Telfort simonly 300 voor 3,45

Gepost op 14/06/11 om 23:17 uur
Op de website van gsmeasy ben ik het volgende tegengekomen:

Telfort simonly 1 jaar 300 belminuten voor 3,45

hieronder het linkje:

http://www.gsmeasy.nl/simonly/telfort/nieuw/300/1jaar/

Als het geen typefoutje is, vind ik dit wel een leuk prijsje.
Gepost op 15/06/11 om 00:40 uur
@fuski

Als dit klopt zeker een leuke aanbieding, maar het lijkt er wel heel erg op, dat dit een typfoutje is. Zo is de prijs per maand bij een 2-jarig abonnement hoger dan bij een 1-jarig abonnement. Als ik snel ff bij wat andere webwinkels kijk zou er ipv 3,45 een bedrag van 7,95 moeten staan.

Gepost op 15/06/11 om 13:27 uur
Zojuist een bezorgafspraak gemaakt voor het leveren van dit abbonement! Dus TS bedankt!
Gepost op 15/06/11 om 14:59 uur
@marck

Laat vooral hier even weten hoe het afloopt, ook na eventuele ontvangst van je eerste rekening.

Of heb je bij navraag van GSMEASY vernomen dat het hier niet om een typfoutje gaat? Als GSMEASY een typfout heeft gemaakt, zie ik namelijk niet hoe je Telfort kan dwingen dit abonnement tegen deze maandprijs te leveren. Telfort brengt immers de abonnementskosten in rekening, niet GSMEASY.
Gepost op 15/06/11 om 15:56 uur
Je sluit de koop af via GSMEASY en die zullen met een vergoeding over de brug moeten komen, indien Telfort toch iets anders in rekening brengt.

@marck zorg wel dat je screenshots maakt van de website voor je bewijslast.
Gepost op 15/06/11 om 16:05 uur
@jongerenchaos

En dat geloof je echt? Dat je in het geval van een fout echt voor elkaar gaat krijgen dat GSMEASY bijvoorbeeld het verschil per maand X 12 naar je overmaakt.....welke duurbetaalde advocaat ga je daarvoor meebrengen?!

--
Bij de Nokia E6 snap ik nog dat mensen deze hebben besteld. Bij deze aanbieding snap ik het echter echt niet. Dit is werkelijk het onnodig op kosten jagen van de webwinkel (GSMEASY), zij leveren de simkaart namelijk alsnog per koerier, terwijl toch behoorlijk duidelijk lijkt dat het om een typfout gaat. Omdat de typfout echter door GSMEASY is gemaakt en Telfort het abonnement voor een bepaalde maandprijs (netwerkactie 7,95) levert, krijg je dit abonnement van Telfort werkelijk nooit voor 3,45 euro per maand.

Ik hoop hier binnenkort weer eens een leuke aanbieding aan te treffen, zonder dat dit een fout is.....
Gepost op 15/06/11 om 16:10 uur
Snap de fuss even niet.
Ten eerste staat het nog steeds zo op de site.
Ten tweede staat het zelfs in de bevestigingsmail dat het 3,45 per maand wordt.

Ik ben een contract aangegaan met gsmeasy en dat was voor 3,45 per maand voor 300 belminuten.
Zo staat het op me contract en zo wil ik het geleverd hebben. Anders is het contracbreuk van hun kant en beƫindig ik ook het contract. Typische gevalletje van even kijken of het lukt en anders jammer

Gepost op 15/06/11 om 16:13 uur
@marck

Staat er op het moment dat je de simkaart in de telefoon plaats dan ook GSMEASY op het display van je telefoon.....Je hebt een abonnement bij en dus overeenkomst met Telfort.

Het zou anders zijn als je van GSMEASY zelf een gratis telefoon of een cashback zou krijgen, waar een foutje in was geslopen. Nu betaal je ook niets aan GSMEASY, je betaalt aan Telfort.

Actie met Nokia E6 was wellicht kwestie van even proberen. Deze Sim-only gaat in het geval van een typfout gewoon niet lukken en vind ik daarom het onnodig op kosten jagen van een webwinkel.....

Ik snap gewoon niet waarom je, in het geval van een Sim-only, bij het vermoeden van een fout alvorens te bestellen niet even contact zou opnemen met de webwinkel om te vragen of de weergegeven prijs per maand correct is.
Gepost op 15/06/11 om 16:29 uur
Ben ik niet met je eens, ben van mening dat in alle gevallen (gsm, bonus, toestel etc.) de aanbieder zich brand aan een systeemfout. Ze worden dus altijd "onnodig" op kosten gejaagd.

Ik vind ook het argument; staat er gsmeasy op je mobiel ook krom. Ik ga via gsmeasy een abbonement aan, en met wie of wat dan ook is niet mijn zaak.

Dat is net of dat ik een autoverzekering afsluit via een tussenpersoon en die maakt een fout, dat ik dan ineens een duurdere autoverzekering heb?

Ook maken ze er reklame voor via adwords:
http://i55.tinypic.com/qxjq68.png
Gepost op 15/06/11 om 16:33 uur
Ik weet trouwens niet wat GSMEASY precies op de webiste aan het doen is, maar nu ook 75 minuten 1 jaar voor 0.95 euro en 200 minuten 1 jaar voor 2,95 euro. Volgens mij stond dat er bij de start van dit topic ook anders.

Bij ander webwinkels wordt hier respectievelijk nog steeds 4,95 euro en 5,95 euro voor gevraagd. De 300 minuten kost elders 7,95 euro per maand. Ook 400 en 500 1-jarig goedkoper dan elders en goedkoper dan 2-jarig.

Aangezien dit netwerkacties van Telfort zijn (en dit maandbedrag niet via cashback van GSMEASY bereikt wordt), lijken mij dit, ook gezien de prijzen bij andere webwinkels, 5 fouten. Ik zou zeggen check dit even alvorens te bestellen!

@marck

Quote:

Dat is net of dat ik een autoverzekering afsluit via een tussenpersoon en die maakt een fout, dat ik dan ineens een duurdere autoverzekering heb?

Als de tussenpersoon tegen jou zegt, dat bijvoorbeeld de goedkoopste verzekering bij een autoverzekeraar 60 euro kost , maar daadwerkelijk blijkt dat de goedkoopste verzekering 100 euro is, dan is de autoverzekeraar natuurlijk niet verplicht om jou de verzekering te leveren voor 60 euro. Net zo min ben jij echter verplicht om de verzekering voor 100 euro af te nemen. Je zet uiteindelijk je handtekening onder een contract met de autoverzekeraar niet onder een contract met de tussenpersoon. Als er in dat contract 100 euro staat, ben jij niet verplicht te tekenen.
Stel dat echter je een redelijk vermoeden hebt dat de tussenpersoon een fout maakt en je eigenlijk ook wel weet dat de goedkoopste verzekering 100 euro is, waarom zou je dan op zijn aanbod ingaan, zonder even te checken of zijn genoemde prijs van 60 euro wel klopt? Dat geeft toch alleen maar administratieve rompslomp? Contract wordt voor niets opgemaakt, contract wordt voor niets bij jou ter ondertekening aangeboden. Hoop gedoe voor jou, de tussenpersoon en in sommige gevallen ook de autoverzekeraar.
Gepost op 15/06/11 om 16:40 uur
Ook dit topic ga ik maar weer even mijden.

Ik blijf er bij, dat bij bestelling van een sim-only bij een webwinkel (dus niet direct bij een provider) en een redelijke vermoeden van een verkeerd vermelde prijs, het netter is om even contact op te nemen met de webwinkel om een en ander even te checken. Dit voorkomt nog meer kosten voor de webwinkel, omdat zij hierdoor in staat zijn om de fout te corrigeren. Gelukzoeken mag, maar doe het wel een beetje verantwoord en sportief!

Het even 'proberen' is in het geval van deze fout (SIM-only bij een webshop) namelijk toch volkomen zinloos, omdat je toch ECHT een overeenkomst met de mobiele aanbieder hebt en niet met de webwinkel. Op het contract dat je straks bij de koerier mag tekenen staat straks namelijk toch echt de naam van de provider en niet van de webwinkel. Je neemt een abonnement bij de provider, niet bij de webwinkel. Je gelooft toch echt zelf niet dat de webwinkel (in dit geval GSMEASY), in dit geval, als blijkt dat het een fout is, jou een bedrag ter compensatie gaat betalen?
Gepost op 15/06/11 om 16:45 uur
Moderator
Windstorm
http://www.windbel.nl/
Ik hoop dat je nu niet (sowieso) wordt afgewezen voor de E6, omdat je dan net een Telfort abonnement hebt afgesloten.
Gepost op 15/06/11 om 17:39 uur
Voor meer duidelijkheid heb ik contact gehad met een mevrouw van gsmeasy. Zij vertelde mij dat de prijs waarschijnlijk klopt omdat ze niets anders heeft kunnen vinden in het systeem. Ook zij ze dat als de prijs later op de facturen niet zou kloppen dat ik dan een mail met het ordernummer moet mailen waarna het teveel betaalde teruggestort zal worden.

Gepost op 15/06/11 om 17:48 uur
Ik snap niet zo goed waarom het niet zou kunnen. In het verleden was het geregeld raak met dergelijke sim-only aanbiedingen.

En waarom zou je je er druk over maken? GSM-easy op kosten jagen?

De kans is zeer groot dat GSM-easy een lucratieve deal met Telfort heeft gemaakt voor een extra bonus bij het halen van een bepaald aantal aansluitingen. Dan kan een 'foutje' op de website natuurlijk wel even helpen (omdat waarschijnlijk Telfort normaal geen toestemming zou geven).

Dat verklaard ook de aanbieding voor 1 jarige sim-only abonnementen.

De rest van de site is ook overmatig gevuld met Telfort...

Ik zou zeggen: scoor nu Telfort het nog niet offline heeft laten halen lekker die voordelige Simonly!
Gepost op 15/06/11 om 18:00 uur

Quote:
Voor meer duidelijkheid heb ik contact gehad met een mevrouw van gsmeasy. Zij vertelde mij dat de prijs waarschijnlijk klopt omdat ze niets anders heeft kunnen vinden in het systeem. Ook zij ze dat als de prijs later op de facturen niet zou kloppen dat ik dan een mail met het ordernummer moet mailen waarna het teveel betaalde teruggestort zal worden.

Hoe kan GSMEASY nu het teveel betaalde terugstorten. Je betaalt toch immers niets aan GSMEASY, je betaalt aan Telfort. Telfort stuurt deze maandelijkse factuur, niet GSMEASY. Ik denk dat deze mevrouw, niet helemaal beseft wat ze zegt. De gefactureerde prijs van GSMEASY, die 0 euro is, klopt immers en er valt dus voor GSMEASY niets terug te storten.

De klant moet gewoon goed opletten wat op het contract staat dat de koerier bij zich heeft. Dit contract gaat de klant aan met Telfort. Maar zelfs als hier een te laag (vanuit Telfort gezien) maandbedrag op staat, kan Telfort na tekening door de klant gewoon weigeren (Telfort heeft op dat moment namelijk nog niet getekend), Telfort is namelijk niet verantwoordelijk voor fouten van de webwinkel.
Telfort kan naar mijn mening echter niet zonder overleg met de klant opeens een andere prijs dan de 3,45 euro (als dit op het contract stond) gaan vragen. Gaat de klant op het nieuwe aanbod van Telfort in en accepteert het abonnement tegen een hogere prijs, dan kan de klant mijns inziens niet opeens verhaal gaan halen bij de webshop (GSMEASY).

Op zijn zachtst gezegd niet zo'n handige opmerking van deze mevrouw. Aangezien GSMEASY niet opeens meer provisie van Telfort zal krijgen per afgesloten sim-only, gaat het ze een hele hoop geld kosten als ze toezeggen voor iedere klant het verschil tussen het bedrag dat Telfort maandelijks wil factureren en de prijs op die de GSMEASY-website staat, te gaan vergoeden. Dit lijkt mij dus echt niet te gaan gebeuren.

Maar enfin, ik zal zoals gezegd, voorlopig (totdat bijvoorbeeld helemaal duidelijk is of het hier een fout betreft) maar even zwijgen, deze discussie begint me iets te veel te lijken, op een soortgelijke discussie in een ander topic......iets met een Nokia E6....
Gepost op 15/06/11 om 18:12 uur
Het woord Cashback is nieuw voor je begrijp ik...?
Gepost op 15/06/11 om 18:26 uur
@flippus

Cashback wordt nergens genoemd bij de aanbieding!
En dit is ook duidelijk niet wat de mevrouw van GSMEASY bedoelt op het moment dat ze het heeft over een betaling bij een incorrecte factuur.

En nee, cashback is niet nieuw voor me. Dit is juist een uitgestorven begrip in Telecomland, omdat het niet meer is toegestaan.
Gepost op 15/06/11 om 18:28 uur
blabla
Bij Telfort staat de maandprijs op het contract, net als de netwerkacties. Gewoon aanvragen dus. Indien er op het contract een andere maandprijs staat niet tekenen. Anders dan ga je alsnog teveel betalen. Wel rekening ermee houden dat gebruik maken van deze actie er voor kan zorgen dat je geen gebruik van de e6 actie kan maken.
Gepost op 15/06/11 om 18:34 uur
@ Paul: Precies daarom staat het misschien niet op de site, maar kan ik mij niet anders voorstellen dat het netjes gerepareerd wordt.
Gepost op 15/06/11 om 18:42 uur
@flippus

En daarom meld jij je vermoeden dat het toch gebeurt even hier, zodat Telfort, die hier vast wel af en toe meeleest, hiertegen kan optreden?

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone