Vastlopen Samsung Galaxy Tab.

Gepost op 14/02/11 om 18:14 uur
begin januari heb ik een samsung galaxy tab genomen met een breedband basis internet abo van vodafone.eerste 2 weken ging alles prima ,na 2 weken wilden ik een verzonde you-tubefilmpje afspelen en liep hij vast ook de aan/uitknop reageerde nergens op, Geval gemeld bij verzekering die mij te horen gaf dat ik niet verzekerd was.{vodafone hoofdkantoor was het vergeten te melden bij verzekering.}Na 3 dagen zou ik gebeld worden dat het inorde zou zijn. niet dus en moest na 5 dagen zelf actie ondernemen om het aangemeld te krijgen bij verzekering met case nummer naar vodafone shop gegaan en melding gemaakt van slechte service. Dan gaat de shop de schuld geven aan hoofdkantoor en hoofdkantoor aan shop.Nu is mijn Galaxy na 1,5 week eindelijk naar de reperaeur of onderzoeker. Dit gaat ongeveer 2 a 3 weken duren.Al met al ben ik straks mijn toestel een maand kwijt en niet gebruiken en Vodafone geeft geen compensatie Ik moet deze maand gewoon het volle abonnementstarief betalen.HEEFT IEMAND OOK WELEENS EEN VASTLOPER GEHAD MET DE TAB EN ZO EEN SLECHTE SERVICE. Advies graag?
Gepost op 14/02/11 om 18:53 uur
Hugo Boss
Even opnieuw starten hielp niet?
Gepost op 14/02/11 om 19:35 uur
Als je het toestel pas hebt, dan heb je toch garantie?

Ik begrijp niet wat dat met de verzekering te maken heeft.

Vodafone verkoopt jou i.c.m. het abonnement gratis of met bij betetaling een toestel, dus heb je wettelijk 2 jaar Nederlandse garantie. Ze zullen alles proberen om er onder uit te komen, maar met de fabrikant heb je niets te maken.

Als ik het zo lees is het een gevalletje van gare software, misschien de batterij er uit nemen en proberen het toestel op te starten. Als dat lukt het toestel naar fabrieksinstellingen terug zetten.
Gepost op 14/02/11 om 22:22 uur
Quote:
Even opnieuw starten hielp niet?

nee aan en uit reageerde niet meer alles zat vast
Gepost op 14/02/11 om 22:32 uur
Hugo Boss
Batterij eruit? Dan moet ie toch uitvallen. Software update uitvoeren? Alles is wel weer aan de praat te krijgen hoor in het geval van een vastloper
Gepost op 14/02/11 om 22:37 uur
De verzek.dekt de schade sowieso of hij wordt vervangen dat is het probl.ook niet
Ik ben toestel maand kwijt en moet de abokosten doorbetalen{slechte service} ik wil alleen nog weten of iemand een vastloper heeft gehad met de Samsung Galaxy Tab.Hij is voor de consument niet te openen of de batt.eruit te halen en opnieuw opstarten kan ook niet hij is rondom afgesloten.
Gepost op 14/02/11 om 22:58 uur
typisch gevalletje van ik koop een duur speeltje en verdiep me niet in de materie. Gewoon nieuwe software eroverheen en alles binnen een half uur gepiept. Ik snap niet dat je daarvoor een verzekering afsluit
Gepost op 15/02/11 om 00:34 uur
Hey miegross,Hartstikke bedankt voor je reactie man .Hier kan ik echt wat mee.Je hebt ook goed mn vraag gelezen en je duidelijk verdiept in deze moelijk materie.Ikzelf was er nog niet achtergekomen om een apparaat dat niet meer reageert op stroom aan je computer te koppelen en een update van een half uurtje dr over.Top Man.Hoe kan ik je bedanken,zal ik je ook zo een Tab opsturen,kan jij met jou wijsheid in pacht wel even lekker mee stoeien.Nou voor mij is dit typisch een gevalletje van de eerste en de laatste keer op een forum te vragen naar wat dan ook.
Meestal komen er wijsneuzen opaf en krijg je eindeloze discussiesen heb je op je uiteindelijke vraag nog geen antwoord.Succes pik.
Gepost op 15/02/11 om 00:38 uur
Oh ja en de verzekering zal ik meteen opzeggen want die is toch niet nodig.Als ie gejat wordt of hij valt te pletter koop ik gewoon weer een nieuwe versie.Nogmaals bedankt en het zal me een hoop geld schelen.
Gepost op 15/02/11 om 01:38 uur
@ Toktok, doe ff relax goos. Je hebt een punt en gemaakt.

ff wat kleine opmerkingen en dat zal vast niet grappig vinden maar we doen ze toch. Een gemiddelde verzekering die je vast sluit is pas na een jaar op te zeggen. Dus voordat je teveel tijd daarin gaat stoppen, dat zal wss een verloren strijd gaan geven.

Als jij zegt dat de winkel de hoofdkantoor de schuld en visa versa geeft, neem ik aan dat jij het product direct bij een vof winkel gehaald hebt en niet bij een retailer??? Maar we nemen dit gewoon ff aan...
Tot heden ben ikzelf nog geen vastlopers tegen gekomen bij dit product, en dito je kan vrij weinig wanneer je het productie niet kan koppelen of uit kan zetten.

Enige op dit punt wat een beetje relevant is, maar niet zal werken wanneer het apparaat geen stroom meer trekt;

"Volume up + home knop + aan/uit knop (dus alle drie) ingedrukt houden. De tel. zal vanzelf opnieuw opstarten. Wanneer je je Galaxy S startscherm ziet aan/uit knopje loslaten (de rest nog steeds ingedrukt houden). Je komt nu in de recovery scherm. Met de volume knopjes kan je scrollen en met de home toets selecteren. Je kiest hier dus voor Factory Reset en eventuele vervolgvragen bevestigend beantwoorden (dus ja of ok). De rest gaat vanzelf en je tel. zal rebooten.

Eventueel kan je dmv een shortcut in de recovery terechtkomen. Je gaat naar 'Telefoon' en toetst de code *#*#7780#*#*. Deze code heb ik zelf nog nooit gebruikt, dus weet niet zeker of het lukt. Weet alleen dat het bestaat "

Verder over de service is het apart te noemen. En had dat in de winkel zelf recht gezet kunnen worden, maar zal er altijd een kleine tijd overheen gaan dat wanneer de verzekerings maatschappij de gegevens zou hebben, al heeft dat niks met deze kwestie te maken want het is gewoon een standaard fabrieksgarantie.

Verder is het niet de schuld van een provider dat een productie manko's vertoont, en moet de producent van het product de kans krijgen om hem te repareren maar blijft de service die jij afgesloten hebt bij vof gewoon werken en valt natuurlijk nooit compensatie te eisen voor de periode van de reparatie want de service die jij afgesloten hebt bij vof werkt naar behoren. natuurlijk door de onkunde van de winkel kan je wel wat eisen, en zou ik compensatie eisen doordat de duur van reparatie langer is dan nodig.

Doe dit per post naar vof KS en geef hen 2 weken om te reageren, anders maak de zaak aanhandig bij de geschillencommissie en vermeld dit ook in de brief/mail
Gepost op 17/02/12 om 21:16 uur
Weet dat het al een jaar geleden is, maar ben erg benieuwd wat eruit gekomen is. Heb namelijk op dit moment hetzelfde probleem met mijn Galaxy Tab!

Tab is vastgelopen en reageerd niet meer, laadt niet op en ook hard reset werkt niet.

Was het probleem opgelost toen je de Tab terug kreeg?
Gepost op 18/02/12 om 11:53 uur
Van TokTok ga je niets meer vernemen hoor. Typisch iemand die zich aanmeldt om een probleem te spuien, niet blij te zijn met de antwoorden en verder nooit meer iets van zich laat horen....
Gepost op 18/02/12 om 14:42 uur
blabla
Start de tablet helemaal niet op als je de aan/uit knop en volume-omhoog knop indrukt? Heb je het geprobeerd met de volume-omlaag knop? (Bij sommige Galaxy Tabs schijn je de volume-omlaag knop nodig te hebben)

Anders wordt het langs een SPP (Samsung repair center) gaan. Hopen dat zij het ter plekke voor je kunnen oplossen door de software opnieuw op het apparaat te schrijven.
Gepost op 02/03/12 om 15:50 uur
Ik had na 5 dagen hetzelfde probleem. Gelukkig kon ik terug naar de winkel en kon 'm zo omruilen voor een echte tablet, de iPad. Sindsdien nooit meer problemen gehad met mijn tablet!

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone