[gsmweb.nl] vervelende ervaring met vermist pakket (iPhone 4)

Gepost op 09/05/11 om 00:27 uur
Ik heb op 28 april een iPhone 4 besteld met T-Mobile i-300 (zakkelijk abo) bij Gsmweb. Deze is op 29 april opgestuurd (onder rembours) maar is uiteindelijk niet eens in het sorteersysteem gekomen van TNT Post. De status op "Track&Trace" blijft ongewijzigd en een procedure voor vermissing is opgestart door Gsmweb.
Echter wil Gsmweb ondertussen geen nieuwe toestel sturen tot de procedure van vermissing is afgerond. Hierdoor moet ik tot 1,5 maand wachten op mijn iPhone tenzij het pakket opeens eerder opduikt bij TNT. Na 10 dagen vermist te zijn lijkt me dit onwaarschijnlijk.

Wat zijn de ervaringen van andere met andere webwinkels in zulke omstandigheden? Kan ik hier nog wat aan doen?

Gepost op 09/05/11 om 09:14 uur
blabla
Het komt blijkbaar vaker voor: klik

Daar heeft het 2,5 week geduurd totdat TNT het onderzoek had afgerond, echter niet voordat diegene een oplossing had.

en hier nog één: klik

Na zes weken nog geen oplossing voor deze. Sterkte. iPhones gekocht bij gsmweb willen blijkbaar nog wel eens kwijtraken.
Gepost op 09/05/11 om 11:29 uur
@blabla
Bedankt voor je reactie. Hier wordt ik niet echt vrolijk van. Wel apart dat het recente ervaringen zijn wat kan duiden op (tijdelijk) foute werknemers bij een locatie van TNT Post. Nu maar hopen op een snelle afhandeling bij TNT Post zodat Gsmweb (hopelijk) meteen het toestel opnieuw stuurt.
Ik post hier wel hoe lang het bij mij heeft geduurd.
Gepost op 09/05/11 om 19:39 uur
blabla
Quote:
Wel apart dat het recente ervaringen zijn wat kan duiden op (tijdelijk) foute werknemers bij een locatie van TNT Post.

Geeft TNT Post wel aan dat het pakket ontvangen is? Gezien het recentelijk meerdere keren bij gsmweb.nl gebeurd is, kan het ook betekenen dat er daar een rotte appel tussen het personeel zit. Hoewel bij TNT Post in Nederland en België al voor tonnen gejat is aan iPhones.
Gepost op 09/05/11 om 22:56 uur
Bij Track&Trace zijn er vier fasen waarin het pakket zich kan bevinden en dit zie ik staan:
- Bij TNT gemeld (29.04.2011: De zending is bij TNT aangemeld en wordt volgbaar)
- Bij TNT gesorteerd
- Bij TNT distributie
- Aflevering

Wat ik echter raar vond is dat volgens FAQ van TNT het pakket niet fysiek ontvangen is als het zich nog in de eerste fase bevindt.
Quote:
6. Wat zijn de definities van de fasen in het proces?
Mogelijk fasen zijn:
- Bij TNT ontvangen: er is een zending aangemeld bij TNT, nog niet fysiek ontvangen.
- Bij TNT gesorteerd: de zending is ontvangen en wordt verwerkt.
- Bij TNT distributie: de bezorging van de zending wordt georganiseerd.
- Aflevering: de zending gaat met de chauffeur mee om te worden bezorgd. Hier wordt tevens vermeld of dit wel of niet gelukt is.

Bron: http://www.tntpostpakketservice.nl/nl/consument/pakketvolgen/vgvbasicsearch.aspx

Ik zal morgen denk ik zelf even contact opnemen met TNT om te kijken hoe het ermee staat. Ik denk niet dat bij Gsmweb iets fout zit, anders kan je een procedure van vermissing helemaal niet starten lijkt me.
Gepost op 10/05/11 om 02:42 uur
Marly
Quote:
Bij Track&Trace zijn er vier fasen waarin het pakket zich kan bevinden en dit zie ik staan:
- Bij TNT gemeld (29.04.2011: De zending is bij TNT aangemeld en wordt volgbaar)
- Bij TNT gesorteerd
- Bij TNT distributie
- Aflevering

Wat ik echter raar vond is dat volgens FAQ van TNT het pakket niet fysiek ontvangen is als het zich nog in de eerste fase bevindt.
6. Wat zijn de definities van de fasen in het proces?
Mogelijk fasen zijn:
- Bij TNT ontvangen: er is een zending aangemeld bij TNT, nog niet fysiek ontvangen.
- Bij TNT gesorteerd: de zending is ontvangen en wordt verwerkt.

Dat is niet raar, bedrijven (en trouwens, op een iets andere manier, ook particulieren) kunnen een pakket via internet aanmelden bij TNT, dan krijg je alvast een track-and-trace code, die je de ontvanger al kunt mailen, maar het pakje moet nog door de chauffeur van TNT opgehaald worden, of door de verzender naar het postkantoor gebracht worden. TNT heeft het dus nog niet daadwerkelijk ontvangen.
Gepost op 10/05/11 om 16:02 uur
@Marly: bedankt voor je opheldering.

Ik heb vandaag contact gehad met TNT Post en het probleem lijkt inderdaad te zijn bij het in ontvangst nemen van het pakket. Ze zijn nu bezig met uitzoeken of het pakket daadwerkelijk in ontvangst is genomen en waar dat eventueel is gebleven.

Gepost op 10/05/11 om 18:04 uur
Marly
Uiteraard kun je proberen, wat info van TNT te krijgen (zelf zou ik in een vergelijkbaar geval ook zoveel mogelijk willen weten), maar de verantwoording ligt bij de verzender, gsmweb dus, zij hebben jou een telefoon verkocht en ze moeten er ook voor zorgen, dat je een telefoon krijgt, hoe ze het met TNT verder uitzoeken, is hun zaak, niet de jouwe.

Dat dit, zoals in de post van blabla te lezen is, al vaker bij gsmweb is gebeurd, wil overigens nog niet zeggen, dat er een rotte appel tussen het personeel van de shop zit, 't kan ook aan de chauffeur van de TNT-auto liggen, die de pakketjes aan 't eind van de dag bij de shop komt ophalen.
Heb al van een andere webshop gehoord, dat er 'n paar keer per maand een pakje verdween, toevallig steeds, wanneer een bepaalde uitzendkracht de post kwam ophalen, toen ze ertoe overgingen, de pakketjes zelf naar het postkantoor te brengen, verdween er niets meer.

Gepost op 11/05/11 om 22:21 uur
Volgens mij is het simpel: jij hebt een overeenkomst met GSMWeb en verwacht per omgaande een apparaat. Dat GSMWeb dat uitbesteedt aan TNT is niet jouw probleem en daar zou je dus ook niet de dupe van mogen zijn. Is vergelijkbaar als bij aannemers en onder-aannmers.
Ik zou als ik jou was dus bij GSMWeb aandringen op direct opsturen van een vervangend toestel.
Gepost op 16/05/11 om 19:54 uur
@ PetervdK: dat lijkt me ook inderdaad maar ze blijven zeggen dat ze het toestel niet opsturen voordat deze door TNT vermist is verklaard.
Vandaag weer gebeld met TNT en Gsmweb. Beide zeggen wat anders.
TNT: onderzoek afgerond, pakket is vermist.
Gsmweb: onderzoek bij TNT is nog gaande, en zij zouden van TNT hebben vernomen dat het pakket zou zijn opgedoken en dat deze snel in het sorteersysteem komt. (vrijdag en vandaag weer dit te horen gekregen van Gsmweb)

Een raadsel blijft waarom een opgedoken telefoon al 3 dagen niet in het sorteersysteem komt. Dit terwijl een pakket eenmaal in bezit van TNT normaal binnen één werkdag al wordt geleverd.

Morgen maar nogmaals de TNT bellen en vragen wat er nou wel en niet klopt. Andere suggesties?
Gepost op 16/05/11 om 23:18 uur
Kun je hier niet terugvallen op de wet kopen op afstand en de hele deal terug draaien? Dan ben je vrij om ergens anders iets te kopen. Dit klinkt als een bedrijf dat te maken heeft met criminele werknemers, en de zaak niet onder controle heeft, ik laat in het midden welk bedrijf dit is, aangezien ik dat uit de berichten niet kan opmaken.
Gepost op 17/05/11 om 10:17 uur
Dat kan binnen 7 dagen na aankoop. Ik ging vanuit dat het snel wordt afgehandeld en heb daarom daar geen gebruik van gemaakt. Ik heb één jaar geleden wel prima ervaring gehad met een zakelijke aansluiting via Gsmweb. Dus het is verder waarschijnlijk wel een prima bedrijf alleen jammer hoe ze klanten bij een vermist pakket gerust meer dan 1 maand op hun toestel laten wachten.
Gepost op 17/05/11 om 15:50 uur
Bedenktijd bij koop op afstand
Bij koop op afstand heeft u recht op een bedenktijd van 7 werkdagen. De bedenktijd gaat in als u het product thuis krijgt. Koopt u geen product maar een dienst, dan gaat de bedenktijd in op het moment dat u de dienst bestelt.

Bron: http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/wat-is-koop-op-afstand-en-wat-zijn-mijn-rechten-bij-koop-op-afstand.html#anker-bedenktijd-bij-koop-op-afstand

Bij jouw is sprake van een product en dienst mogelijk kan je de aankoop nog annuleren. Zelf heb ik een half jaar geleden mijn bestelling van telefoon + abonnement bij GSM Topdeal na ruim 2 maanden geannuleerd. Dit was geen probleem. Wat zeggen de algemene voorwaarden van deze webshop?
Gepost op 19/05/11 om 00:04 uur
Quote:
Dat kan binnen 7 dagen na aankoop. Ik ging vanuit dat het snel wordt afgehandeld en heb daarom daar geen gebruik van gemaakt. Ik heb één jaar geleden wel prima ervaring gehad met een zakelijke aansluiting via Gsmweb. Dus het is verder waarschijnlijk wel een prima bedrijf alleen jammer hoe ze klanten bij een vermist pakket gerust meer dan 1 maand op hun toestel laten wachten.

@gsmweb als jullie dit lezen (ook ik heb in het verleden goede ervaringen met jullie) gaarne actie/oplossing!
Gepost op 23/05/11 om 00:09 uur
@Janbettink: dank je voor je oproep.
Update: Donderdag (19-05-2011) nog met TNT gebeld en Gsmweb bleek verzoek te hebben gedaan om het gesloten onderzoek weer te openen omdat er nieuwe aanwijzingen zouden zijn. De TNT medewerker wist niet meer dan dit te vertellen. Daarna Gsmweb maar weer gemaild met de vraag wat er nou allemaal gaande is en verzocht een oplossing niet langer uit te stellen. Geen reactie ontvangen. We zijn nu 3,5 weken verder sinds het pakket is verzonden.
Gepost op 23/05/11 om 03:04 uur
@edmondi,

Heb je al aangifte gedaan van diefstal dan wel fraude?

Zo nee, begin daar eerst eens mee, want het heeft lang genoeg geduurd.

Bedrijven die naar elkaar wijzen heb je niks aan, dus aanpakken die boel.

Ik lees dat er ook een abonnement bij zit, al contact opgenomen met T-Mobile?

Zo nee, laat T-Mobile de boel uitzoeken en eventueel in overleg blokkeren, dat zal dan wel (tijdelijk) blokkeren worden. Verstandig is dan wel dat je aangifte hebt gedaan, want daar zal T-Mobile vrijwel zeker om gaan vragen.

Ik heb zowel goede als slechte ervaringen met dit bedrijf, maar je moet nu gewoon je recht gaan halen, er is voldoende tijd overheen gegaan voor een goede oplossing. Daar komt bij dat jij straks mogelijk met de gebakken peren zit als het abonnement actief is en mee gebeld wordt.
Gepost op 23/05/11 om 08:08 uur
Quote:
@edmondi,

Ik heb zowel goede als slechte ervaringen met dit bedrijf, maar je moet nu gewoon je recht gaan halen, er is voldoende tijd overheen gegaan voor een goede oplossing. Daar komt bij dat jij straks mogelijk met de gebakken peren zit als het abonnement actief is en mee gebeld wordt.

Helemaal mee eens. Het is gewoon niet jouw probleem en dat mag het ook niet worden. Snap wel dat gsmweb.nl liever geen extra kosten maakt, maar dit is gewoon te gek voor woorden. Als je zo met je klanten omgaat kun je beter gaan stoppen met je toko.
Zou ook niet nalaten om een negatieve beoordeling neer te zetten, daar vragen ze op deze manier gewoon om.
Gepost op 24/05/11 om 14:06 uur
Probleem is inmiddels opgelost. Gisteren ontving ik onverwachts mijn iphone. Na contact met gsmweb bleek dat ze vrijdag een nieuwe pakket hebben verstuurd. Net voor ontvangst had ik nog contact met TNT en het onderzoek bleek nog gaande te zijn. Dus Gsmweb heeft netjes een nieuwe toestel vertuurd nog voordat de hele procedure bij TNT rond was.

Het heeft even geduurd en heel wat ergernis veroorzaakt maar het is uiteindelijk vrij netjes opgelost.

Ik dank jullie allen voor de tips en het meedenken.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone