Klachten T-mobile traag internet worden niet opgelost

Gepost op 02/02/11 om 15:29 uur
Ik heb sinds de aanschaf van mijn T-mobile data-only web ‘n walk abonnement problemen met de internet-verbinding (traag of helemaal niet). De eerste keer dat ik deze klacht heb aangekaart bij T-mobile heeft het maanden geduurd voor deze werd opgepakt. Eerst moest ik ping-tijden downloaden, terwijl ik geen verbinding met het internet kon maken, en vervolgens werden er steeds berichten op de voicemail van mijn data-only card ingesproken door de klantenservice, terwijl ik steeds mijn mobiele nummer (GELUKKIG bij een andere provider) heb achtergelaten. De medewerker van de klantenservice vond dat ik dan de datacard maar uit mijn laptop moest halen en die in een mobiel toestel moest stoppen zodat ik de berichten af kon luisteren. Uiteindelijk is het mij gelukt de klantenservice te passeren en heb ik iemand gesproken die mij wel kon helpen. Ik heb 3 maanden kostenloos internet gekregen + de sms en voicemailbox op mijn datacard zijn geblokkeerd. Het is toen een paar maanden goed gegaan maar sinds november 2010 is het weer pet met de verbinding. Ik heb weer verschillende malen gebeld en gemaild, ping-tijden gedownload etc. maar nu 1 feb 2011 is het nog altijd niet opgelost. Ondanks toezeggingen dat er naar gekeken zou worden en ik teruggebeld zou worden is dit niet gebeurd. Ik heb tussentijds wel 1 maand korting op mijn abonnement gekregen, maar dit heeft eigenlijk tot alleen maar meer problemen geleid. Het betalingssysteem van T-mobile heeft dit over 2 maanden verrekend, vervolgens een rekening verstuurd voor een klein bedrag, die ik betaald heb. In mijn betalingsoverzicht leek alles betaald maar nu heb ik toch herinneringskosten moeten betalen omdat het systeem ten onrechte de maand die ik had moeten betalen heeft betaald, en ik vervolgens te laat was met betalen. U raadt het al!! Informatie over betalingen versturen ze bij T-mobile per sms. Ik zal sowieso nooit meer iets afnemen met een T-mobile abonnement maar wil ook eigenlijk niet meer betalen, omdat ze mij geen gelegenheid geven het contract te ontbinden maar ook de klachten niet oplossen. Erg hinderlijk ook dat medewerkers van de klantenservice niets voor je doen en dan afsluiten met een vrolijk 'ik wens u tóch een hele prettige dag toe!'
Gepost op 02/02/11 om 16:46 uur
blabla
Tja, heeft T-Mobile ook geconstateerd dat er bij hun iets mis zit? 99% van dit soort gevallen wordt het probleem veroorzaakt door de apparatuur van de gebruiker, zoals bijv. spyware of een firewall, ingeschakelde datacompressie, etc etc. Heb je het al op een andere computer geprobeerd te gebruiken? Heb je T-Mobile al een brief gestuurd om je klacht kenbaar te maken?
Gepost op 02/02/11 om 18:46 uur
Euh.. ja? T-mobile heeft erkend dat er bij hun iets mis is. Overbezet netwerk en file-vorming? De kranten en internet hebben daar volop over bericht volgens mij. De medewerkers erkennen ook dat de problemen hoogstwaarschijnlijk worden veroorzaakt omdat er in het gebied waar ik wil internetten teveel andere mensen aan het internetten of bellen zijn. Ze geven mij alleen niet de gelegenheid het contract op te zeggen, kunnen het netwerkprobleem blijkbaar niet oplossen en laten het dus maar zo. Dus ik betaal iedere maand braaf het volledige bedrag terwijl ik heel traag internet heb. En met traag bedoel ik echt traag, geen email kunnen versturen, niet kunnen internet-bankieren etc. Overigens zat de laptop in het pakket wat ik afgenomen heb van T-mobile (all-in pakket)
Gepost op 02/02/11 om 19:41 uur
blabla
Dan kunnen ze dus niet leveren wat ze beloven, en dan is het een kwestie van schriftelijk een klacht indienen, en als daar geen oplossing uitkomt doorgaan naar de SGC.
Gepost op 03/02/11 om 18:55 uur
Webcare
T-Mobile Webcare
http://www.t-mobile.nl
Beste MD010211,

Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via webcare@t-mobile.nl, zodat ik kan bekijken hoe ik je verder kan helpen?

Graag de volgende gegevens in je e-mail vermelden: je naam, adres en 06-nummer. Zou je een link naar jouw bericht willen meesturen, zodat ik je bericht terug kan vinden? In het onderwerp graag 't.a.v. Cindy' vermelden.

Met vriendelijke groet,

Cindy
T-Mobile Webcare
Gepost op 07/02/11 om 19:23 uur
Ik ben vanavond gebeld door T-mobile en mijn klacht is naar tevredenheid opgelost. Blabla, nog bedankt voor je reacties en het mee-denken.
Gepost op 07/02/11 om 19:42 uur
blabla
Graag gedaan. Fijn dat het opgelost is.
Gepost op 07/02/11 om 20:32 uur
Moderator
Ik ben nog wel benieuwd wat de oplossing was.
Gepost op 08/02/11 om 12:44 uur
Beste Koen,

De betreffende medewerker had zich goed voorbereid en was dus goed op de hoogte mijn klacht, en het verloop hiervan. Dit nam voor mij een groot deel van de irritatie weg. Ik mocht kiezen tussen een voortijdige contractsbeeindiging of een korting op de abonnementskosten over de komende 6 maanden.
Gepost op 11/02/11 om 12:25 uur
Ik heb met mijn Galaxy S een verbinding die niet sneller gaat dan GPRS!!!
ik woon in Geleen en als ik in het centrum van Geleen of Sittard sta blijft het gewoon GPRS
afgelopen weekend in Rotterdam geweest en ook daar niet snel internet.
Ze zeggen tot 384Kb/s te leveren maar mijn snelheid is..45Kb/s. Ik kan niet eens radio luisteren!

Zonet gebeld voor de 3e keer of zo en "geholpen" door ene Onno of zoiets.
Deze werd er een beetje moe van (zo klonk hij ook, moe) en vervolgens zei hij doodleuk "meneer ik ga nu de verbinding verbreken" en hing doodleuk op.
Hier ben ik dus niet van gediend T-mobile!!!

Gelijk teruggebeld en kreeg een andere medewerker aan de lijn die me wel normaal wilde helpen.
Niet dat mijn klacht nu is opgelost, integendeel.

Vindt het wel zeer vreemd dat als je hier op TV een klacht deponeert T-mobile webcare kan reageren en dus oplossingen naar tevredenheid kunnen aanbieden maar als je belt je eigenlijk een deksel op je neus krijgt.

Wellicht dat ik ook maar eens een mailtje naar webcare@t-mobile.nl t.a.v. Cindy moet gaan sturen.

Zeer jammer, ben al t-mobile klant nog ten tijde dat het zelfs Orange was en, tot nu toe, altijd tevreden geweest. (op 2/3 maanden een uitstapje naar BEN, wat ook t-mobile is, na).

Wordt binnen 5 tot 10 dagen gebeld door service helpdesk (pff wachten)

Wordt vervolgd.

Gepost op 11/02/11 om 22:06 uur
@Spoonky
A) Staat je 3G wel aan? Zo nee, even aanzetten.
B) Of heb je wellicht nog een Orange simkaart? Dan zou dit het probleem kunnen zijn?
Gepost op 15/02/11 om 20:27 uur
A) ja staat aan, heb alles volgens t-mobile aangezet en ook de medewerker bevestigde dat het allemaal goed was gedaan
B) ha ha nee, een orange kaart heb ik al heel lang niet meer. Heb zelfs een nieuwe simkaart gekregen van t-mobile omdat het daarmee te maken zou kunnen hebben, niet dus.

Wacht nog steeds erop dat de technische dienst mij terugbeld. zucht.
Gepost op 15/02/11 om 22:51 uur
@ Spoonky, ff terzijde, maar met 384kb raad ik aan ook geen radio te luisteren (vrij traag), bestaat ook nog iets als gewone fm zonder streaming want dat werkt sowieso in jou geval niet heel erg goed, ook niet met volledige 384kb...

Is het vanaf moment uno, zoniet alles terug zetten naar fabrieksinstellingen. Maar zo te horen klinkt dit meer dat het vanaf het eerste moment, en zou ik eerder het probleem op de connectie tussen netwerk en simkaart zoeken. Probeert u via de winkel een nieuwe simkaart te regelen, en of u wel goed op het netwerk staat. Zelf kunt u via netwerp het kpn netwerk of vof handmatig instellen, daarna weer terug op the germans, ff toestel uit en aan en dat zou theoretisch u weer juist op het netwerk kunnen zetten.

Gepost op 15/02/11 om 23:37 uur
@Spoonky
Kleine uitleg hieronder.
Snelheid is bij webnwalk standard:

Downloadsnelheid 384 kbit/s en een uploadsnelheid van 64 kbit/s.
Oftewel /8 -> Max 48kbps voor download.

Max GPRS is Max 52 kbit/s, dus /8 = 6.5kbps

Voor meer uitleg.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kilobit_per_seconde
Gepost op 24/02/11 om 02:22 uur
Ondertussen zijn we 12 dagen verder en ben ik dus NIET teruggebeld binnen de beloofde 5 tot 10 dagen.
Gaat lekker T-mobile.

Als jullie niet snel bellen gaat er een aangetekende brief de deur uit en eis ik het ontbinden van mijn contract wegens het niet nakomen van afspraken en zeer slechte diensverlening.

Ik wacht nog een dag en dan ga ik vrijdag de brief opstellen zodat ze hem maandag in huis kunnen hebben.
Gepost op 24/02/11 om 09:15 uur
@Spoonky...... Jullie? Ik wil je best bellen maar dan gaan we lullen om over te stappen.

Sccs
Gepost op 25/02/11 om 11:29 uur
@preston82

Ik bedoelde met jullie T-mobile natuurlijk.
Scherpe opmerking ;-)
Gepost op 25/02/11 om 14:30 uur
Webcare
T-Mobile Webcare
http://www.t-mobile.nl
@Spoonky
Mijn excuses dat je nog niet bent teruggebeld. Uit je eerdere bericht maak ik op dat op 11 februari de dekkingsklacht door een medewerker van T-Mobile Klantenservice is doorgezet. Ik heb navraag voor je gedaan bij de desbetreffende afdeling. Zij geven aan dat verzoeken van deze datum in behandeling zijn genomen.

Wanneer er aanstaande dinsdag nog geen contact met je is opgenomen wil ik je vriendelijk vragen om je gegevens te mailen naar webcare@t-mobile.nl. Graag in het onderwerp 't.a.v. Cindy' vermelden. Ik ga dan kijken wat ik voor je kan doen.

Cindy
T-Mobile Webcare
Gepost op 25/02/11 om 19:47 uur
blabla
By the way over traag T-Mobile internet gesproken. Inmiddels is al anderhalf jaar lang de umts mast in Utrecht centrum meer overbelast dan werkend. -Je weet wel: Dat probleem dat vorig jaar zomer in het nieuws was, toen pas twee maanden max. zou spelen, maar destijds al een jaar speelde in Utrecht, en inmiddels al lange tijd opgelost zou zijn- Ben benieuwd of webcare daar ook iets aan kan doen. Of is webcare puur voor individuele klachten die op internet het bedrijfsimago kunnen schaden?
Gepost op 25/02/11 om 22:43 uur
Yre
Quote:
Ben benieuwd of webcare daar ook iets aan kan doen.

Ik zie het al voor me...mevrouw van t-mobile webcare klimt in de mast om speciaal op jouw verzoek een umts antenne bij te plaatsen...

Maar ff serieus. Je kunt dit soort klachten melden op hun website. Klik hier en dan moet je het eerste antwoord "Ik heb een slechte dekking. Wat kan ik doen?" aanklikken. Daarna wijst het wel voor zich denk ik.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone