd.
ik heb ze erop gewezen en vervolgens werd mijn aanvraag wel geaccepteerd, maar waren we al weer een paar dagen verder.
Daarna heel lang niets of zo nu en dan een update dat de iPhones nog niet leverbaar waren (had ik begrip voor).
En dan ineens de melding dat mijn aanvraag door T-mobile afgewezen zou zijn. Ik kon daar alleen maar schriftelijk op reageren naar T-mobile toe en mijn aanvraag werd zonder pardon uit het systeem gehaald. Daar er geen enkele reden is om mijn aanvraag af te wijzen (ik zelfs nu via Ben gebruik maak van het T-mobile netwerk), ben ik in de pen gekropen en een brief op hoge poten naar T-mobile. Flinke excuses van hun kant en ze begrepen ook niet wat er fout was gegaan en ik was natuurlijk welkom als klant, maar ja, die geweldige aanbieding, die was nergens meer te vinden.... :-(
Mijn man kreeg vervolgens ineens een factuur van T-mobile, terwijl er nog geen iPhone in huis was... Hij ging bellen om ook zijn contract maar af te zeggen omdat we de heleboel niet meer vertrouwde, kreeg hij te horen dat zijn contract door belnu.nl zelf al was opgezegd... ??????? En wat er mis was gegaan, was dat onze geboortedata door elkaar waren gehaald bij het doorgeven van de gegevens van belnu.nl naar T-mobile. Oke, ze vonden het erg vervelend hoe het allemaal was gegaan, maar er werd verzekerd dat er geen contracten meer waren.
Jammer maar helaas, de iphones gingen aan onze neus voorbij. Dachten we....
Ineens kwam er weer een mail op mijn naam binnen, met dank voor mijn geduld en dat de iPhones nu langzaam binnenkwamen, maar dat het nog wel even kon duren. (en dat na de melding dat mijn aanvraag uit het systeem was gehaald??? Wij wachtten af....)
Een week later kwam er bericht dat de iPhone voor meneer was opgestuurd en jawel hoor, een dag later kwam hij binnen. Inclusief T-mobile simkaart.... Voor het contractsbedrag waarvoor we hadden getekend, dus 1 iemand al blij. Ondanks dat het eigenlijk administratief allemaal niet meer zou moeten kunnen.
Maar de tweede komt niet binnen en na contact op te hebben genomen met belnu.nl dat ik op papier heb staan dat ik wel degelijk door T-Mobile geaccepteerd zal worden als klant en dat door hun opeengestapelde fouten ik nu mijn aanbieding mis lijk te lopen, krijg ik een mailtje terug: ze kunnen me niet meer die aanbieding geven, maar ik ben NATUURLIJK welkom om een van de huidige aanbiedingen op hun site aan te vragen....
Dus zij maken de een na de andere fout, boren mij een goedkope aanbieding door de neus, geven me een heleboel extra werk en frustratie en dan zou ik ook nog zo dom zijn om een veel en veel duurder contract te nemen en ze zo nog te spekken ook????? met een heel groot risico dat ze weer niet weten waar ze mee bezig zijn en het hele verhaal weer opnieuw begint). Wat dachten ze zelf...
Maar een tip: ga dus niet met
www.belnu.nl in zee... Met een beetje geluk krijg je wat je wil, maar de kans is erg groot dat het enige wat je krijgt, een hoop frustratie en ellende is (en nog rekeningen ook terwijl je niks hebt ontvangen).
Ze worden bedankt!