doorverwezen door Vodafone

Gepost op 09/12/10 om 10:39 uur
Ik heb gisteren een abonnement aangevraagd met nummerbehoud via een webwinkel. Ik kreeg van de webwinkel te horen dat mijn abonnementsaanvraag is niet is gehonnereerd maar is doorverwezen en dat het nog een paar dagen kan duren voordat uitsluitsel bekend is.

Nou heb ik van de term doorverwezen binnen de mobiele telefonie nog nooit gehoord. Wat betekent dit concreet??
Gepost op 09/12/10 om 12:31 uur
Whaha een paar dagen?

Simpel je kan 3 opties krijgen binnen vodafone.

Goedkeuring
Doorverwezen
Afgekeurd

1ste en laatste spreken voor zich dunkt me.

Doorverwijzing betekend dat het systeem een jou niet direct goedkeurt. Eerste check die de werknemer doorzet wordt geheel door het systeem zelf gedaan, en de doorverwijzing betekend dus ook dat het systeem jou aanvraag doorzet naar een werknemer binnen vodafone. Daarvoor heet het ook doorverwijzing, omdat er dan een persoon aan de pas komt. Dit gebeurd normaliter als het systeem 1 a meerdere rode vlaggen ontdekt die extra aandacht nodig hebben, dit kan vanalles zijn.

Maar normaliter is hier binnen 15 a 30min antwoord op

Maar het kan ook zo zijn dat deze toko nog geen uitsluitsel wil geven aan jou, om het simpele feit dat ze wachten op antwoord van de andere provider. Dit omdat zij eerst toestemming nodig hebben voor de overstap en dat dan het contract pas rechtsgeldig is. Ik had het alleen anders gecommuniceerd met je. Maar dit is provider onderling, en heeft niks met een eventuele doorverwijzing te maken.

Hoop je vraag beantwoord te hebben.
Gepost op 09/12/10 om 13:47 uur
Rode vlaggen? Ik heb in geen tien jaar een vodafone abo gehad. Vindt het maar een stel rare snuiters bij Vodafone, het is dat ik nergens een T-mobile abo met een Ipad kan vinden anders had ik never nooit Vodafone genomen, maar ja...
Gepost op 09/12/10 om 13:52 uur
Bij rode vlaggen kun je denken aan:
- Buitenlands paspoort, waarbij ze aanvullende informatie nodig hebben (zoals bankafschrift).
- Op je huidige adres woonde een wanbetaler
- Je hebt al een klantnummer bij vodafone, waardoor de medewerker dit handmatig aan het juiste klantnummer zal toevoegen

Als je eenmaal bent geaccepteerd zul je meer plezier hebben van je Vodafone aansluiting dan die van T-mobile (betere dekking, grotere capaciteit, sneller internet).
Gepost op 09/12/10 om 19:21 uur
blabla
Bij T-Mobile komt er geen persoon aan te pas. Daar wordt je óf goedgekeurd, óf afgewezen. Bij twijfel afgewezen dus. Best leuk, de term rare snuiters gebruiken terwijl je geen flauw idee hebt waar je over typt.
Gepost op 09/12/10 om 20:35 uur
Geen buitenlands paspoort, al 6 jaar woon alleen ik op dit adres maar wel vorige week een C7 met de vodafone directsales ontvangen. Nou ja misschien dat het daarmee te maken heeft dan.

Wat betreft rare snuiters blijf ik toch bij deze stelling
Gepost op 09/12/10 om 22:58 uur
blabla
Ahh, 2 abonnementen binnen zeer korte tijd. Bij T-Mobile kan dat dus al niet.
Gepost op 10/12/10 om 10:32 uur
Dan komt het doordat je gebruik hebt gemaakt van de directsales actie. Hierbij is een nieuwe klant aangemaakt met klantnummer X. Het tweede abonnement wordt als nieuwe klant -klant Y-aangevraagd, terwijl exact dezelfde gegevens bekend zijn onder een ander klantnummer. Na een doorverwijzing krijgt de aanvragende partij (in dit geval de webwinkel) het bericht dat ze een nieuwe aanvraag kunnen doen onder klantnummer X. Dat moet goed komen, zo niet, dan moet je ze even meedelen dat dit de juiste gang van zaken is ;) (webshops zijn nogal eens amateuristisch op het gebied van kennis van zaken ;) )
Gepost op 10/12/10 om 16:34 uur
Ik vindt het nu wel eer lang genoeg duren. Ik heb nu al 2 keer gemaild naar de webwinkel met de vraag of zij wat aan de status konden doen bij vodafone, maar tot 2 keer toe geen reactie ontvangen, alsof ik niet besta zeg.

Ik denk dat ik mijn abo maar bij studentmobiel afzeg en bij een ander aanvraag. Ben ik niet erg gewend van deze partij, jammer eigenlijk.
Gepost op 10/12/10 om 19:36 uur
Yre
Quote:
Bij T-Mobile komt er geen persoon aan te pas. Daar wordt je óf goedgekeurd, óf afgewezen. Bij twijfel afgewezen dus. Best leuk, de term rare snuiters gebruiken terwijl je geen flauw idee hebt waar je over typt.

Dat is niet helemaal waar. Er zijn 3 mogelijkheden:

- Goedgekeurd
- Je komt alleen in aanmerking voor een sim only abonnement
- Afgewezen
Gepost op 10/12/10 om 20:01 uur
Bij TM is er nog een andere mogelijk, namelijk voorschot betalen, ik geloof iets van 150 euro.
Gepost op 11/12/10 om 00:26 uur
Ik ga geen geld betalen voor een abonnement.

Elke provider heeft trouwens een borg-systeem, dat je geld betaalt en aan het einde van het abonnement krijg je je geld weer terug..
Gepost op 11/12/10 om 09:25 uur
Wie gaat er nou geld bij een provider stallen zonder rente. Een voorschot kan ik nog wel indenken, dan worden de maandelijkse kosten daarvan afgehaald.
Gepost op 11/12/10 om 13:12 uur
blabla
@ Yre: Dat klopt ja.
Gepost op 11/12/10 om 13:25 uur
Yre
Quote:
Bij TM is er nog een andere mogelijk, namelijk voorschot betalen, ik geloof iets van 150 euro.

Dan ben je toch al goedgekeurd (kredietwaardigheidscheck)? Dit staat er op de T-Mobile website
Kan ik ook een tweede of derde T-Mobile abonnement afsluiten?

Ja, dat kan. De belangrijkste voorwaarde hiervoor is dat de eerste twee facturen van je bestaande T-Mobile abonnement zijn betaald. Daarnaast betaal je ook een voorschot. Voor een Sim Only abonnement bedraagt het voorschot ? 100,- en voor een abonnement met toestel ? 250,-. Als je aan deze voorwaarden voldoet, kun je bij elke T-Mobile Dealer een nieuw T-Mobile abonnement aanvragen.

Mij is verteld dat je alleen een voorschot betaald als je de eerste 2 facturen nog niet gehad hebt. De tekst hierboven zegt toch iets anders. Ik zal eens navraag doen bij een van mijn T-Mobile bronnen.

@blabla
Gepost op 11/12/10 om 23:29 uur
Quote:
Ik vindt het nu wel eer lang genoeg duren. Ik heb nu al 2 keer gemaild naar de webwinkel met de vraag of zij wat aan de status konden doen bij vodafone, maar tot 2 keer toe geen reactie ontvangen, alsof ik niet besta zeg.

Ik denk dat ik mijn abo maar bij studentmobiel afzeg en bij een ander aanvraag. Ben ik niet erg gewend van deze partij, jammer eigenlijk.

Dat zal niet veel veranderen aan de situatie bij Vodafone, aangezien de nieuwe webshop precies in dezelfde molen terecht komt.
Ga gewoon naar een winkel, wordt alles veel makkelijker. IPads hebben ze ook bij Telecombinatie dealers. Vodafone BSW 275 2 jaar. IPad met Nokia, direct meenemen.

Gepost op 13/12/10 om 11:12 uur
Of loop even binnen bij The Phone House ;)
Gepost op 13/12/10 om 13:56 uur
Ik zie geen abonnementen bij The Phone House die zelfs het bekijken waard zijn.
Gepost op 13/12/10 om 14:00 uur
Webcare
VodafoneWebcare
http://www.vodafone.nl
Quote:
Ik heb gisteren een abonnement aangevraagd met nummerbehoud via een webwinkel. Ik kreeg van de webwinkel te horen dat mijn abonnementsaanvraag is niet is gehonnereerd maar is doorverwezen en dat het nog een paar dagen kan duren voordat uitsluitsel bekend is.

Nou heb ik van de term doorverwezen binnen de mobiele telefonie nog nooit gehoord. Wat betekent dit concreet??

Beste Migros,

Wat vervelend dat je tegen problemen aanloopt bij het aanschaffen van een nieuw Vodafone abonnement. Is het probleem reeds opgelost? Graag wil ik je erbij helpen. Zou je kunnen reageren via hyves? Ik hoop dat ik je probleem dan zo snel mogelijk kan oplossen.

Met vriendelijke groet,

Jeffrey
Vodafone Webcare Team

Gepost op 13/12/10 om 15:47 uur
Nee nog geen antwoord van niemand gehad. Ik heb ook nog geen nummer of wat dan ook van Vodafone (wel het nummer van mijn huidige abo van Voda).

Op mijn mail aan studentmobiel heb ik wel antwoord gehad, maar dat was dezelfde als 3 dagen geleden. Op mijn vraag van vandaag hoe de status van het abonnement is heb ik nog geen antwoord mogen ontvangen.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone