Dit is idd behoorlijke spam, helemaal gezien het de eerste post is van deze mip070
maar de bedoeling is vast goed, alhoewel het doorsturen van de bevestigingsmail van simyo niet de meest veilige en betrouwbare manier is om de transactie te verifieren.
Zelf heb ik me hier ook wel mee bezig gehouden. Het blijft aantrekkelijk omdat je als affiliatie 10 tot 15 euro per transactie ontvangt, terwijl de consument in dit geval slechts 1 euro hoeft te betalen.
Maar Simyo is ook niet gek en heeft voorwaarden opgesteld, ten eerste voor het genereren van clicks en ten tweede over cashbacks.
Voorwaarden Simyo bij Daisycon waar deze mip070, ga er maar even vanuit dat die achter de marktplaats ad zit, gebruik van maakt:
Quote:
Keyword buying / SEA
- Simyo staat niet toe dat affiliates adverteren op de merknaam Simyo, misspellings en andere KPN merken
- Simyo staat niet toe dat er door affiliates gebruik gemaakt wordt van de merknaam Simyo, misspellings en andere KPN merken in de ad; onder ad vallen de titel, tekstregels en zichtbare url
*Andere KPN merken: KPN, Telfort, Hi en XS4ALL
Consequenties
- Bij overtreding van (een van) bovenstaande regels zal de affiliate worden uitgesloten van het programma en zullen tot dan toe niet gekeurde orders worden afgekeurd
Aan beide voorwaarden houdt deze affiliatie/advertentie zich niet.
Daarnaast staat er tegenwoordig dat er helemaal geen cashbacks meer mogen worden gegeven op simyo simkaarten. De voorlaatste keer dat ik daar keek was het meen ik nog € 2,50.
Zie voor hoe het wel zou kunnen mijn website
www.wiindbel.nl