TV bij Kassa over roaming tarieven

Gepost op 16/04/11 om 21:39 uur
http://www.peetswinkeltje.nl
Bij kassa was iemand van telecomvergelijker over uitleg wat roaming is. Was dat een TV 'er van dit forum?
Gepost op 16/04/11 om 23:52 uur
Yre
Van deze website? Ja (zie Pers). Of hij ook op het forum actief is? Geen flauw idee.

Het item in Kassa kan je trouwens hier teruglezen en bekijken: Klik.

Gepost op 17/04/11 om 01:46 uur
Administrator
Jan Jaap van Donselaar
http://www.janjaap.net
Dat was inderdaad Niels
Gepost op 17/04/11 om 15:37 uur
Moderator
Leuk om vertegenwoordiging van Telecomvergelijker bij Kassa te zien.

Van de providers was wederom KPN de enige provider die op kwam dagen om uitleg te geven. De woordvoerder van KPN vond ik zwakjes. Hij kent zijn eigen producten niet eens. Zo geldt er tot nu toe bijvoorbeeld een korting op de internettarieven in het buitenland voor klanten die een surf&mail bundel voor binnen Nederland hebben. Het tarief is dan 2,- per MB in plaats van de normale prijs van bijna 4,- per MB. Vooral als je de vroegere prijzen van 14,- euro per MB (KPN en Vodafone) en prijzen tot 50,- per MB (ex. T-Mobile tarief voor T-zones) afzet tegen de huidige tarieven van tussen de 2,- en 4,- per MB en alle mogelijkheden om voordeelbundels te kopen vond ik de uitzending wel wat overtrokken. OK alleen Vodafone en T-Mobile bieden voordeelbundels. Met name Vodafone timmert aan de weg en KPN biedt nu nog niets aan. Dan had het beter daarom kunnen gaan: waarom heeft KPN nog geen internet voordeelbundels voor gebruik in het buitenland. KPN vertelde zelf al dat deze nu toch gaan komen.

Goed klanten weten niet dat veel apps je direct naar internet doorlinken, weten vaak ook niet dat Google maps of Nokia Ovi maps fors dataverkeer genereert. Een vrijwillige blokkade bij ca. 100,- van de providers en een waarschuwings SMS lijken mij wel een goede oplossing. Dan nog was een waarschuwing op zijn plaats geweest, zonder dat de hele uitzending hierover moest gaan.

Het was jammer dat de enige provider die zijn goede wil liet zien door Kassa zo werd afgekamd. Andere providers doen het nagenoeg even slecht als KPN maar weigeren telkens om te komen in het programma.

Waar het beter over had kunnen gaan is dat Zwitserland en Andorra vaak voor klanten onverwacht duurder zijn aangezien dit niet EU landen zijn.(Zwitserland werd wel kort genoemd). Daarnaast heeft bijvoorbeeld Vodafone enkele speciale bundels waarbij in de kleine lettertjes staat dat ze bij activatie ook meteen de waarschuwings SMS en verbruikslimiet van 50,- per maand uitzetten.
Koen wijzigde dit bericht op 17/04/11 om 15:41.
Gepost op 17/04/11 om 18:07 uur
Op het forum van Radar staat iemand die voor mobiel internetten (binnenland) een rekening van meer dan 1200 euro kreeg. Hoe is dat toch mogelijk denk je dan.
Heb daarom ook nog steeds geen smartphone, zou er wel een willen inmiddels maar wil er eerst zeker van zijn dat ik niet zulke verrassingen krijg.
Gepost op 17/04/11 om 18:53 uur
Ik zag het toevallig ook tijdens het zappen

Volgens mij is de enige aanbieder die een goed buitenlandbeleid heeft T-Mobile. Elke keer wanneer ik in het buitenland ben, wordt dataroaming automatisch geblokkeerd. Dat zou voor KPN en Vodafone dan toch ook makkelijk toe te passen moeten zijn lijkt mij.
Gepost op 17/04/11 om 21:37 uur
daarom neem ik mijn smartphone wel mee naar het buitenland maar doe er een prepaid kaartje in, mochyt het fout gaan ben ik hooguit 40 euro kwijt
Gepost op 18/04/11 om 10:54 uur
Ik wil de hoge kosten niet goedpraten voor de providers MAAR ik merk dat mensen vaak onvoorbereid op vakantie gaan. Ik krijg weleens de vraag meneer welke stekker gebruikt men in Spanje?? Hallo zeg het is de EU en afgezien daarvan check je toch wat voor stekker men in het vakantieland heeft?? Dit geldt ook voor je Smartphone in de EU zijn we (redelijk) goed beschermd door de euregels voor de maximumkosten voor roamingkosten MAAR dat neemt niet weg dat je ZELF verantwoordelijk bent voor de info die je tot je neemt voor je op vakantie gaat. Mensen interreseerd het niet want men gaat op vakantie en dat doet men kennelijk soms totaal onvoorbereid!!!
Gepost op 19/04/11 om 09:20 uur
Ik weet nog wel dat bellen naar Amerika heel duur was, zo duur dat je nauwelijks durfde te bellen. Nu kost het maar een paar cent per minuut.
Zo is het ook met mobiel internetten blijkbaar, alleen is er nog iets anders aan de hand. KPN vraagt 19.90 per MB terwijl het terplekke in dat vakantieland maar 6 cent kost, hier kost het soms maar 1 cent. Daaraan kan je zien dat die tarieven uit de lucht zijn gegrepen. Zo kreeg een klant voor mobiel internetten binnen Nederland een rekening van 2450 euro van KPN/Hi. Lijkt mij hoog tijd dat de OPTA ingrijpt.
Radar

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone