Vodafone in Italië

Gepost op 02/05/11 om 14:39 uur
Beste mensen,

ik heb sinds enkele maanden een prepaid dongel van Vodafone (Huawei K3765) en ik heb twee vragen:

- Zou dat ding gewoon werken als ik er in Italië een prepaid sim van Vodfone in stop?

- Hoe kan ik de kosten het beste beperken? Ik heb voor de grap een tientje op die kaart gezet, maar merkte dat ik bij uiterst bescheiden surfen na een uurtje of 2 al door het tegeoed heen ben (heb niets gedownload of gestreamd, alleen bv. de Telegraaf op internet gelezen en zovoort).

Is er niet een speciale browser die de pagina's 'kaal' binnenhaalt, zonder afbeedingen en video's, of moet je dat allemaal zelf instellen?
Hoe gaat dat in bv. IE en zijn er nog meer tips?
Vast bedankt!
Gepost op 02/05/11 om 16:24 uur
Marly
Wanneer je modem een simlock heeft, zal een prepaid simkaart van Vodafone Italia er niet in werken.

En wat 't "kaal" binnenhalen van de pagina's betreft, dat kun je in je browser idd allemaal zelf instellen.
Gepost op 02/05/11 om 17:34 uur
Het is op een windows pc/laptop enzo bijna niet te internetten met een prepay data kaart van vodafone. Terwijl jij aan het internetten ben, kijkt de virusscanner of er updates zijn. Of er windows updates zijn e.d. Vergeet het maar. Mobiel internetten kun je dan beter vanaf een mobiele telefoon doen met mail, simpele pagina's kijken e.d. Daar kun ke voor 10 euro een maandbundel afsluiten.
Gepost op 02/05/11 om 19:14 uur
blabla
Je kan dat instellen. Je kunt ook een maandbundel instellen, en automatische updates uitzetten, zodat je je internetverbinding enkel gebruikt voor programma's waarvoor je internet wil gebruiken.
Gepost op 05/05/11 om 13:19 uur
Moderator
Ik heb het getest met een Spaanse Vodafone prepaidkaart in een Nederlandse Vodafone dongel. Je komt dan niet het internet op. De modemsoftware blokkeert dan vreemde simkaarten ook die van andere Vodafone providers dan Vodafone Nederland.

Vervolgens heb ik een tweede test uitgevoerd: ik heb de Nederlandse Vodafone connect software volledig verwijderd. Bij het opnieuw installeren er van heb ik in de uitgebreidde installatie bij de provider instellingen ervoor gekozen dat ik Spaans ben. Gevolg: mijn spaanse Vodafone simkaart werd direct geaccepteerd en mijn Nederlandse Vodafone simkaart werd geweigerd.

Kortom: de modems zelf zijn simlockvrij. De Vodafone software van een land blokkeert echter andere simkaarten waardoor het net zo lijkt als een gesimlockt modem. Mogelijk kan je ergens op internet vinden of en hoe je de originele Huawei software op de stick krijgt. Dan heb je een simlockvrij Huawei modem die wereldwijd werkt.

Kan je niets vinden: Op de stick staat de software van alle Vodafone landen. Dan moet je slechts de software instellingen aanklikken voor het land waar je je buitenlandse Vodafone datasimkaart gebruikt. Dus ik verwacht dat je er wel mee kan werken met een Italiaanse Vodafone datasimkaart. Wat je ook nog kan overwegen is in Italië een USB stick met datasimkaartje kopen. Vaak krijg je voor de eerste maand nog wat extra datategoed. In Nederland kreeg je tot voorkort in iedergeval 400 MB gratis in de eerste maand gebruik.
Koen wijzigde dit bericht op 05/05/11 om 13:22.
Gepost op 05/05/11 om 14:22 uur
Het is een kwestie van de juiste APN gebruiken. Toevallig zit deze in de software van Vodafone ingebakken. Je kunt ook de software van de hardware leverancier gebruiken. Dan kun je vaak eenvoudig switchen tussen profielen zonder software opnieuw te hoeven installeren.
Gepost op 05/05/11 om 21:06 uur
Moderator
Was het maar een kwestie van alleen het juiste APN. De Vodafone software blokkeert in de Nederlandse software gewoon bikkelhard elke niet Vodafone simkaart. Als je unbraded software weet te vinden, dan blijkt het modem zelf gewoon simlockvrij.
Koen wijzigde dit bericht op 06/05/11 om 12:37.
Gepost op 06/05/11 om 14:33 uur
In de NL software zit de NL APN van Vodafone in gebakken. Dus logisch dat de rest niet werkt...want een APN kun je niet aanpassen in de Vodafone software. Daarom gewoon de unbranded software downloaden en de profielen eenvoudig aanpassen.
Gepost op 06/05/11 om 18:25 uur
sjeroen
ik heb de zelfde stick geflashed met originele software. Die crapware van vodafone is toch irritant
Hier heb je link http://3g-modem.wetpaint.com/page/Huawei+K3765-HV+%28Vodafone%29
Gepost op 06/05/11 om 19:42 uur
Hugo Boss
Ook ik heb de Mobile Partner op die van mij gezet en dat werkt perfect Kan alles erin proppen en gebruiken wat ik wil.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone