Leuk om vertegenwoordiging van Telecomvergelijker bij Kassa te zien.
Van de providers was wederom KPN de enige provider die op kwam dagen om uitleg te geven. De woordvoerder van KPN vond ik zwakjes. Hij kent zijn eigen producten niet eens. Zo geldt er tot nu toe bijvoorbeeld een korting op de internettarieven in het buitenland voor klanten die een surf&mail bundel voor binnen Nederland hebben. Het tarief is dan 2,- per MB in plaats van de normale prijs van bijna 4,- per MB. Vooral als je de vroegere prijzen van 14,- euro per MB (KPN en Vodafone) en prijzen tot 50,- per MB (ex. T-Mobile tarief voor T-zones) afzet tegen de huidige tarieven van tussen de 2,- en 4,- per MB en alle mogelijkheden om voordeelbundels te kopen vond ik de uitzending wel wat overtrokken. OK alleen Vodafone en T-Mobile bieden voordeelbundels. Met name Vodafone timmert aan de weg en KPN biedt nu nog niets aan. Dan had het beter daarom kunnen gaan: waarom heeft KPN nog geen internet voordeelbundels voor gebruik in het buitenland. KPN vertelde zelf al dat deze nu toch gaan komen.
Goed klanten weten niet dat veel apps je direct naar internet doorlinken, weten vaak ook niet dat Google maps of Nokia Ovi maps fors dataverkeer genereert. Een vrijwillige blokkade bij ca. 100,- van de providers en een waarschuwings SMS lijken mij wel een goede oplossing. Dan nog was een waarschuwing op zijn plaats geweest, zonder dat de hele uitzending hierover moest gaan.
Het was jammer dat de enige provider die zijn goede wil liet zien door Kassa zo werd afgekamd. Andere providers doen het nagenoeg even slecht als KPN maar weigeren telkens om te komen in het programma.
Waar het beter over had kunnen gaan is dat Zwitserland en Andorra vaak voor klanten onverwacht duurder zijn aangezien dit niet EU landen zijn.(Zwitserland werd wel kort genoemd). Daarnaast heeft bijvoorbeeld Vodafone enkele speciale bundels waarbij in de kleine lettertjes staat dat ze bij activatie ook meteen de waarschuwings SMS en verbruikslimiet van 50,- per maand uitzetten.
Koen wijzigde dit bericht op 17/04/11 om 15:41.