@Hugo Boss: Nee, ik heb er geen router tussen staan. Her en der lees ik dat de ZyXel 2602h-61c in principe zijn modem-functie wel goed functioneerd, maar dat de router-functie bagger is. Inderdda, er wordt dan ook aangeraden de ZyXel in 'bridge'-functie te zetten en daarachter een simpele router te plaatsen. Wat telefonie betreft, ik heb een Siemens s450ip toestel en de basisstation staat ingeprikt op de ZyXel, alleen is de SIp functie in de ZyXel uitgevinkt, alweer op advies. Laat ik wel duidelijk zijn dat ik een leek ben!
@Tellies: Als ik gebeld wordt, en na twee keer rinkelen de telefoon pas opneem, dan hoor ik de beller niet, sterker nog, ik hoor dan helemaal niets. Ik heb het met een kennis uitgeprobeerd, zowel met mobiel als een vaste toestel. De beller hoort dan na die twee keer, nog steeds de beltoon, dus dat de oproep niet wordt beantwoord, terwijl ik dat dus wel doe...
Trouwens...wat opvallend is met de situatie die ik eerder heb geschetst, dat ook de internetverbinding wegvalt. Dit alles slechts voor de duur van een minuut. Daarna is alles weer normaal.