ButgetPhone op Telfort Mobiel

Gepost op 16/02/11 om 13:40 uur
Hallo.

Ik heb een nummer bij ButgetPhone (sip) en werkt erg goed via wifi en op mijn vaste telefoon maar ik wil deze gebruiken op mijn gsm (nu dus via wifi) via Telfort Mobiel Internet, gedeeltelijk legt hij wel verbinding maar het lijkt alsof Telfort een sip nummer blokkeert. Is er iemand die voor mij een oplossing heeft zodat ik de vaste nummer van ButgetPhone via Telfort Mobiel internet werkend weet te krijgen?

M.v.g. Hans Renses
Gepost op 16/02/11 om 14:07 uur
Werkt prima hier op de N900 met budgetphone en telfort.

Controleer jeTelfort Access point instellingen. Standaard kan het zijn dat je de Telfort mobiel internet instelling via een proxy gebruikt (nog uit de oude WAP telefoon tijden). Alle setting automatisch, geen proxy dus en als APN "internet" en het moet gewoon kunnen werken.

Overigens is het volgens de algemene voorwaarden niet toegestaan.
Gepost op 16/02/11 om 14:10 uur
Ik heb de Nokia N97 mini dus zou moeten werken. Ik ga nog eens proberen en laat het weten.
Gepost op 16/02/11 om 14:44 uur
Zou je mij eens willen exacter willen uitleggen?, ik kom er niet uit.
Gepost op 16/02/11 om 17:48 uur
Hugo Boss
Gewoon de standaard instellingen die je via Telfort kan ontvangen.

Maar even iets anders, werkt dat een beetje fatsoenlijk? Zit er niet veel te veel vertraging in de verbinding? Is je accu niet na een paar minuten leeg?
Gepost op 16/02/11 om 18:25 uur
Quote:
Gewoon de standaard instellingen die je via Telfort kan ontvangen.

Maar even iets anders, werkt dat een beetje fatsoenlijk? Zit er niet veel te veel vertraging in de verbinding? Is je accu niet na een paar minuten leeg?

Is mischien heel stom hoor!! maar bij mij werkt het niet en hoe kun je zeggen dat het gewoon werkt op Telfort en niet weten of de verbinding wel goed is. Mijn vraag is dan, heb je het wel aan de praat gehad?
Gepost op 16/02/11 om 18:42 uur
Hugo Boss
Ik zeg niet dat het werkt met Telfort, ik vraag me juist ten sterkte af wat de kwaliteit ervan is, als het uberhaupt werkend te krijgen is. Je zal sowieso moeten beginnen met de gewone standaard instellingen van Telfort, dat is het enige wat ik aangaf.
Gepost op 16/02/11 om 19:01 uur
Quote:
Ik zeg niet dat het werkt met Telfort, ik vraag me juist ten sterkte af wat de kwaliteit ervan is, als het uberhaupt werkend te krijgen is. Je zal sowieso moeten beginnen met de gewone standaard instellingen van Telfort, dat is het enige wat ik aangaf.

Ok verkeerd geantwoord, maar ik heb alle instellngen standaard en hij registreerd wel maar activeerd niet, of anders om, dat weet ik zo even niet meer. Telfort heeft een blokkade maar er moet een manier zijn om het werkend te krijgen.
Gepost op 16/02/11 om 19:12 uur
Als het wel werkt over wifi en niet over de Telfort 3G verbinding, dan vermoed ik dat het komt door de Access point instelling voor Telfort internet. Ik kan me nog herinneren (toen ik nog een Symbian telefoon gebruikte) dat Telfort standaard instelling voor een WAP telefoon verstuurd. Dit werkt op zich heel redelijk voor webbrowsen, maar sip werkt niet (en sommige websites hebben er ook problemen mee, er staat mij vaag nog een niet werkend Geenstijl bij ).

Ik heb het niet op mijn 5800 (Symbian) getest, maar voor de juiste instellingen heb ik hem er even bijgepakt:
ga naar Instellingen -> connectiviteit->bestemmingen->Internet

Hier zie je als het goed is je Telfort toegangspunt staan. selecteer deze en click Opties en dan bewerken.
Dan zie je alle instellingen staan, deze staan vermoedelijk gewoon goed, maar als je nu weer Opties en dan Geavanc. instellingen klikt moet er het volgende staan:
Netwerktype: IPv4
IP-adres telefoon: Automatisch
DNS-adressen: Automatisch
Proxyadres: Geen
Proxypoortnummer: 0

Het gaat om de setting "Proxyadres", als daar iets staat ingevuld, dan kan je zeker geen SIP gebruiken.

Ik heb nooit geprobeerd dit de hele dag over een 3G verbinding te gebruiken, wat ik hoef niet permanent een actieve UMTS zender in mijn broekzak, en ik ben toch meestal in de omgeving van een wifi netwerk. Het gaat zeker ten koste van je batterij, maar op de N900 red ik de dag prima ingelogged op een wifi netwerk.

Er is inderdaad over 3G duidelijk meer vertraging, maar het werkt wel. ik heb het in Engeland gebruikt om naar huis te bellen (had een prepaid sim kaart met bijna onbeperkte data). Werkte best wel goed.
Gepost op 16/02/11 om 19:30 uur
Ok, bedankt. Profiel en sip1.budgetphone is geregistreerd, dat werkt nu maar als ik er naar toe bel gaat hij nog niet over, nog suggesties?
Gepost op 16/02/11 om 19:32 uur
En uitbellen naar voicemail wat normaal wel lukt blijft hij aangeven, verbinden met sip1...
Gepost op 16/02/11 om 19:43 uur
hmm, vreemd.

Op de N900 is het gewoon de standaard instellingen en dan werkt het. Bij de instellingen van mijn SIP profiel staat bij mij alles op Auto (op de N900 dan) Het enige wat ik me nog kan voorstellen wat uit maakt is het feit dat ik "Auto-detect STUN" aan heb staan en de standaard poort 5060 voor SIP gebruik. Geen idee wat de standaard instellingen op Symbian zijn.

Ik kan misschien straks nog even op mijn 5800 testen, maar moet weer even opzoeken hoe je die ook al weer voor SIP moest configureren. Wat zijn joue budgetphone instelling voor Symbian? (uiteraard zonder je nummer en wachtwoord te posten)
Gepost op 16/02/11 om 20:01 uur
De N97 komt toch overeen met de N900?. Maar tesen zou wel mooi zijn, er zijn namelijk nergens treats te vinden over deze instellingen. Ik ga noig even teste met de andere poort instellingen.
Gepost op 16/02/11 om 20:11 uur
Installatieinstructie Nokia (van website BudgetPhone)

- Dienstprofiel: IETF
- Standaard toegangspunt: WiFi thuis
- Openbare gebruikersnaam: sip:31nummer@sip1.budgetphone.nl
- Compressie gebruiken: Nee
- Registratie: Wanneer nodig
- Beveiliging gebruiken: Nee

- Proxy-server:
o Proxy-serveradres: sip:sip1.budgetphone.nl
o Beveiligingsdomein: sip1.budgetphone.nl
o Gebruikersnaam: 31nummer
o Wachtwoord: ****
o Vrije routing toestaan: Ja
o Overdrachtstype: UDP
o Poort: 5060

- Registrar-server:
o Registrar-serveradres: sip:sip1.budgetphone.nl
o Beveiligingsdomein: sip1.budgetphone.nl
o Gebruikersnaam: 31nummer
o Wachtwoord: ****
o Overdrachtstype: UDP
o Poort: 5060
Gepost op 16/02/11 om 20:54 uur
Hugo Boss
Ik zal ook eens mee gaan testen met een E72, gebruiken jullie gewoon de standaard SIP client die zit ingebakken? Of een andere applicatie?
Gepost op 16/02/11 om 20:59 uur
ja dat klopt alleen moest ik ook net instellingen installeren. Ik weet alleen niet meer hoe en waar ik deze vandaan heb. Kan zijn dat deze er standaard in zit.
Gepost op 16/02/11 om 21:14 uur
Hugo Boss
Hoe proberen jullie nou te bellen? Ik heb nu een SIP profiel aangemaakt en deze is geregistreerd. En dan? Heb je dan een applicatie nodig die dat profiel daadwerkelijk toepast?
Gepost op 16/02/11 om 21:30 uur
Ik krijg het op de 5800 ook niet aan de praat. Uberhaupt niet, ook niet over wifi. Moest je niet een bepaald VoIP enabler programma installeren op deze Symbian S60v5 toestellen?

Hij registreert, maar de telefoon gaat niet over als ik ernaartoe bel.
Kan me nog herinneren dat het met mijn oude symbian nokia E60 wel direct werkte (hoewel dat wel heel buggy was, in tegenstelling tot de N800 en N900, wat wel prima werkt).

Ik heb SIP ingesteld bij:
Instellingen-> connectiviteit ->Beheerinstellingen->SIP-instellingen
En dan bij Packet-gegevens hem nog op "altijd aan" zodat ik via Telfort kon testen.

Maar ik krijg budgetphone op de 5800 op dit moment uberhaupt niet werkend (deze zou softwarematig identiek moeten zijn aan de N97)
De N900 werkt met totaal andere software, en maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet op de N97 zou moeten kunnen werken.

Gepost op 16/02/11 om 22:06 uur
Via Wifi krijg ik de N97 mini wel eens aan de praat maar eenmaal buiten berijk moet ik weer vanalles instellen, heel iritant. De genoemde software moet er inderdaad op.
Gepost op 16/02/11 om 22:38 uur
Hugo Boss
Volgens mij kan hij ook helemaal niet overgaan, want je hebt nu alleen maar de drager geconfigureerd. Je moet nu inderdaad nog een programma hebben die de drager kan gebruiken, alleen welke?

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone