@NetGez
Ik ben het niet met je eens.
Kijk eens naar België daar is het een stuk duurder dan hier. We kunnen met een simonly al bellen voor de prijs van een biertje ( simpel 100 min a € 2,50 of 200 min a € 5,-) of een toestel gratis krijgen van honderden euros. En dat voor een klein landje als Nederland. Zelfs in de Verenigde Staten krijg je geen duur mobieltje gratis en betaal je best hoge tarieven ( en dan kan je lokaal / regionaal bellen)
We kunnen niet alles willen en krijgen.
Kroes wil effe makkelijk scoren met buitenland tarieven.
resultaat: Ik betaal ipv. € 10,- per jaar in het buitenland € 8,- per jaar en Philips en Shell betalen miljoenen minder aan de providers. Vervolgens gaan consumenten meer per maand betalen ofwel ik betaal nu meer per maand voor bedrijven als Shell ( bedankt Kroes!)
Het kabinet doet effe stoer met netneutraliteit, waardoor ze niet extra kunnen vragen voor bepaalde Applicaties. Bijv. Extra betalen voor Youtube
Resultaat:
Ze gaan het doen met upload snelheid en datacap
De staat heeft een nieuwe melkkoe gevonden namelijk telkens veilen van frequenties.
Resultaat: belband van de providers worden opnieuw geveild en extra concurrentie zoals Ziggo komen op de markt
Iedereen loopt te zeuren over bellen per minuut
Ook onder andere de overheid, alleen wel in Amsterdam betalen per uur ipv. per seconde of minuut als je gaat parkeren.
Wat denken jullie nou???
Goedkoop bellen in het buitenland, bellen per seconde, alle applicaties zoals VOIP en Wattsapp gebruiken, tethering, flink streamen via internet de duurste mobieltjes gratis.
Zo werkt het natuurlijk niet!
Je kunt niet verwachten dat ze een dure mobiel voorfinancieren, je in Nederland voor weinig per maand kan bellen, per seconde afgerekend worden, Wattsapp ipv. SMS, dure kosten voor datanetwerk en frequentie maar vervolgens wel iedereen alles flink laten streamen en internet op laptop via mobiel ( tethering) , goedkoop bellen in buitenland maar niks anders mogen vinden om te compenseren??
Het is erg simpel, Kroes en de overheid zorgen ervoor dat een geringe groep goedkoper belt in het buitenland en dat de providers niet de mensen die een Applicatie die veel data verbruikt mogen belasten.
Resultaat:
Iedereen betaalt nu meer per maand en er komen snelheidslimieten en datalimieten.
Ik dacht dat de overheid graag overzichtelijke abonnementen en verdienmodellen wou hebben?
Ze kunnen niet alles hebben, het wordt lekker betalen per MB straks nou dat is overzichtelijk.