Quote:
Voor meer duidelijkheid heb ik contact gehad met een mevrouw van gsmeasy. Zij vertelde mij dat de prijs waarschijnlijk klopt omdat ze niets anders heeft kunnen vinden in het systeem. Ook zij ze dat als de prijs later op de facturen niet zou kloppen dat ik dan een mail met het ordernummer moet mailen waarna het teveel betaalde teruggestort zal worden.
Hoe kan GSMEASY nu het teveel betaalde terugstorten. Je betaalt toch immers niets aan GSMEASY, je betaalt aan Telfort. Telfort stuurt deze maandelijkse factuur, niet GSMEASY. Ik denk dat deze mevrouw, niet helemaal beseft wat ze zegt. De gefactureerde prijs van GSMEASY, die 0 euro is, klopt immers en er valt dus voor GSMEASY niets terug te storten.
De klant moet gewoon goed opletten wat op het contract staat dat de koerier bij zich heeft. Dit contract gaat de klant aan met Telfort. Maar zelfs als hier een te laag (vanuit Telfort gezien) maandbedrag op staat, kan Telfort na tekening door de klant gewoon weigeren (Telfort heeft op dat moment namelijk nog niet getekend), Telfort is namelijk niet verantwoordelijk voor fouten van de webwinkel.
Telfort kan naar mijn mening echter niet zonder overleg met de klant opeens een andere prijs dan de 3,45 euro (als dit op het contract stond) gaan vragen. Gaat de klant op het nieuwe aanbod van Telfort in en accepteert het abonnement tegen een hogere prijs, dan kan de klant mijns inziens niet opeens verhaal gaan halen bij de webshop (GSMEASY).
Op zijn zachtst gezegd niet zo'n handige opmerking van deze mevrouw. Aangezien GSMEASY niet opeens meer provisie van Telfort zal krijgen per afgesloten sim-only, gaat het ze een hele hoop geld kosten als ze toezeggen voor iedere klant het verschil tussen het bedrag dat Telfort maandelijks wil factureren en de prijs op die de GSMEASY-website staat, te gaan vergoeden. Dit lijkt mij dus echt niet te gaan gebeuren.
Maar enfin, ik zal zoals gezegd, voorlopig (totdat bijvoorbeeld helemaal duidelijk is of het hier een fout betreft) maar even zwijgen, deze discussie begint me iets te veel te lijken, op een soortgelijke discussie in een ander topic......iets met een Nokia E6....